o,symetric (ovale tandbladen)
-
- Forum-lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40
zou graag deze tandbladen kopen ze kosten 200€
maar zou graag is horen wat anderen daar van vinden
bobby julich en alexander vinokourov rijden hier ook mee
maar zou graag is horen wat anderen daar van vinden
bobby julich en alexander vinokourov rijden hier ook mee
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
het eerste wat ik zie is dat de ketting heel hard begint te zwiepen... biomechanisch geraak ik er niet uit, daarover geen mening dus...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Op het moment dat je het meeste kracht kan zetten (cranks horizontaal) is de straal van het tandblad ook maximaal (lijkt het of je een tandje meer geschakeld heb voor). Theorie zal wel zijn dat je meer/efficienter arbeid kan leveren. Vraag me trouwens wel af of dat beetje extra energie niet net zo hard weer verloren gaat aan het steeds weer op spanning berengen van de veer in je achterderailleur (bij 90 rpm 180x per minuut = 3x per seconde!)
Leuk vraagstuk om eens uit te zoeken...
Leuk vraagstuk om eens uit te zoeken...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40
moogde met het tandblad rijden bij de nieuwelingen
want je zie het alleen maar bij de profs
http://www.cervelo.com/reviews/Bobby_Ju ... s-Nice.jpg
want je zie het alleen maar bij de profs
http://www.cervelo.com/reviews/Bobby_Ju ... s-Nice.jpg
-
- Forum-lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40
zou je er dan met mogen rijden bij de juniors of nieuwelingen
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Waarom zou dit niet mogen? Zelf ben ik junior en ik heb er al andere renners van mijn leeftijd met zien rijden, dus geen probleem.
Nulla tenaci invia est via!
Quote: Origineel geplaatst door 53x11 op 17 Januari 2007
Op het moment dat je het meeste kracht kan zetten (cranks horizontaal) is de straal van het tandblad ook maximaal (lijkt het of je een tandje meer geschakeld heb voor). Theorie zal wel zijn dat je meer/efficienter arbeid kan leveren. Vraag me trouwens wel af of dat beetje extra energie niet net zo hard weer verloren gaat aan het steeds weer op spanning berengen van de veer in je achterderailleur (bij 90 rpm 180x per minuut = 3x per seconde!)Leuk vraagstuk om eens uit te zoeken...
Energie wat steeds in de veer wordt gestopt komt er ook weer uit en dat trekt de ketting weer aan de onderkant aan en krijg je dus vooruitstuwende energie . Enkel de verspilling bij de derailler is de wrijving (en de extra luchtweerstand ). Correct me if i'm wrong
Op het moment dat je het meeste kracht kan zetten (cranks horizontaal) is de straal van het tandblad ook maximaal (lijkt het of je een tandje meer geschakeld heb voor). Theorie zal wel zijn dat je meer/efficienter arbeid kan leveren. Vraag me trouwens wel af of dat beetje extra energie niet net zo hard weer verloren gaat aan het steeds weer op spanning berengen van de veer in je achterderailleur (bij 90 rpm 180x per minuut = 3x per seconde!)Leuk vraagstuk om eens uit te zoeken...
Energie wat steeds in de veer wordt gestopt komt er ook weer uit en dat trekt de ketting weer aan de onderkant aan en krijg je dus vooruitstuwende energie . Enkel de verspilling bij de derailler is de wrijving (en de extra luchtweerstand ). Correct me if i'm wrong
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het doel van de kettingbladen is dat je meer kracht kwijt kan op het moment dat je die kracht het makkelijkst kan zetten en dat is wanneer je cranks horizontaal staan. Als je cranks verticaal staan kan je nooit veel kracht zetten, en daar moet je met deze bladen minder last van hebben.
-
- Forum-lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40
Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 19 Januari 2007
Waarom zou dit niet mogen? Zelf ben ik junior en ik heb er al andere renners van mijn leeftijd met zien rijden, dus geen probleem.
bij ons kijken ze altijd de versnelling na door u fiets achteruit te laten rijden en dan moet dat juist uit komen
maar zou dat niet kunnen dat met dat ovaal tandblad niet het zelfde uit komt?
Waarom zou dit niet mogen? Zelf ben ik junior en ik heb er al andere renners van mijn leeftijd met zien rijden, dus geen probleem.
bij ons kijken ze altijd de versnelling na door u fiets achteruit te laten rijden en dan moet dat juist uit komen
maar zou dat niet kunnen dat met dat ovaal tandblad niet het zelfde uit komt?