Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

o,symetric (ovale tandbladen)

carbonfreak
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40

carbonfreak 16 jan 2007 20:24

zou graag deze tandbladen kopen ze kosten 200€
maar zou graag is horen wat anderen daar van vinden
                
bobby julich en alexander vinokourov rijden hier ook mee

Gebruikersavatar
metalfan
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 nov 2006 10:26

Gebruikersavatar metalfan 17 jan 2007 09:07

heb gehoord dat het wel efficient is en zo (geen 'dood punt'). maar ik vind ze wel erg lelijk daarom zou ik ze nooit kopen. bovendien schijnt het een hele uitdaging te zijn om de voorderailleur helemaal goed afgesteld te krijgen.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 jan 2007 17:05

het eerste wat ik zie is dat de ketting heel hard begint te zwiepen... biomechanisch geraak ik er niet uit, daarover geen mening dus...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9218
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jan 2007 17:16

Op het moment dat je het meeste kracht kan zetten (cranks horizontaal) is de straal van het tandblad ook maximaal (lijkt het of je een tandje meer geschakeld heb voor). Theorie zal wel zijn dat je meer/efficienter arbeid kan leveren. Vraag me trouwens wel af of dat beetje extra energie niet net zo hard weer verloren gaat aan het steeds weer op spanning berengen van de veer in je achterderailleur (bij 90 rpm 180x per minuut = 3x per seconde!)
Leuk vraagstuk om eens uit te zoeken...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

carbonfreak
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40

carbonfreak 17 jan 2007 18:45

moogde met het tandblad rijden bij de nieuwelingen   
 want je zie het alleen maar bij de profs
http://www.cervelo.com/reviews/Bobby_Ju ... s-Nice.jpg

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 17 jan 2007 18:48

overigens een schitterende foto..  wel een beetje groot

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 17 jan 2007 19:57

Het is alsof je terug schakeld, ik vraag me af hoe dat gaat in een sprint.

carbonfreak
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40

carbonfreak 19 jan 2007 19:22

zou je er dan met mogen rijden bij de juniors of nieuwelingen

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 19 jan 2007 19:44

Waarom zou dit niet mogen? Zelf ben ik junior en ik heb er al andere renners van mijn leeftijd met zien rijden, dus geen probleem.
 
Nulla tenaci invia est via!

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 20 jan 2007 02:44

Quote: Origineel geplaatst door 53x11 op 17 Januari 2007
Op het moment dat je het meeste kracht kan zetten (cranks horizontaal) is de straal van het tandblad ook maximaal (lijkt het of je een tandje meer geschakeld heb voor). Theorie zal wel zijn dat je meer/efficienter arbeid kan leveren. Vraag me trouwens wel af of dat beetje extra energie niet net zo hard weer verloren gaat aan het steeds weer op spanning berengen van de veer in je achterderailleur (bij 90 rpm 180x per minuut = 3x per seconde!)Leuk vraagstuk om eens uit te zoeken...




Energie wat steeds in de veer wordt gestopt komt er ook weer uit en dat trekt de ketting weer aan de onderkant aan en krijg je dus vooruitstuwende energie :P. Enkel de verspilling bij de derailler is de wrijving (en de extra luchtweerstand ). Correct me if i'm wrong

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2007 11:05

Het doel van de kettingbladen is dat je meer kracht kwijt kan op het moment dat je die kracht het makkelijkst kan zetten en dat is wanneer je cranks horizontaal staan. Als je cranks verticaal staan kan je nooit veel kracht zetten, en daar moet je met deze bladen minder last van hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

carbonfreak
Forum-lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:40

carbonfreak 21 jan 2007 14:56

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 19 Januari 2007


Waarom zou dit niet mogen? Zelf ben ik junior en ik heb er al andere renners van mijn leeftijd met zien rijden, dus geen probleem.
 


bij ons kijken ze altijd de versnelling na door u fiets achteruit te laten rijden en dan moet dat juist uit komen 
maar zou dat niet kunnen dat met dat ovaal tandblad niet het zelfde uit komt?
 

Plaats reactie