Pagina 1 van 2
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 16 jan 2007 19:56
door hoost
Hallo,
Ik sta voor een dilemma. Ik ben voor mijn Trek 1500 op zoek naar een degelijke nieuwe wielset. De standaard bijgeleverde bontrager select wielen voldoen vooralsnog prima, maar qua stijfheid en soepelheid van de naaf wil ik verbetering.
Ik ben na orientatie op de Easton circuit of de bontrager X lite Aero uitgekomen.
Voordelen Eastons: Duurzaam, sterk. Nadelen moet bij service worden opgestuurd.
Voordelen Bontrager: looks, Stijfheid, mooie naaf. Nadelen weet niet hoe duurzaam ze zijn. weet er verder weining van.
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 16 jan 2007 20:08
door havana
Wat is je gewicht?
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 16 jan 2007 20:14
door hoost
82 kg schoon aan de haak
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 17 jan 2007 10:27
door adroit
zonder te knipperen met de ogen : Easton !!
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 21 jan 2007 21:18
door rufio
Hoi,
Ik was ook wel geintresseerd in de Bontrager X Lite Aero wielen, en ik vroeg me af tot welk gewicht deze goed bereidbaar zijn.
Ik weeg namelijk rond de 75 kg en ik weet niet of de 16 spaken, die beide wielen slechts hebben, me zouden houden?
Groeten
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 21 jan 2007 22:38
door gast
Quoten: Origineel geplaatst door Hoost op 16 Januari 2007
Easton: Nadelen moet bij service worden opgestuurd.
Waarom?
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 22 jan 2007 23:27
door papito
Ik heb zelf Bontrager race lite maar Eastons zijn beduidend beter.
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 23 jan 2007 13:09
door rufio
Ja, beter dan de Bontrager Race Lite's wel, die heb ik zelf ook.
Maar het ging ook tussen de Circuit en de Bontrager Race X Lite Aero he!
Is er nog iemand die zijn ervaring met deze wilt delen met ons?
En dan vooral lettend op de rijder z'n gewicht ten opzichte van het lage aantal spaken die de wielen heeft.
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 23 jan 2007 16:14
door hoost
Quoten: Origineel geplaatst door gast op 21 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Hoost op 16 Januari 2007
Easton: Nadelen moet bij service worden opgestuurd.
Waarom?
Easton laat de service en het onderhoud van hun wielen niet over aan de dealers. Dit betekent dat ik mijn wiel bij onderhoud minstens een week kwijt ben en ik ken verhalen van andere forums dat het weken kan duren voordat je met je wiel weer kan fietsen.
Waarom..? Het zou kunnen dat ze de techniek niet toevertrouwen aan de dealers. De wielen worden immers met Patented T3 Twin Thread Technology gemaakt.
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 23 jan 2007 21:43
door gast
Quoten: Origineel geplaatst door Hoost op 23 Januari 2007
Easton laat de service en het onderhoud van hun wielen niet over aan de dealers. Dit betekent dat ik mijn wiel bij onderhoud minstens een week kwijt ben en ik ken verhalen van andere forums dat het weken kan duren voordat je met je wiel weer kan fietsen.
Waarom..? Het zou kunnen dat ze de techniek niet toevertrouwen aan de dealers. De wielen worden immers met Patented T3 Twin Thread Technology gemaakt.
Mss een domme vraag hoor, maar dat bepaalt Easton toch niet? Dat bepaalt de eigenaar van het wiel lijkt me? Of is het ook echt niet aan te raden?
Ben nl. zelf ook wel geinteresseerd in deze wielen, maar dit lijkt mij een onoverkomelijk nadeel. Hoeveel " onderhoud" is er trouwens te voorzien. Na zoveel km' bijstellen spanning controleren ofzoiets of bedoel je echt bij een slag of een kapotte spaak? Want ik zou die wielen vooral kopen omdat ik er vanuit ga dat je er geen ellende mee krijgt
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 24 jan 2007 07:08
door veltecblx
Interessante discussie en goed om te horen dat er veel belangstelling is voor de EASTN wielen. Als productmanager van deze wielen wil ik zeker wel van de gelegenheid gebruik maken om het service aspect te verduidelijken.
- het klopt idd dat wij liever zien dat het wiel voor service wordt opgestuurd dan door een dealer wordt geserviced. Elk easton wiel wordt namelijk door middel van spaakspanningsmetingen uitgelijnd en zal voor optimale functie dan ook op deze manier moeten worden gericht
-door de juiste manier van fabricage en het gebruik van speciale spaken is er veel minder kans op spaakbreuk (ongeveer 80) dus de kans dat dit nodig is is vele malen kleiner dan bij een normaal wiel
-een dealer kan zelf een spaak vervangen en het wiel weer goed in orde maken (zelfde niveau als elk ander wiel) wil je echter de topperformance dan zal ons service center dit het beste doen
-enkel de service aan de spaken adviseren wij door ons te laten doen, lagers en naaf kunnen gewoon door de dealer wordt geserviced
succes met je keuze
Niels
Easton Circuit of Bontrager X Lite Aero
Geplaatst: 24 jan 2007 10:58
door hoost
Het bovenstaande is voor mij een reden geweest om de easton wielen toch maar niet te kopen. Als er nu iets met mijn wiel aan de hand is en ik breng hem in de ochtend langs bij mijn FM is hij diezelfe dag klaar. Bij grote schade misschien twee dagen. Maar geen weken.
De Easton wielen zullen ongetwijfeld sterk en duurzaam zijn, het blijven wel wielen. Dus de kans dat er 'geseviced' moet worden is erg groot.
Mijn Fm was bezig met de aanschaf van een spaakspanningsmeter. Ik vraag me af of Veltec dan de wielen wel laat servicen.