UST in combinatie met No tubes
Ik heb afgelopen weekend Mavic Crosstrail UST wielen gekocht met Schwalbe BlackJack 2.1 banden. Om te voorkomen dat ik lek rijd overweeg ik om de vloeibare latex van No tubes in mijn banden te doen. Heeft iemand er ervaring mee? Laat s.v.p. even weten of het is aan- of af te raden.
Ik heb ervaring met gewone latex melk en met Notubes. Ik rij zelf met Crossmax sl wielen in combi met gewone banden (dus geen tubeless). Dit bevalt goed. Ook bij tochten in de Voerstreek (veel scherpe stenen) nog niet lek gereden, waar vrienden wel lek hadden (met binnenband of tubeless). De combi van tubeless en notubes ken ik wel, maar zie ik niet zo zitten. Is in mijn ogen onnodig.
Bij montage van Notubes / gewone banden is een compressor wel erg handig, omdat je veel lucht nodig hebt om de band op de velg te krijgen...
Bij montage van Notubes / gewone banden is een compressor wel erg handig, omdat je veel lucht nodig hebt om de band op de velg te krijgen...
Ik rij vaak met deze combinatie, (UST, notube latex) en moet zeggen al 2 keer snel gedepanneerd door de vloeistof.
Kan zijn dat ge bij toch lek rijden even moet stoppen (ge hoort dan wel dat de vloeistof begint te sputteren) en de lek moet laten dichten door middel van het even onder te laten lopen. Ik bedoel, terwijl je rijdt kan de vloeistof soms niet vlug genoeg het gat dichten.
De UST/latex combinatie is wel de "zwaarste" combi, maar op marathons geeft het me het veiligste gevoel tegen lekrijden, en daar hecht ik persoonlijk het meeste waarde aan.
Suc6
A
Kan zijn dat ge bij toch lek rijden even moet stoppen (ge hoort dan wel dat de vloeistof begint te sputteren) en de lek moet laten dichten door middel van het even onder te laten lopen. Ik bedoel, terwijl je rijdt kan de vloeistof soms niet vlug genoeg het gat dichten.
De UST/latex combinatie is wel de "zwaarste" combi, maar op marathons geeft het me het veiligste gevoel tegen lekrijden, en daar hecht ik persoonlijk het meeste waarde aan.
Suc6
A
2fast4u