hoi iedereen,
in navolging van het topic over gouden onderdelen, is er nu dit zelf aan de slag gaan topic. Ik zoek een paar tips ivm hoe ik het best mn eigen onderdelen goud kleur. ik zou graag beginnen met mn crankset een paar streepjes goud te geven
1) hoe ga ik te werk
2) welke verf
3) tips ..
alvast bedankt
zelf aan de slag
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Gewoon je frame naar de juwelier brengen en vragen of ie in bladgoud uitgevoerd kan worden. Fiets wordt ietsjes zwaarder maar je maakt wel de blits!
-
- Forum-lid
Schuren- De huidige laklaag met de hand! eraf schuren met fijn schuurpapier.- Maak het opervlak stof en vetvrij en probeer de te spuiten gedeeltes niet meer aan te raken. Anders krijg je cranks met je vingerafdrukken. (Forensic detectives...Je weet nooit hoe het loopt hè.)- Je gouden strepen open laten en de rest afplakken met (speciaal afplak)tape- Je cranks of ander onderdeel zo plaatsen dat je het tijdens en na het spuiten niet hoeft te verplaatsen of op te pakken.Autolak in goudkleur (waarschijnlijk alleen metalic verkrijgbaar)- Qua spuit techniek de aanwijzingen op de spuitbus volgen: +/-15cm afstand, met enige tussentijd een aantal dunne laagjes aanbrengen tot het dekkend is. ventueel carbon motief ga je niet meer zien met kleurlak.Glanzende blanke lak- Het beste is om de 1e laag blanke lak aan te brengen wanneer de goudlak nog niet geheel droog is dus na een 20 minuten. Breng altijd een niet te dikke laag aan anders gaat het uitlopen en dan kan je opnieuw beginnen.- na +/- 15 minuten een 2e laag aanbrengen- Minimaal 24 uur laten drogen.- Nog een keer lichtjes opschuren- Nog 1 of 2 lagen blanke lak aanbrengen.- Weer minimaal 24 uur laten drogen.
-
- Forum-lid
Ik had je een mail teruggestuurd...Niet ontvangen blijkbaar. Ik ga 't nog eens proberen.
In aanvulling op bovenstaande vraag:
Wat zijn de tips en trucs voor de te gebruiken laksoort indien er verschillende materialen (Alu, Carbon...) moeten worden gelakt/gespoten?
Welke laksoorten zijn dan aan te raden, welke juist niet? Indien iemand dit weet, graag een zo specifiek mogelijk antwoord.
Wat zijn de tips en trucs voor de te gebruiken laksoort indien er verschillende materialen (Alu, Carbon...) moeten worden gelakt/gespoten?
Welke laksoorten zijn dan aan te raden, welke juist niet? Indien iemand dit weet, graag een zo specifiek mogelijk antwoord.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
-
- Forum-lid
De meeste autolak soorten zijn geschikt voor materialen zoals metaal(aluminium) en kunststof(carbon). De lak is ook hard genoeg om beschadigingen zo goed mogelijk te voorkomen.