Hallo,
Ik heb eens wat rondgestruind op de diverse forums waaronder een discussie met bovengenoemde titel. Heb een vergelijkbare vraag maar kwam het antwoord niet echt tegen. Vandaar de aanduiding "deel 2".
Ook ik ben op zoek naar een geschikte wedstrijdfiets. Tot voor kort enkel solo getraind, verschillende malen in groepen meegefietst en enkele toertochten / classics. Ik wilhet nu gaan proberen in wedstrijden.
Wat kunnen jullie me adviseren bij de aanschaf van een wedstrijdfiets. Ik ben 1.74 mtr en weeg 71 kg. Budget ligt tussen 2000 en 2500 euro (is even afhankelijk van of ik m'n huidige fiets wil inruilen of verkopen).
Als ik ergens een keuze moet maken, wat is dan het belangrijkst om in te investeren ? Frame, groep of wielen.
Alvast bedankt voor het meedenken !!
Aanschaf wedstrijdfiets Deel 2
Zonder zelf wedstrijden te rijden, maar wel gezien de vele soortgelijke vragen die al op dit forum zijn behandeld:
Ga geen wedstrijden rijden met spullen waarvan je je niet financieel kunt veroorloven ze te vervangen als ze kapot gaan.
Er wil nog wel eens (valpartijtjes etc) wat kapot gaan tijdens criteriums (ik neem aan dat je daar op doelt als zijnde wedstrijdjes). Wellicht dus verstandig om je geld niet in 1 keer volledig te besteden, en datgene wat je besteedt in als sterk bekend staande materialen te steken.
Voor wat betreft de groep: wanneer je vanaf de middenklasse groepen op je fiets monteert, zal dit, afgezien van een gat in je budget, verder weinig effect hebben op je te bereiken snelheid.
Ga geen wedstrijden rijden met spullen waarvan je je niet financieel kunt veroorloven ze te vervangen als ze kapot gaan.
Er wil nog wel eens (valpartijtjes etc) wat kapot gaan tijdens criteriums (ik neem aan dat je daar op doelt als zijnde wedstrijdjes). Wellicht dus verstandig om je geld niet in 1 keer volledig te besteden, en datgene wat je besteedt in als sterk bekend staande materialen te steken.
Voor wat betreft de groep: wanneer je vanaf de middenklasse groepen op je fiets monteert, zal dit, afgezien van een gat in je budget, verder weinig effect hebben op je te bereiken snelheid.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Die 1ste discussie zou wel ns goed de mijne kunnen zijn
Met het budget dat je hebt kun je eigenlijk nooit een verkeerde fiets kopen, hou inderdaad rekening met het bovengenoemde, goed carbon of alu frame, beginnen vanaf shimano ultegra en dan zou ik als ik jou was wat extra's investeren in de wielen omdat de wielen de fiets maken en bovendien is er bij de wielen wrijving en hoe beter de wielen hoe beter je vooruitkomt, teminste als ik mijn fm en vele andere experts mag geloven ..
veel succes met het maken van je keuze
P.S. vraag jezelf ook af, vind je emotie belangrijk in een fiets of gaat het je om prijs/kwaliteit verhouding (Duits)...
Met het budget dat je hebt kun je eigenlijk nooit een verkeerde fiets kopen, hou inderdaad rekening met het bovengenoemde, goed carbon of alu frame, beginnen vanaf shimano ultegra en dan zou ik als ik jou was wat extra's investeren in de wielen omdat de wielen de fiets maken en bovendien is er bij de wielen wrijving en hoe beter de wielen hoe beter je vooruitkomt, teminste als ik mijn fm en vele andere experts mag geloven ..
veel succes met het maken van je keuze
P.S. vraag jezelf ook af, vind je emotie belangrijk in een fiets of gaat het je om prijs/kwaliteit verhouding (Duits)...
Vandaag is morgen alweer gisteren
Keuze kader: alu, carbon of titanium. Titanium zal te duur zijn. Carbon valt binnen je prijsklasse, maar hou er rekening mee dat het goed kan zijn dat je hem in de vuilbak mag gooien na 1valpartij. Alu is alu. De groep, ik zou toch voor een chorus of ultegra gaan.Kwa wielen hangt het af van wat nog over is van je budget. Het zal kiezen zijn tussen duurzaamheid en looks. Zorg er er gewoon voor dat je een goede naaf hebt.
-
- Forum-lid
Ik zit met precies gezeflde vraag. Budget is rond de 2500.
Ik had zelf als optie een Scott speedster S10 voor 2000 euro en dan de wielen die meegeleverd wordt upgraden van het geld daat ik overhoud. Misschien is dat voor jouw ook wel een optie?
Ik had zelf als optie een Scott speedster S10 voor 2000 euro en dan de wielen die meegeleverd wordt upgraden van het geld daat ik overhoud. Misschien is dat voor jouw ook wel een optie?