Binnenbandje herstellen, en gebruiken vooraan. enkel bij een sneetje of scheurtje buitenbandje vervangen, zorg dat je een plastiek folietje bij je hebt, kan je tussen de binnen en buitenband stoppen op een rit. zo sta je nooit aan de kant van de weg, als je lek rijdt.
banden plakken ?
Ik heb steeds enkele vierkant cm's uitgeknipte oude draadband bij om eventuele gaten/scheuren onderweg af te dichten. Verder ook de patch kit van Parktool: plakken met zelfklevers en zonder geknoei met lijm. Werkt perfect!
We cannot direct the wind but we can adjust our sails.
Meten is weten, gissen is missen.
Meten is weten, gissen is missen.
Een binnenband kost mij 1.95 (=c.a. 4 NAF)
Voor dat geld ga ik niet plakken, dat vind ik de moeite niet en bovendien wordt een bandje er zeker niet sterker van.
Voor dat geld ga ik niet plakken, dat vind ik de moeite niet en bovendien wordt een bandje er zeker niet sterker van.
triumph, die zelfklevers, werkt dat echt goed? Ik heb ze laatst gebruikt maar die plakkertjes gingen weer lekken na zo'n 2 maanden. Die lijm-plakkertjes blijven gewoon altijd goed. Hint naar m'n vrouw: mits je ze OP het gaatje plakt en niet ERNAAST... haha
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- de zwarten
- Forum-lid HC
plakken gaat haast altijd, en is altijd goedkoper dan een binnenband, en dat je band er sterker uitkomt is in vele gevallen gewoon waar. Plakken doe je voor de tv of 10 banden tegelijk. Op spanning krijgen hangt af van je pomp, als ze beginnen te lekken heeft dat niet met spanning, maar met slecht plakken te maken...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Hoe kun je nou beweren dat plakken goedkoper is?
Ik heb een heel hoog uurtarief
BTW: een band wordt er zeker niet sterker van en voor de balans is het ook niet goed.
Ik heb een heel hoog uurtarief
BTW: een band wordt er zeker niet sterker van en voor de balans is het ook niet goed.