Goedenavond,
Na het vervangen van de kabels schiet mijn Shimano Ultegra voorderailleur bij afschakelen met een luide knal naar het kleinste blad van de triple. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Begrijp er niks van...
Groeten Johan, da's logisch!
Shimano voorderailleur probleem
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb hetzelfde zonder dat ik mijn kabels heb vernieuwd. Tijdens het rijden sprong die ineens van het grote naar het kleine blad met terugschakelen.
Als ik de kleine hendel indruk dan wil die net niet op het middelste blad springen en rammelt alleen maar, als ik doordruk spring hij met een harde klik op het kleine blad. Als ik de kabel iets verstel springt hij wel naar het middelste blad maar loopt hij op het grote blad aan. Ik ben er al een poosje mee bezig maar ik ben er nog niet uit.
Als ik de kleine hendel indruk dan wil die net niet op het middelste blad springen en rammelt alleen maar, als ik doordruk spring hij met een harde klik op het kleine blad. Als ik de kabel iets verstel springt hij wel naar het middelste blad maar loopt hij op het grote blad aan. Ik ben er al een poosje mee bezig maar ik ben er nog niet uit.