pedalen verwisselen
Ik heb een paar combi pedalen gekocht en moet deze nu gaan monteren. Mij is verteld dat als je de oude pedalen wilt losmaken je de andere kant op moet draaien i.p.v. de normale kant om iets los te draaien. Ik krijg ze niet los, fiets is 1 maand oud dus daar kan het niet aan liggen. Welke kant moet ik nu opdraaien ? Normaal laat ik de fietsenmakers zoiets doen maar ja, dat krijg je ervan als het goedkoper op internet is te bestellen, dan moet je het zelf monteren.
Gebruik je een reguliere sleutel 15 of een speciale pedaalsleutel? Speciale pedaalsleutel is langer en kun je dus meer kracht mee zetten, en dat is niet voor niks
Pedalen draai je los precies de andere kant op dan je zou verwachten dus dat is rechtsom als ik me niet vergis.
Gebruik bij montage van je nieuwe pedalen montagevet om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Pedalen draai je los precies de andere kant op dan je zou verwachten dus dat is rechtsom als ik me niet vergis.
Gebruik bij montage van je nieuwe pedalen montagevet om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door triumph op 13 Januari 2007
Pedalen LOSdraaien: altijd richting achterwiel draaien.
Bedankt, beide pedalen richting achterwiel losdraaien is de goede manier.
Eén is mijzelf gelukt, voor de andere moest ik toch naar de fietsenmaker, zat muurvast maar ik moest er toch naar toe voor fietsschoenen dus kon hij wel een gratis handeling voor me verrichten.
Pedalen LOSdraaien: altijd richting achterwiel draaien.
Bedankt, beide pedalen richting achterwiel losdraaien is de goede manier.
Eén is mijzelf gelukt, voor de andere moest ik toch naar de fietsenmaker, zat muurvast maar ik moest er toch naar toe voor fietsschoenen dus kon hij wel een gratis handeling voor me verrichten.
havana schreef: Gebruik bij montage van je nieuwe pedalen montagevet om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen.
Ik wil overstappen op nieuwe pedalen, is het installeren slechts een kwestie van :
Oude eraf en nieuwe erop of komt er meer bij kijken? ik lees dat je de nieuwe pedalen moet invetten kan die met Vaseline of moet ik onder montagevet iets anders verstaan?
- plantagenet
- Forum-lid
Altijd wat vet erop. Ik haal mijn pedalen zowiezo elk jaar een keer los om te voorkomen dat ze juist vast gaan zitten; heb ik één keer aan de hand gehad en dat is niet fijn kan ik je zeggen
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Goed wat vaseline erop dus, nu lees ik ergens op het forum dat je de pedalen ook aan de binnenkant (as) moet smeren. Indien ik online een paar Keo Pedalen koop moet ik dan ook smeren, of zit er vanuit de fabriek wat in, indien het zelf smeren wordt : Geldt hier ook dat er vaseline op moet?