Vittoria open corsa cx
Hallo,
Op mijn setje ksyriums rijd ik met mijn vittoria banden, normaal rijd ik amper tot nooit lek, (ongeveer 1x per jaar). Echter met de vittoria banden, heb ik al 15x lek gereden, waaronder behoorlijk wat klassiekers. Misschien dom maar omdat ik meerdere setjes wielen heb, viel het me pas op dat het altijd bij de Vittoria's is. Deze week al 4x lek gereden, waaronder vandaag 2maal op 4 uurtjes. Nu ga ik de banden dus vervangen, en niet meer gebruiken. Heeft iemand anders dit ook, of zijn ze in deze banden de brekerlaag vergeten? Ik ga hem iig even openknippen en dan ga ik het wel zien.
Op mijn setje ksyriums rijd ik met mijn vittoria banden, normaal rijd ik amper tot nooit lek, (ongeveer 1x per jaar). Echter met de vittoria banden, heb ik al 15x lek gereden, waaronder behoorlijk wat klassiekers. Misschien dom maar omdat ik meerdere setjes wielen heb, viel het me pas op dat het altijd bij de Vittoria's is. Deze week al 4x lek gereden, waaronder vandaag 2maal op 4 uurtjes. Nu ga ik de banden dus vervangen, en niet meer gebruiken. Heeft iemand anders dit ook, of zijn ze in deze banden de brekerlaag vergeten? Ik ga hem iig even openknippen en dan ga ik het wel zien.
Hoi,
Is naar mijn ervaring geenszins normaal te noemen. Ik reed niet graag met de CX maar lekrijden heb ik er zelden of nooit gedaan en die enkele keren was het een dom stootlek door te lage bandendruk....
Euh, die band doorsnijden is ook niet zo eenvoudig. Tenzij de Kevlar vergeten zijn ga je er een heuse tang moeten bij halen.
Het kan niet aan je velglint liggen, denk je?
Ciao,
Is naar mijn ervaring geenszins normaal te noemen. Ik reed niet graag met de CX maar lekrijden heb ik er zelden of nooit gedaan en die enkele keren was het een dom stootlek door te lage bandendruk....
Euh, die band doorsnijden is ook niet zo eenvoudig. Tenzij de Kevlar vergeten zijn ga je er een heuse tang moeten bij halen.
Het kan niet aan je velglint liggen, denk je?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quote: Origineel geplaatst door fdegrove op 06 Januari 2007
Hoi, Is naar mijn ervaring geenszins normaal te noemen. Ik reed niet graag met de CX maar lekrijden heb ik er zelden of nooit gedaan en die enkele keren was het een dom stootlek door te lage bandendruk....Euh, die band doorsnijden is ook niet zo eenvoudig. Tenzij de Kevlar vergeten zijn ga je er een heuse tang moeten bij halen.Het kan niet aan je velglint liggen, denk je?Ciao,
Nee, elke keer zit er wel een klein steentje of iets dergelijk door het loopvlak van de band heen. Ik ga hem morgen dan maar ff doorknippen, als het makkelijk gaat weten we dat er iets niet goed met de band is. En zal dan ook even langs mijn fm gaan. Ik laat het morgen nog wel even horen.
Hoi, Is naar mijn ervaring geenszins normaal te noemen. Ik reed niet graag met de CX maar lekrijden heb ik er zelden of nooit gedaan en die enkele keren was het een dom stootlek door te lage bandendruk....Euh, die band doorsnijden is ook niet zo eenvoudig. Tenzij de Kevlar vergeten zijn ga je er een heuse tang moeten bij halen.Het kan niet aan je velglint liggen, denk je?Ciao,
Nee, elke keer zit er wel een klein steentje of iets dergelijk door het loopvlak van de band heen. Ik ga hem morgen dan maar ff doorknippen, als het makkelijk gaat weten we dat er iets niet goed met de band is. En zal dan ook even langs mijn fm gaan. Ik laat het morgen nog wel even horen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Ik heb dit seizoen op mijn wedstrijdwielen ook met die Vittoria's gereden en ik heb maar 1 maal lek gereden dit seizoen! Ben over de bandjes erg tevreden.
Dit seizoen zou ik echter eens andere bandjes willen uitproberen, de michelin Pro² Grip.
Greetz,Evert
Dit seizoen zou ik echter eens andere bandjes willen uitproberen, de michelin Pro² Grip.
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 06 Januari 2007
Hallo,
Op mijn setje ksyriums rijd ik met mijn vittoria banden, normaal rijd ik amper tot nooit lek, (ongeveer 1x per jaar). Echter met de vittoria banden, heb ik al 15x lek gereden, waaronder behoorlijk wat klassiekers. Misschien dom maar omdat ik meerdere setjes wielen heb, viel het me pas op dat het altijd bij de Vittoria's is. Deze week al 4x lek gereden, waaronder vandaag 2maal op 4 uurtjes. Nu ga ik de banden dus vervangen, en niet meer gebruiken. Heeft iemand anders dit ook, of zijn ze in deze banden de brekerlaag vergeten? Ik ga hem iig even openknippen en dan ga ik het wel zien.
Hoi Michiel, ik heb ook met open corsa gereden. Mijn ervaring was ook dat ik meer lek reed. Mijn ervaring was dat ze veel sneller versleten waren dan andere topbanden. Over de rijeigenschappen was ik wel tevreden + het feit dat het soepele banden zijn die makkelijk monteerbaar zijn.
Hallo,
Op mijn setje ksyriums rijd ik met mijn vittoria banden, normaal rijd ik amper tot nooit lek, (ongeveer 1x per jaar). Echter met de vittoria banden, heb ik al 15x lek gereden, waaronder behoorlijk wat klassiekers. Misschien dom maar omdat ik meerdere setjes wielen heb, viel het me pas op dat het altijd bij de Vittoria's is. Deze week al 4x lek gereden, waaronder vandaag 2maal op 4 uurtjes. Nu ga ik de banden dus vervangen, en niet meer gebruiken. Heeft iemand anders dit ook, of zijn ze in deze banden de brekerlaag vergeten? Ik ga hem iig even openknippen en dan ga ik het wel zien.
Hoi Michiel, ik heb ook met open corsa gereden. Mijn ervaring was ook dat ik meer lek reed. Mijn ervaring was dat ze veel sneller versleten waren dan andere topbanden. Over de rijeigenschappen was ik wel tevreden + het feit dat het soepele banden zijn die makkelijk monteerbaar zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Hier dezelfde ervaring met de open corso, had er ook veel meer lek mee.Vooral bij een nat wegdek prikte scherpe steentjes er snel doorheen.Ook slijtage is aan de hoge kant, vooral bergop met wat groffer asfalt was de achterband gauw weg, 1500 km.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik heb sinds april een setje wielen met Vittoria Open Corsa CX. Ik heb met latex binnenbandjes drie keer lek gehad in korte tijd, max. 1000 km. Toen overgestapt op Michelin Ultra Light binnenbandjes - butyl - en geen problemen meer gehad. Met latex leek de oorzaak van de problemen een slecht velglint.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Vandaag dus de band open geknipt, wat volgen fdegrove moeilijik zou moeten gaan door de kevlar laag. Nou het was een paar keer met de schaar knippen hij was doormidden. Nomaal zou de band er zo uit moeten zien:
Het rode onder het loopvlak steld volgens mij de kevlarlaag voor. Ik kan alleen de loopvlak herkennen en daaronder de 2 stoffen delen. Ik weet zelf niet of het kevlar deel aan het loopvlak zit versmolten/geplakt, maar volgens mij leek het erop dat de kevlar laag er niet tussen zit.
Gr. Michiel
Het rode onder het loopvlak steld volgens mij de kevlarlaag voor. Ik kan alleen de loopvlak herkennen en daaronder de 2 stoffen delen. Ik weet zelf niet of het kevlar deel aan het loopvlak zit versmolten/geplakt, maar volgens mij leek het erop dat de kevlar laag er niet tussen zit.
Gr. Michiel
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 06 Januari 2007
Vandaag dus de band open geknipt, wat volgen fdegrove moeilijik zou moeten gaan door de kevlar laag. Nou het was een paar keer met de schaar knippen hij was doormidden. Nomaal zou de band er zo uit moeten zien:
Het rode onder het loopvlak steld volgens mij de kevlarlaag voor. Ik kan alleen de loopvlak herkennen en daaronder de 2 stoffen delen. Ik weet zelf niet of het kevlar deel aan het loopvlak zit versmolten/geplakt, maar volgens mij leek het erop dat de kevlar laag er niet tussen zit.
Gr. Michiel
Hoi,
Met een stevige keukenschaar lukt het best maar om te gaan concluderen of er nu al dan niet een Kevlar breker onderligt valt moeilijk te zeggen.
Ik heb een oude KX net doorgeknipt en ik kan echt ook niet met zekerheid zeggen waar die Kevlar zich nu bevindt. Eens je de schaar in krijgt lijkt het over de gehele breedte even vlot te knippen.
In alle geval heb ik met die CXen van een jaar of 3 geleden door de gekste dingen gereden denkende dat ie nu wel moest lekrijden maar zonder succes. Ik kreeg die banden maar niet kapot....
Wat er ook van aan is, of Vittoria heeft wat verandert (ik betwijfel het) of er is toch wat met het velglint of je bandenspanning is zo hoog dat de band makkelijker doorprikbaar wordt. Ik zeg maar wat.
Koop er paar goede oude Veloflexjes dan weet je met grote zekerheid dat het aan de dunne bandjes ligt wanneer je lek rijdt.
Ciao,
Vandaag dus de band open geknipt, wat volgen fdegrove moeilijik zou moeten gaan door de kevlar laag. Nou het was een paar keer met de schaar knippen hij was doormidden. Nomaal zou de band er zo uit moeten zien:
Het rode onder het loopvlak steld volgens mij de kevlarlaag voor. Ik kan alleen de loopvlak herkennen en daaronder de 2 stoffen delen. Ik weet zelf niet of het kevlar deel aan het loopvlak zit versmolten/geplakt, maar volgens mij leek het erop dat de kevlar laag er niet tussen zit.
Gr. Michiel
Hoi,
Met een stevige keukenschaar lukt het best maar om te gaan concluderen of er nu al dan niet een Kevlar breker onderligt valt moeilijk te zeggen.
Ik heb een oude KX net doorgeknipt en ik kan echt ook niet met zekerheid zeggen waar die Kevlar zich nu bevindt. Eens je de schaar in krijgt lijkt het over de gehele breedte even vlot te knippen.
In alle geval heb ik met die CXen van een jaar of 3 geleden door de gekste dingen gereden denkende dat ie nu wel moest lekrijden maar zonder succes. Ik kreeg die banden maar niet kapot....
Wat er ook van aan is, of Vittoria heeft wat verandert (ik betwijfel het) of er is toch wat met het velglint of je bandenspanning is zo hoog dat de band makkelijker doorprikbaar wordt. Ik zeg maar wat.
Koop er paar goede oude Veloflexjes dan weet je met grote zekerheid dat het aan de dunne bandjes ligt wanneer je lek rijdt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Zelf rijd ik met de Vitorria open corsa KS ...de slick band van deze serie, en ben er zeer over te spreken. Wel 2 keer een lekke band gehad agv een slecht mavic velglint ( plastic ) . Nu een mooie Katoenen velglint , en sindsdien geen last meer gehad. Wat bleek nu ....speling op het velglint zorgde voor schuiven bij het ventiel, daardoor poef plaf einde band..
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless