Hallo allemaal,
Ik heb een mountainbike en wil hierop een compleet nieuwe set XT zetten.
Nu is mijn vraag kan ik gewoon mijn oude naven blijven gebruiken of ben je genoodzaakt om, indien je upgrade van ... naar XT, om dan ook de naven te vervangen?
PS
450 euro voor een setje V-brake XT 2007 is dat duur. voor 100 euro extra heb ik schijfremmen.
wanneer nieuwe naven
Overweeg de XT V-brake 2006, kost 339 € en veranderingen tov 2007 zijn naar mijn mening alleen de achterderrailleur.
Deze is alleen optisch anders, maar technisch gelijk.
Vind je dat belangrijk dan koop je gewoon de achterderr 2007 erbij, dan ben je nog goedkoper klaar. De 2006 derr. raak altijd je wel kwijt voor een redelijke prijs op marktplaats.
Naven hoef je niet te vervangen als je vanaf een huidige 8/9 speed groep upgrade.
Kan je beter een nieuwe complete wielset aanschaffen, als je huidige versleten is
Deze is alleen optisch anders, maar technisch gelijk.
Vind je dat belangrijk dan koop je gewoon de achterderr 2007 erbij, dan ben je nog goedkoper klaar. De 2006 derr. raak altijd je wel kwijt voor een redelijke prijs op marktplaats.
Naven hoef je niet te vervangen als je vanaf een huidige 8/9 speed groep upgrade.
Kan je beter een nieuwe complete wielset aanschaffen, als je huidige versleten is
Bij Salden kost XT V-brakes groep2007 399€ en XT schijfrem groep 2007 499€.
Let op dat je naven wel voor schijfrem geschikt moeten zijn, die kosten komen er eventueel bij.
Misschien handiger om dan complete wielen te kopen en je oude setje te koop aanbieden evt icm je oude groep.
Let op dat je naven wel voor schijfrem geschikt moeten zijn, die kosten komen er eventueel bij.
Misschien handiger om dan complete wielen te kopen en je oude setje te koop aanbieden evt icm je oude groep.