11-25 105 casette 2011
Ik heb vandaag gemerkt dat ik het niet red om op sommige momenten mee te kunnen met een 12-25 casette. Graag zou ik dus een 11-25 casette willen maar weet niet of dit mogelijk is.
Ik rijd nu op een Bulls harrier 2 met de 105 groep van 2011. Voor heb ik 50 / 39 / 30 en zoals eerder vermeld bestaat de casette uit 12-25.
Wat kan ik als absolute leek doen en is het uberhaupt mogelijk om een 11-25 casette erop te zetten?
Wel heb ik gereedschap om de casette erop te doen en af te halen.
Ik rijd nu op een Bulls harrier 2 met de 105 groep van 2011. Voor heb ik 50 / 39 / 30 en zoals eerder vermeld bestaat de casette uit 12-25.
Wat kan ik als absolute leek doen en is het uberhaupt mogelijk om een 11-25 casette erop te zetten?
Wel heb ik gereedschap om de casette erop te doen en af te halen.
Gezelligheid kent geen tijd
Ik denk dat hij het niet red op het vlakke, want in de bergen heb je geen 11 nodig.![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Een 11-25 cassette zal best passen.
Ik heb niet naar de verzetten tabel gekeken maar je kan natuurlijk ook een groter voorblad erop zetten.
Het gereedschap is een kettingzweep en een cassetteafnemer.(voorbeeld)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Een 11-25 cassette zal best passen.
Ik heb niet naar de verzetten tabel gekeken maar je kan natuurlijk ook een groter voorblad erop zetten.
Het gereedschap is een kettingzweep en een cassetteafnemer.(voorbeeld)
Ja, klopt was op het vlakke. Zat vandaag in een peloton en er gingen er een paar vandoor (geen idee waarom) en ik wou mee. Maar met een 12 trapte ik me verloren en kwam er natuurlijk nooit meer bij.
Dus een 11 erop kan gewoon zonder problemen? Is denk ik een makkelijkere en goedkopere optie dan een nieuw voorblad erop.
Dus een 11 erop kan gewoon zonder problemen? Is denk ik een makkelijkere en goedkopere optie dan een nieuw voorblad erop.
Gezelligheid kent geen tijd
Ik weet zo snel niet waar het verschil zit tussen de twee cassettes maar waarschijnlijk kan je ook wat kranjes wisselen en dan wordt het niet zo duur.
Ik heb hier al genoeg over gelezen op het forum dus dat moet terug te vinden zijn.
Anders ga je naar de FM, vroeger zat er een goede aan het Maarlant zuid, vlak bij Dixie maar of deze nog bestaat?
Ik heb hier al genoeg over gelezen op het forum dus dat moet terug te vinden zijn.
Anders ga je naar de FM, vroeger zat er een goede aan het Maarlant zuid, vlak bij Dixie maar of deze nog bestaat?
Ik bedoelde ook inderdaad een los kransje ervoor kopen.
Waar het om ging is dat ik zegmaar moest sprinten en doordat ik mezelf helemaal verloren trapte (en niet harder ging) een gat moest dichten. Met die 11 hoop ik dat ik er wel bij kan zitten volgende keer.
Beentempo? Geen idee maar maak normaal gesproken zo rond de 80-90 omwentelingen per minuut. Dus lijkt mij dat ik nu (ver) boven de 100 zat en een flinke wind mee had.
Waar het om ging is dat ik zegmaar moest sprinten en doordat ik mezelf helemaal verloren trapte (en niet harder ging) een gat moest dichten. Met die 11 hoop ik dat ik er wel bij kan zitten volgende keer.
Beentempo? Geen idee maar maak normaal gesproken zo rond de 80-90 omwentelingen per minuut. Dus lijkt mij dat ik nu (ver) boven de 100 zat en een flinke wind mee had.
Gezelligheid kent geen tijd
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met 110rpm rijd je 58km/uur op 50x12. Dat red je alleen in een volle sprint. Denk dat trainen de goedkoopste oplossing is ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb ooit de illusie gehad dat ik een 11 nodig had; maakt geen reet uit. Je hebt gewoon het vermogen nodig om de pedalen bij die snelheid rond te krijgen. Je kunt dan wel een zwaarder verzet schakelen, maar vervolgens zakt je traptempo terug. Netto effect is dus nihil.
Less is bore
Meer trainen; met dat kransje 11 ga je echt niet extreem harder. Ik zou als ik jou was meer de nadruk leggen op het verhogen van je trapfrequentie (waar meer over is geschreven op het forum). Verwacht niet dat je gelijk met 10 RPM gemiddeld omhoog gaat. Advies van mij zou zijn om met een laag verzet te oefenen. Ik zou je grootste blad even een tijdje achterwegen laten en vooral op het middelste blad trainen. Succes ermee