Eerste aankoop Gazelle?
Ik heb al een uurtje of 2 over dit forum heen zitten scrollen, en al meerdere discussies gelezen over beginnersfietsen.
Ik wil graag gaan beginnen met het fietsen. Ik ben ong 1.95 en rond de 110 kilo (een van de redenen om te gaan fietsen, is
A) conditie opbouwen
B) misschien wat afvallen )
Ik ben afgelopen zomer een beetje gaan kijken naar de prijzen van de verschillende fietsen. En zoals met alle sporten en hobbies, kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Omdat ik een beginner ben, heb ik een budget van max 800-900 euro.
Ik ben van huis uit altijd Gazelle fietser geweest, al een jaar of 4 op verschillende Gazelle Bahia-ALU fietsen rondgereden, en hier ook racesturen op gemonteerd.
Een vriend van mij had een mooie racefiets via marktplaats gevonden en heeft daar afgelopen zomer veel plezier aan beleefd rond het gardameer en mij daar een beetje mee aangestoken.
Mijn directe vraag: wat raden jullie mij aan om mee te beginnen? Ik heb gekeken naar de Gazelle Primavera, en die is voornamenlijk prijstechnisch interessant. Die is wel Sora afgemonteerd en ondertussen niet meer verkrijgbaar. De opvolger van Gazelle is de Gazelle v.1 die een mix van Sora (voor) en Tiagra (achter) afgemonteerd is. Daarnaast zal ik natuurlijk een setje pedalen/schoenen erbij gaan aanschaffen. Tenzij jullie me vertellen, dat ik daar het best even me kan wachten.
Ik wacht met smart op wat antwoorden/adviezen!
Ik wil graag gaan beginnen met het fietsen. Ik ben ong 1.95 en rond de 110 kilo (een van de redenen om te gaan fietsen, is
A) conditie opbouwen
B) misschien wat afvallen )
Ik ben afgelopen zomer een beetje gaan kijken naar de prijzen van de verschillende fietsen. En zoals met alle sporten en hobbies, kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Omdat ik een beginner ben, heb ik een budget van max 800-900 euro.
Ik ben van huis uit altijd Gazelle fietser geweest, al een jaar of 4 op verschillende Gazelle Bahia-ALU fietsen rondgereden, en hier ook racesturen op gemonteerd.
Een vriend van mij had een mooie racefiets via marktplaats gevonden en heeft daar afgelopen zomer veel plezier aan beleefd rond het gardameer en mij daar een beetje mee aangestoken.
Mijn directe vraag: wat raden jullie mij aan om mee te beginnen? Ik heb gekeken naar de Gazelle Primavera, en die is voornamenlijk prijstechnisch interessant. Die is wel Sora afgemonteerd en ondertussen niet meer verkrijgbaar. De opvolger van Gazelle is de Gazelle v.1 die een mix van Sora (voor) en Tiagra (achter) afgemonteerd is. Daarnaast zal ik natuurlijk een setje pedalen/schoenen erbij gaan aanschaffen. Tenzij jullie me vertellen, dat ik daar het best even me kan wachten.
Ik wacht met smart op wat antwoorden/adviezen!
Hoi, Ben zelf zo'n vijf jaar geleden begonnen op een nieuwe primavera. Ik heb de fiets toen gaandeweg wat opgewaardeert. Ik heb hier met veel plezier op gefietst, ik heb hem deze winter verkocht. Heb er echt alles mee gedaan, AGR, LBL etc. Prima stevige fiets om mee te beginnen, doe je geen slechte koop aan. Sora loopt prima tot ong 2000km. Dan zul je onderdelen moeten vervangen.
Koop lekker een wat goedkope maar goede tweedehandsfiets op Marktplaats. Ben je denk ik ongeveer voor 400 euro klaar.
Dan zit je niet met een dure fiets als je het toch niet
leuk blijkt te vinden.
Dan zit je niet met een dure fiets als je het toch niet
leuk blijkt te vinden.
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007
Ik zou als ik jou was naar een fiets kijken met een 105 groep erop. Mede gezien je gewicht ( no offence ) .
Ik weet niet of een primavera ook leverbaar is met een 105 groep. Toch net even beter en sterker.
Voor de rest raad ik je aan ,indien je tweedehands koopt goed op te letten op de staat van de tandwielen. Voor dat je het weet ben je tandwielen en de ketting aan het vervangen.Heb je weer onvoorziene kosten.
Groeten Buch
Ik weet niet of een primavera ook leverbaar is met een 105 groep. Toch net even beter en sterker.
Voor de rest raad ik je aan ,indien je tweedehands koopt goed op te letten op de staat van de tandwielen. Voor dat je het weet ben je tandwielen en de ketting aan het vervangen.Heb je weer onvoorziene kosten.
Groeten Buch
Ik zou niet direct een fiets aanschaffen met Sora. Minimaal voor Tiagra gaan. Kom je dus in de V2 terecht. Let op want deze fiets heeft shimano 500 wielen (evenals de V1 trouwens) en die zijn gewoon niet geschikt voor jou gewicht.
Probleem is dat de goedkopere (lees instap modellen) bijna allemaal voorzien zijn van een goedkope versnellings groep en goedkope wielen. Niet aan beginnen dus, krijg je vroeg of laat problemen mee en spijt van. Blijft inderdaad niet veel anders over dan tweedehands. Hier dus wel goed op de staat van de fiets en zijn onderdelen letten, maar ook op wielen die geschikt moeten zijn voor jouw bouw.
Succes.
Probleem is dat de goedkopere (lees instap modellen) bijna allemaal voorzien zijn van een goedkope versnellings groep en goedkope wielen. Niet aan beginnen dus, krijg je vroeg of laat problemen mee en spijt van. Blijft inderdaad niet veel anders over dan tweedehands. Hier dus wel goed op de staat van de fiets en zijn onderdelen letten, maar ook op wielen die geschikt moeten zijn voor jouw bouw.
Succes.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic
- de zwarten
- Forum-lid HC
ik heb voor een kleine 600€ een tweedehands gekocht, aluminium kader, shimano ultrega (velgen ook), 32-spaaks wielen en mavic open pro velgen. Naar zoiets zou ik op zoek gaan, nieuw is zoiets te krijgen rond de 1000€ (canyon, stevens, red bull,...maar dan wel met van die fancy wielen met aerospaken), maar als je het wel weet spaar je tweedehands geld uit voor mocht er iets te vervangen/verbeteren zijn (koop geen fiets die net in je budget ligt, hou wat over voor de kosten). Die mens verkoopt trouwens heel de tijd door fietsen op marktplaats, en ten zeerste aan te bevelen (het is zijn eer en genoegen een goeie fiets te verkopen). Mocht je geinteresseerd zijn, dan mail ik wel even door over wie ik het heb...(anders ga ik hier nog verdacht worden van spammen). Trouwens, ik had hem voor die prijs met een nieuwe kader en campagnolo record...
trouwens, mijn laatste aankoop is een stalen gazelle kader van op de schroothoop voor 10€, heb hem net opgebouwd en hij doet het ook!
trouwens, mijn laatste aankoop is een stalen gazelle kader van op de schroothoop voor 10€, heb hem net opgebouwd en hij doet het ook!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- robbebopper
- Forum-lid HC
Kijk een op deze site:http://www.bike.nl/
Hier hebben ze de acht fietsen van de nieuwe Gazellelijn voor racefietsen allemaal in de aanbieding.
Misschien iets voor jou?
Hier hebben ze de acht fietsen van de nieuwe Gazellelijn voor racefietsen allemaal in de aanbieding.
Misschien iets voor jou?
Bedankt voor alle snelle reacties. Ik denk dat het dan toch een V2 wordt, met een tiagra groep. Maar die wielen. Ik neem aan dat die gewoon te vervangen zijn voor wat "stevigere"? (stevige kerels, stevige wielen )
en waar zou ik dan aan moeten denken als ik dan alsnog een beetje in de richtlijnen van mijn budget wil blijven?
2ehands zie ik niet echt zitten. Ik koop een boel dingen op marktplaats, maar dit is een van de dingen waar ik gewoon veel te weinig verstand van heb, en ik denk ik makkelijk een miskoop aan zal doen.
en waar zou ik dan aan moeten denken als ik dan alsnog een beetje in de richtlijnen van mijn budget wil blijven?
2ehands zie ik niet echt zitten. Ik koop een boel dingen op marktplaats, maar dit is een van de dingen waar ik gewoon veel te weinig verstand van heb, en ik denk ik makkelijk een miskoop aan zal doen.
V2 lijkt me een goede beginnersfiets. Inderdaad wel de wielen vervangen door iets betere exemplaren.
Vooral het aantal spaken is van belang. Voor zwaardere fietsers kun je dan denken aan handgespaakte wielen, maar er zijn vast ook wel kant-en-klare wielsets verkrijgbaar die goed zijn voor zwaardere fietsers. Ik zou zeggen: overleg met je fietsenmaker.
Je kan denken aan Mavic CXP22 32 gaats. Wielset bij Bike2build 199 euro.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14968
De 500- wielset is in dezelfde winkel 118 euro, dus voor zo'n 80 euro extra ben je verzekerd van prima wieltjes.
Vooral het aantal spaken is van belang. Voor zwaardere fietsers kun je dan denken aan handgespaakte wielen, maar er zijn vast ook wel kant-en-klare wielsets verkrijgbaar die goed zijn voor zwaardere fietsers. Ik zou zeggen: overleg met je fietsenmaker.
Je kan denken aan Mavic CXP22 32 gaats. Wielset bij Bike2build 199 euro.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14968
De 500- wielset is in dezelfde winkel 118 euro, dus voor zo'n 80 euro extra ben je verzekerd van prima wieltjes.
Hmm dat zou inderdaad een mooie combi zijn. Tiagra is toch ook 9 speeds? dus dat zou zo passen. Ik denk dat ik eens even ga rondshoppen, en eventueel mn vaste dealer bezoeken om te kijken of hij eventueel nog wat gazelle 2006 modellen heeft staan, wat voor weinig weg moet.
Nu weet ik niet hoe hoog hij aangeschreven staat, maar voor mn hybride's en stadsfietsen ben ik daar altijd geslaagd: Steven koelewijn 2 wielers in Bunschoten-Spakenburg
Nu weet ik niet hoe hoog hij aangeschreven staat, maar voor mn hybride's en stadsfietsen ben ik daar altijd geslaagd: Steven koelewijn 2 wielers in Bunschoten-Spakenburg
Staar u niet blind op de naam "Gazelle" daar ik vorige zomer na een framebreuk bij mijn Squadra van 2004, 13 weken moest wachten op mijn frame.
Terwijl ik mensen ken met niet europese frames en gelijkaardige problemen die na 2 weken al een nieuw frame haden.
Dus kijk eens verder dan die naam en misschien kan je wel een betere deal doen.
Veel succes met je zoektocht.
Terwijl ik mensen ken met niet europese frames en gelijkaardige problemen die na 2 weken al een nieuw frame haden.
Dus kijk eens verder dan die naam en misschien kan je wel een betere deal doen.
Veel succes met je zoektocht.
Quote: Origineel geplaatst door Tyr W op 03 Januari 2007
V2 lijkt me een goede beginnersfiets. Inderdaad wel de wielen vervangen door iets betere exemplaren. [/P
Je kan denken aan Mavic CXP22 32 gaats.
Ik dacht dat de CXP22 eigelijk een eerste montage wielset is en dat de je anders naar de CXP33 gaat.
Ik heb deze wielen (de CXP33 dus) op mijn Batavus Competition laten zetten (36 spaaks) en gewoon perfect.
Ook op slechte Franse wegen en kasseien geen centje pijn, en ook ik ben 100+ kg !!
Ik heb ze meteen laten maken toen ik mijn fiets kocht en hoefde (na inruil van de standaard Shimano 550 wielen) met Ultegra naven maar iets van 100 bij te betalen....
Ik zou dus voor de CXP33 gaan.
Verder ziet de V2 er goed uit !! en als de afwerking net zo is als van mijn nieuwe W8 MTB zit dat ook wel goed !
V2 lijkt me een goede beginnersfiets. Inderdaad wel de wielen vervangen door iets betere exemplaren. [/P
Je kan denken aan Mavic CXP22 32 gaats.
Ik dacht dat de CXP22 eigelijk een eerste montage wielset is en dat de je anders naar de CXP33 gaat.
Ik heb deze wielen (de CXP33 dus) op mijn Batavus Competition laten zetten (36 spaaks) en gewoon perfect.
Ook op slechte Franse wegen en kasseien geen centje pijn, en ook ik ben 100+ kg !!
Ik heb ze meteen laten maken toen ik mijn fiets kocht en hoefde (na inruil van de standaard Shimano 550 wielen) met Ultegra naven maar iets van 100 bij te betalen....
Ik zou dus voor de CXP33 gaan.
Verder ziet de V2 er goed uit !! en als de afwerking net zo is als van mijn nieuwe W8 MTB zit dat ook wel goed !
Anima Sana in Corpore Sano
Canyon Grail
Canyon Grail