Lapierre vergelijk
Hallo, ik woon in Frankrijk en hier wordt veel Lapierre verkocht. Een merk dat ik niet onder die naam in Nederland tegen kom. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe ATB en heb http://www.lapierrebikes.com/lapierre/e ... ontrol-210 op het oog. Ik heb altijd volledig ongeveerde ATB's gehad maar ik stuiter hier in de alpen van de fiets af. Kan iemand me iets zinnigs vertellen over de kwaliteit/prijsverhouding van alles wat erop zit en wellicht een alternatief (nederlandse markt is ok) in de prijsklasse rond 1500€?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
mm, dat is toch wel heel erg bruikbare info! Bedankt. Grappig m'n 1é racefiets ooit (25 jaar geleden zoiets) was een koga Myata Roadrunner. Was er nu dus weer terug met 'n lapierre racefiets na x-uitstapjes via colnago en giant!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
@Big Rosa: lijkt me niet echt handig om een hardtail aan iemand te adviseren die in de alpen aan het rondknallen is.
@ Henk: zelf rij ik op een Commencal fully. Deze is ook veel te koop in Frankrijk voor eerlijke prijzen. Toch zou ik als ik jou was nog even doorsparen en dan voor rond de € 2.500,-- één aanschaffen. Rond deze prijs heb je gegarandeerd een uitstekende fiets waar je de komende jaren geen omkijken naar hebt.
Veel plezier aldaar, velen van dit forum zijn jaloers op je.
@ Henk: zelf rij ik op een Commencal fully. Deze is ook veel te koop in Frankrijk voor eerlijke prijzen. Toch zou ik als ik jou was nog even doorsparen en dan voor rond de € 2.500,-- één aanschaffen. Rond deze prijs heb je gegarandeerd een uitstekende fiets waar je de komende jaren geen omkijken naar hebt.
Veel plezier aldaar, velen van dit forum zijn jaloers op je.
Ride on
nou die 1500€ was omdat ik dacht dat dat toch een mooi bedrag zou zijn, Zo'n 3300 guldentjes. Als ik die fietsjes zie van bijna 5000€ dan denk ik, maak er 4 wielen van en je hebt een leuk autootje. Ik begrijp die prijzen gewoon niet.
Maar goed. Ik ben nog in de orienterende fase. Wat mij hindert in frankrijk is dat daar alles tegen adviesprijs gaat en je laten we zeggen zo'n 100€ op 2000€ korting kunt krijgen als je flink door zeurt. Als ik dan vervolgens begin te googlen in NL met 'n bepaald type dan vliegen de prijsverschillen tot vaak meer dan 500€ tov de adviesprijs over het scherm!
Iemand die op een ongeveerde fiets hier de Semnoz bij Annecy wil afdalen (20 km van 1700 naar 450 meter en niet de asfalt route) die wens ik veel succes. Ik heb dat ook gedaan maar om nou te zeggen dat IK afgedaald heb... laten we zeggen dat het een uitputtende poging was om die fiets onder m'n kont te houden hahaha.
Overigens bij Koga was ik inmiddels bij de X-Controlwinner MKII aangekomen als lapierre alternatief. Die is bij salden 1599€ (model 2006). Kun je het mee eens zijn?
Maar ik ben wel van het soort "geen plezier zonder inspanning" dus er moet eerst naar boven getrapt worden, niet met de autobus, en dan toch liever geen al te zwaar apparaat! Zo'n full suspension met blokering mogelijkheid zie ik wel zitten, maar schijnbaar moet de beurs dan verder open? De giant Anthem 2 is dat een overweging waard?
Ik ben overtuigd wegracer die ATB heel erg leuk vindt. Bij de racefietsen is het nog simpel, framepje, groep, wielen en knallen, maar hier... ppfff....
Maar goed. Ik ben nog in de orienterende fase. Wat mij hindert in frankrijk is dat daar alles tegen adviesprijs gaat en je laten we zeggen zo'n 100€ op 2000€ korting kunt krijgen als je flink door zeurt. Als ik dan vervolgens begin te googlen in NL met 'n bepaald type dan vliegen de prijsverschillen tot vaak meer dan 500€ tov de adviesprijs over het scherm!
Iemand die op een ongeveerde fiets hier de Semnoz bij Annecy wil afdalen (20 km van 1700 naar 450 meter en niet de asfalt route) die wens ik veel succes. Ik heb dat ook gedaan maar om nou te zeggen dat IK afgedaald heb... laten we zeggen dat het een uitputtende poging was om die fiets onder m'n kont te houden hahaha.
Overigens bij Koga was ik inmiddels bij de X-Controlwinner MKII aangekomen als lapierre alternatief. Die is bij salden 1599€ (model 2006). Kun je het mee eens zijn?
Maar ik ben wel van het soort "geen plezier zonder inspanning" dus er moet eerst naar boven getrapt worden, niet met de autobus, en dan toch liever geen al te zwaar apparaat! Zo'n full suspension met blokering mogelijkheid zie ik wel zitten, maar schijnbaar moet de beurs dan verder open? De giant Anthem 2 is dat een overweging waard?
Ik ben overtuigd wegracer die ATB heel erg leuk vindt. Bij de racefietsen is het nog simpel, framepje, groep, wielen en knallen, maar hier... ppfff....
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Big Rosa heeft ook wel een beetje gelijk. Een fiets met alleen voorvering zal het ook goed doen. Maar voor de echte fun aldaar raad ik een fully aan. Een Giant is nou niet echt een fiets waar je de blits mee zal maken. Daar zijn Big Rosa en ik het zeker over eens.
Je kunt ook een Commencal Essence overwegen. Deze is in NL en in B betaalbaar.
Je kunt ook een Commencal Essence overwegen. Deze is in NL en in B betaalbaar.
Ride on
speed dat ziet er inderdaad goed uit. als ik nu http://www.atoubike.com/1580_fr_mtb_mat ... Promo.html vergelijk met de lapierre van boven zitten er veel verschillende onderdelen op. In een 1 to 1 vergelijk is de lapierre toch 0,5 kilo lichter maar van de details heb ik nog geen fromage gegeten. Kun je de sterke punten wellicht wat toelichten van de een of de ander? 8ormula versus Hayes bv. Op m'n santana racetandem had ik formula (2001) maar man wat heb ik daar een inmense ellende mee gehad, dus van dat merk wordt ik niet meteen warm. Tegenwoordig misschien beter?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je echt in de Alpen gaat mtb'en zou ik niet twijfelen over achtervering, maar er gewoon voor gaan. Met een fully ben je vooral naar beneden toe gewoon veel sneller, helemaal als je niet de perfecte stuurman bent. Op een lange tocht wordt je gewoon minder moe.
De wel bekende Duitse merken versturen hun pakketjes ook gewoon naar Frankrijk .
Schijfremmen zijn de laatste jaren wel een stuk beter geworden, de kans dat je nu problemen hebt met schijven is een stuk kleiner dan pak hem beet 5 jaar geleden.
De wel bekende Duitse merken versturen hun pakketjes ook gewoon naar Frankrijk .
Schijfremmen zijn de laatste jaren wel een stuk beter geworden, de kans dat je nu problemen hebt met schijven is een stuk kleiner dan pak hem beet 5 jaar geleden.
@Henk, als ik je link verwijst naar de Meta fully met een Hayes schijfrem. Voor die prijs zou ik happen. Commencal staat bekend over zijn geometrie. Een fiets moet je passen en de geometrie bepaald dat, niet de afmontage. Ik heb jarenlang Cannondale gereden, na een testdag met heel veel verschillende merken ging mij na het rijden op een Commencal een nieuwe fietswereld open. Biken zonder rugpijn bestond!!
Ride on
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Mits je de goede maat frame hebt past bijna iedereen op een willekeurig model frame. Je moet alleen niet een frame kopen met een kortere bovenbuis als je juist gestrekt wilt zitten. Iets als een "heilige" geometrie bestaat gewoon niet, iedereen is anders en verlangt wat anders van een fiets en ook van de geometrie.
Je oude fiets was waarschijnlijk gok ik de verkeerde maat frame, of een afstelling met bijv hoogte en lengte stuurpen die je rug niet kon hebben.
Je oude fiets was waarschijnlijk gok ik de verkeerde maat frame, of een afstelling met bijv hoogte en lengte stuurpen die je rug niet kon hebben.
Heb dan wel weinig toe te voegen in dit topic maar aangezien een reactie stond betreft productie moet ik dit even kwijt:
Lapierre word helemaal niet in Taiwan gemaakt! (voorheen het tijdritframe wel en wat andere frames) maar nu in China op een eiland ten zuid-ooste van Zhangzou. In een fabriek dat voor een groot aantal bekende merken produceert.
Ik betwijfel echter dat Koga zelf de ontwikkeling doet, weet dat Koga frames van verschillende fabrieken tegen vandaan haalt. Zag bij Hopmans bij de ingang het frame staan die Casran met Zanatta ook verkoopt. Die ongeveer vanaf Hong Kong af gezien een uurtje het land in-waards rijden geproduceerd wordt.
Lapierre word helemaal niet in Taiwan gemaakt! (voorheen het tijdritframe wel en wat andere frames) maar nu in China op een eiland ten zuid-ooste van Zhangzou. In een fabriek dat voor een groot aantal bekende merken produceert.
Ik betwijfel echter dat Koga zelf de ontwikkeling doet, weet dat Koga frames van verschillende fabrieken tegen vandaan haalt. Zag bij Hopmans bij de ingang het frame staan die Casran met Zanatta ook verkoopt. Die ongeveer vanaf Hong Kong af gezien een uurtje het land in-waards rijden geproduceerd wordt.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)