Hallo mede-forummers,
Ik speel met de gedachte om deze vakantie naar Noorwegen te gaan om daar te wandelen en liefst ook te fietsen. Heeft iemand ervaring met het maken van dagtochten in Noorwegen?
Thanx
fietsen in Noorwegen
-
- Forum-lid
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)
-
- Forum-lid HC
Als eerste advies wil ik meegeven: Ga naar het nationaal park Jotunheimen. dat is veruit de mooiste plek in Noorwegen. (in mijn ogen dan) Als je daar toch bent en je wilt lekker een dag wandelen kun je naar gjendesheim, dat is een plaatsje vanwaar een boot vertrekt over een fjord waarna je aankom op de startplaats van een hele mooie wandeltocht. (let wel dit is wel een tocht van een uur of 8). En voor het fietsen, ja daar kun je je ook echt wel uitleven in die buurt, best wel wat hoogte verschillen en buiten de doorgaande wegen niet zo druk. Een route is trouwens niet over te slann daar en dat is de beklimming van de Trollstigen, dat is een beetje de alp d'huez van Noorwegen.
Quoten: Origineel geplaatst door fitseflitser op 23 December 2006
Hallo mede-forummers,
Ik speel met de gedachte om deze vakantie naar Noorwegen te gaan om daar te wandelen en liefst ook te fietsen. Heeft iemand ervaring met het maken van dagtochten in Noorwegen?
Thanx
Ik speel met dezelfde gedachte.
Ik ben er zelf 2003 geweest (en 2004 Zweden). Je kunt er prima fietsen. Ik zou echter geen racefiets nemen, maar een mountainbike of een hybride. Er zijn namelijk niet zo heel veel asfaltwegen, als je daar op blijft doe je jezelf al snel tekort (bovendien kunnen de dachttochten dan nog wel eens heel groot worden als je een rondje wilt...).
Waar wil je precies heen? Ik neem aan dat je met de auto naar meerdere standplaatsen wilt gaan om van daaruit te gaan wandelen en fietsen?
Hallo mede-forummers,
Thanx
Ik speel met dezelfde gedachte.
Ik ben er zelf 2003 geweest (en 2004 Zweden). Je kunt er prima fietsen. Ik zou echter geen racefiets nemen, maar een mountainbike of een hybride. Er zijn namelijk niet zo heel veel asfaltwegen, als je daar op blijft doe je jezelf al snel tekort (bovendien kunnen de dachttochten dan nog wel eens heel groot worden als je een rondje wilt...).
Waar wil je precies heen? Ik neem aan dat je met de auto naar meerdere standplaatsen wilt gaan om van daaruit te gaan wandelen en fietsen?
Hoi,
In Noorwegen kan je geweldig fietsen , ook met de racefiets.Komend jaar gaan wij er waarschijnlijk voor de 6e keer heen , gewoon een familie vakantie , en kan de racefiets helaas niet mee, of we zouden met de caravan moeten gaan.
Verder is de Nordsjoveggen voorzien van een een fietspad naast de weg, en is vlgs mij voor 95 % geasfalteerd.
Ook zijn we eens in Laerdal geweest ,bij het Sognefjord. Ook daar kan je geweldig met de racefiets fietsen , leuk klimmen , en mooie dag tochten maken. Zowel wandelen en fietsen kan hier goed.
Affin veel plezier in Noorwegen, Og god jul og nytt ar.
Greetz Rene
In Noorwegen kan je geweldig fietsen , ook met de racefiets.Komend jaar gaan wij er waarschijnlijk voor de 6e keer heen , gewoon een familie vakantie , en kan de racefiets helaas niet mee, of we zouden met de caravan moeten gaan.
Verder is de Nordsjoveggen voorzien van een een fietspad naast de weg, en is vlgs mij voor 95 % geasfalteerd.
Ook zijn we eens in Laerdal geweest ,bij het Sognefjord. Ook daar kan je geweldig met de racefiets fietsen , leuk klimmen , en mooie dag tochten maken. Zowel wandelen en fietsen kan hier goed.
Affin veel plezier in Noorwegen, Og god jul og nytt ar.
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Hoi, vorig jaar samen met mijn vrouw de rallarvegen gereden in 2 dagen. Hardstikke mooi en leuk. Zorg wel dat je een geveerde mtb krijgt, ze hebben er van specialized, er liggen namelijk nogal wat keien. De rallarvegen vraagt geen erg grote inspanning. De noren zelf menen dat je een erg geoefende fietser bent als je de route tegengesteld gaat rijden.
Voordeel van rallarvegen is dat je fietsen etc kunt regelen, bv samen met treinreis van Bergen oid. Met een beetje googlen vindt je vast veel informatie, succes.
Voordeel van rallarvegen is dat je fietsen etc kunt regelen, bv samen met treinreis van Bergen oid. Met een beetje googlen vindt je vast veel informatie, succes.
Ik kan me herinneren dat er eens in het Fiets Sport magazine iets heeft gestaan over fietsen in noorwegen..Hier wel een link:
http://www.visitnorway.com/templates/NT ... x?id=50534
http://www.visitnorway.com/templates/NT ... x?id=50534
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door fitseflitser op 23 December 2006
Hallo mede-forummers,Ik speel met de gedachte om deze vakantie naar Noorwegen te gaan om daar te wandelen en liefst ook te fietsen. Heeft iemand ervaring met het maken van dagtochten in Noorwegen?Thanx
Misschien is de Vikingtour wel iets?? Kan je competitief doen of wel gewoon als een echte wielertoerist rijden en genieten van het schitterende decor. De week ervoor of erna kan je wandelen tussen de gletsjers en fjorden.
Voor alle info: http://www.vikingtour.no/
Hallo mede-forummers,Ik speel met de gedachte om deze vakantie naar Noorwegen te gaan om daar te wandelen en liefst ook te fietsen. Heeft iemand ervaring met het maken van dagtochten in Noorwegen?Thanx
Misschien is de Vikingtour wel iets?? Kan je competitief doen of wel gewoon als een echte wielertoerist rijden en genieten van het schitterende decor. De week ervoor of erna kan je wandelen tussen de gletsjers en fjorden.
Voor alle info: http://www.vikingtour.no/
Ik ben in 2004 in Noorwegen (en in 2003 in Zweden) geweest en kan je de Rallarvegen van harte aanbevelen (ik heb hem zelf overigens niet gefietst, maar ben er met de trein langs gereden): een fantastisch uitzicht en de afdaling naar en beklimming van Flam is ook zeer bijzonder.
Rijden op de Hardangervidda (bij Geilo) is een ervaring op zich; je moet ook zeker de Trollstigen niet overslaan.
Scandinavië is zonder meer een bezoek waard: het is er nog lekker rustig en de mensen zijn er heerlijk relaxt.
Rijden op de Hardangervidda (bij Geilo) is een ervaring op zich; je moet ook zeker de Trollstigen niet overslaan.
Scandinavië is zonder meer een bezoek waard: het is er nog lekker rustig en de mensen zijn er heerlijk relaxt.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3
Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid
Ik heb me een tijdje niet met vakantie beziggehouden maar nu ik die foto in de ANWB kampioen heb gezien, gaan we weer aan de slag met Noorwegen. Ik ga jullie tips daar zeker bij gebruiken!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)