Hoi iedereen,
Begin dit jaar kocht ik men eerste racefiets en heb het me nog geen seconde beklaagd. Maar ik zou toch van groep willen veranderen (nu is hij gemonteerd met campa xenon 9-speed) en na wat opzoekwerk in verschillende bladen en op verschillende sites is mijn (voorlopige) keuze gevallen op de campa centaur 2007.
Waarom Centaur? Omdat de chorus en record, naar mijn bescheiden mening teveel van het goede zijn voor mij. Ik reed dit jaar bijna 7000 km en ik rijd ook geen koersen; 'the top of the bill' groepen zijn in mijn geval overkill. En ook omdat de Centaur mij qua prijs/kwaliteit verhouding één van de beste keuzes lijkt...
Nu is mijn vraag: zijn hier mensen die me iet of wat advies kunnen geven. Ook argumenten voor het waarom wel of net niet kopen van deze groep zijn welkom... Eigen ervaringen ed eveneens...
Merciiiiiiiii
Campa Centaur 2007
-
- Forum-lid
- de zwarten
- Forum-lid HC
wel: ziet er heel erg mooi uit (is erg opgewaardeerd), en kan zeker meer hebben dan wat jij er mee doet! Bovendien compatibel met alle groepen erboven/onder. Bovendien heb je meer keuze in kettingbladen dan bij de carbon chorus/record.
niet: ik zou het niet weten, als je geld teveel hebt ga je voor meer carbon (het oog wil meer) en lichter gewicht bij chorus en record.
doen gewoon!
niet: ik zou het niet weten, als je geld teveel hebt ga je voor meer carbon (het oog wil meer) en lichter gewicht bij chorus en record.
doen gewoon!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Centaur / Ultegra is rationeel gezien de beste keuze. Bij Hopmans hebben ze Centaur voor een leuke prijs liggen. Salden uiteraard ook.
Ik denk dat Centaur voor jou zeker de beste keuze is. Het is prijs/kwaliteit misschien wel de allerbeste versnellingsgroep op de markt, en heeft een ongelooflijk mooie update in 2007 gekregen: de 2007 Centaur groep beschikt over een prachtig alu Ultra-Torque trapstel, en carbon remgrepen en achterderailleur. Volledig koerswaardig trouwens. Als je zo'n 7.000km per jaar doet, is dit the way to go. Komt nog bij dat als je fiets standaard met Xenon afgemonteerd was, dat een Chorus of Record groep wellicht te hoog gegrepen zouden zijn in vergelijking met de prijsklasse van het frame en andere onderdelen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -