Stuur hoogte afstellen
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik ga dit jaar wedstrijden rijden op hoog niveau en daarom ben ik eens goed gaan kijken naar mijn fiets afstellingen. Nu is mij opgevallen dat mijn stuur te hoog staat. Weten jullie hoe ik mijn stuur hoogte kan verstellen?
bvd
Ik ga dit jaar wedstrijden rijden op hoog niveau en daarom ben ik eens goed gaan kijken naar mijn fiets afstellingen. Nu is mij opgevallen dat mijn stuur te hoog staat. Weten jullie hoe ik mijn stuur hoogte kan verstellen?
bvd
-
- Forum-lid
ik zou zeggen post eerst een foto, kunnen we in ieder geval iets zien
stevens aspin
ultegra triple
ultegra triple
Potverdikkie dit doet mij hieraan denken:
[img=http://img824.imageshack.us/img824/151/wegomlegging.jpg]
Maar om een antwoord te geven op je vraag, je stuur kan op vier manieren naar beneden.
1. Stuurpen omdraaien als deze naar boven wijst, maar ik verwacht dat degene die je nu hebt al naar beneden wijst.
2. Spacers tussen je stuurpen en je balhoofd uithalen en deze bovenop je stuurpen er weer bij zetten.
3. Nieuwe stuurpen kopen met een grotere hoek, zodat deze verder naar beneden kan wijzen dan een stuurpen met een gangbare hoek (6 graden).
4. Nieuw frame kopen met een korter balhoofd.
Eerste twee opties zijn gratis en kan je makkelijk zelf doen. De derde optie kost een nieuwe stuurpen en kan je ook makkelijk zelf doen. De vierde optie is duur, maar misschien noodzakelijk.
[img=http://img824.imageshack.us/img824/151/wegomlegging.jpg]
Maar om een antwoord te geven op je vraag, je stuur kan op vier manieren naar beneden.
1. Stuurpen omdraaien als deze naar boven wijst, maar ik verwacht dat degene die je nu hebt al naar beneden wijst.
2. Spacers tussen je stuurpen en je balhoofd uithalen en deze bovenop je stuurpen er weer bij zetten.
3. Nieuwe stuurpen kopen met een grotere hoek, zodat deze verder naar beneden kan wijzen dan een stuurpen met een gangbare hoek (6 graden).
4. Nieuw frame kopen met een korter balhoofd.
Eerste twee opties zijn gratis en kan je makkelijk zelf doen. De derde optie kost een nieuwe stuurpen en kan je ook makkelijk zelf doen. De vierde optie is duur, maar misschien noodzakelijk.
Haha, kom op mannen.... :p
Als je op hoog niveau wedstrijden gaat rijden zal je toch zeker wel weten hoe een fiets in elkaar steekt?
Mag aannemen dat je dan al een flink lange tijd op een fiets in de rondte gaat.
Lijkt mij op z'n minst vreemd dat je dan maar eens een keer naar je fiets gaat kijken en tegen jezelf zegt: "goh, zo op het oog staat m'n stuur wel erg hoog zeg....die moet een beetje omlaag want dit is een raar gezicht".
Als je op hoog niveau wedstrijden gaat rijden zal je toch zeker wel weten hoe een fiets in elkaar steekt?
Mag aannemen dat je dan al een flink lange tijd op een fiets in de rondte gaat.
Lijkt mij op z'n minst vreemd dat je dan maar eens een keer naar je fiets gaat kijken en tegen jezelf zegt: "goh, zo op het oog staat m'n stuur wel erg hoog zeg....die moet een beetje omlaag want dit is een raar gezicht".
- Le Grimpeur
- Forum-lid
nielsolinos schreef:Ik ga dit jaar wedstrijden rijden op hoog niveau...
EM schreef:Als je wedstrijden rijdt op hoog niveau dan loop je toch gewoon even langs de mecanicien van je team...
danny1407 schreef:Haha, kom op mannen.... :p
Misschien lezen we zijn post wel verkeerd en ligt het accent op 'wedstrijden rijden', maar dan wel op 'hoog niveau' (in de bergen dus):D!
60 x Ventoux
Le Grimpeur schreef: Misschien lezen we zijn post wel verkeerd en ligt het accent op 'wedstrijden rijden', maar dan wel op 'hoog niveau' (in de bergen dus):D!
Haha, ja dat zal hem zijn.
Misschien staat dat stuur nu inderdaad zo hoog, dat er het gevoel is dat hij achterover valt tijdens een beklimming.
:p
-
- Forum-lid
- Contact
Hij rijdt nu al op hoog niveau; daarom wil ie z'n stuur net naar beneden!!!
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
en daar gaat het niveau
stevens aspin
ultegra triple
ultegra triple