Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kuisen drinkbus

rogerfederer
Forum-lid

rogerfederer 15 dec 2006 23:31

Heeft iemand aub een goede techniek om je drinkbus te kuisen; ik doe het vooral met warm water en vrijf waar ik kan, ik heb ze ook 1 keer in de afwasmashine gestoken maar dat  wasproduct  deed er iets raar mee :d , zodus zou ik graag een goede techniek weten, want enkele op water laat toch soms een geurtje na of wat vuiligheid.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 15 dec 2006 23:33

Koop Steradent voor het schoonmaken kunstgebitten bij de drogist. Een tablet erin en de drinkbus is weer schoon.
What makes the boat go faster?

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 16 dec 2006 17:29

In de afwasmachine nooit geen problemen gehad met Tacx bidon.
Zijn ze in ieder geval goed schoon door de hoge temperatuur en doe toch wel 1 seizoen met een bidon.

janalbert
Forum-lid

janalbert 17 dec 2006 11:43

Gewoon in de vaatwasser (wel even zeevasten zodat ze niet omhoogvlegen en op zijn kop en vol water eruit komen), nooit problemen mee...

jsparie
Forum-lid

jsparie 17 dec 2006 15:25

Na het fietsen beetje water in de bidon met een scheutje gloor. Even schudden en omspoelen met schoon water en je bidon blijft schoon. Ook bij het gebruik van dorstlessers. Op deze manier krijg je geen vieze aanslag in je bidon. Geen zorgen om een minimaal beetje chloor dat eventueel achterblijft. Bij het zuiveren van water om het drinkbaar te maken wordt ook gloor gebruikt en in normaal kraanwater zit ook chloor.

rogerfederer
Forum-lid

rogerfederer 17 dec 2006 19:55

ok bedankt allemaal maar livio livius, ik heb hier steradent liggen, maar met wat spoel je dat dan af (gewn met water ?)  want het lijkt me toch niet zo verstandig om meteen te drinken uit iets waar chemische stoffen enzo hebben ingezeten ?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 17 dec 2006 20:02

Quote: Origineel geplaatst door rogerfederer op 17 December 2006
ok bedankt allemaal maar livio livius, ik heb hier steradent liggen, maar met wat spoel je dat dan af (gewn met water ?) want het lijkt me toch niet zo verstandig om meteen te drinken uit iets waar chemische stoffen enzo hebben ingezeten ?

Gewoon met water naspoelen en je kunt het weer gebruiken.
What makes the boat go faster?

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 dec 2006 20:03

Ik doe nog steeds handmatig de afwas, en dan is het een kleine moeite om ook het bidonnetje even mee te nemen. Je weet wel, met een afwasborstel!

alfathull
Forum-lid

alfathull 18 dec 2006 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 17 December 2006

Na het fietsen beetje water in de bidon met een scheutje gloor. Even schudden en omspoelen met schoon water en je bidon blijft schoon. Ook bij het gebruik van dorstlessers. Op deze manier krijg je geen vieze aanslag in je bidon. Geen zorgen om een minimaal beetje gloor dat eventueel achterblijft. Bij het zuiveren van water om het drinkbaar te maken wordt ook gloor gebruikt en in normaal kraanwater zit ook gloor.

Weet je dit zeker dat dit hier toegepast wordt ? Volgens mij gebruiken ze dit wel in landen als Spanje (bekende chloor smaakje en geur), vandaar ook het flessenwater. En het reinigen zou ik gewoon op de reguliere methode doen, zoals vaatwasser of met de hand. Ik gebruik aparte flessen voor het gewone water, en aparte flessen voor mijn voeding.

maarten_h
Forum-lid

maarten_h 18 dec 2006 18:04

Chloor wordt ook in Nederland gebruikt in het kraanwater. Echter is dit zo weinig dat je het niet proeft.
In landen als Spanje wordt waarschijnlijk wat meer toegevoegt.
Oja, Griekenland is helemaal erg, daar proef je de ene dag niets, de andere dag vraag je je af of het wel gezond is zoveel chloor als je proeft!
Cannondale CAAD 5 met Centaur 2007

rogerfederer
Forum-lid

rogerfederer 18 dec 2006 19:04

Maar velen zeggen hier, in de vaatwas, maar zoals ik reeds zei, smaakt dat wasproduct dan nog wat na en ziet mijn drinkbus geel van binnen van de citroenextracten van dat product. Na verloop van tijd gaat het wel weg maar toch. Ik denk dat ik die steradent toch maar is ga gebruiken.

davey
Forum-lid

davey 18 dec 2006 19:12

je glazen stop je toch ook in de vaatwas? daar proef je toch ook niks aan,

Plaats reactie