collega fietsers, ik zit met een dilemma
sinds enkele maanden heb ik een barst in de buitenste laag van mijn carbon zadelpen (bontrager). De barst gaat niet door tot de binnenkant van de pen, het is enkel de eerste laag vezels die licht gebarsten is (waarschijnlijk door te hard aan te draaien). Mijn FM wist me te zeggen dat dit niet al te erg was daar de barst zeer oppervlakkig was.
graag had ik toch een second opinion gehad, iemand ???
barst carbon zadelpen
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
eens goed naar je zadelpen kijken en je gezond verstand laten werken.
graag gedaan
graag gedaan
RIDLEY the speed weapon
FM heeft dus zelf geen momentsleutel gebruikt, m.a.w. zijn stomme schuld en dus ik zou erop staan dat hij hem vervangt op zijn kosten.
Blijft natuurlijk moeilijk zonder foto. Wat is zeer oppervlakkig. Als het alleen de laklaag is ok. Maar als het erop lijkt dat echt het carbon beschadigt is?
Zou daar echt geen enkel risico mee nemen. Wil jij voor een paar tientjes die een nieuwe pen kost het risico nemen dat je gigantisch onderuit gaat en mogelijk alles afbreekt ? Zou het echt niet doen. Zonder x-ray kun je niet zien hoever de interne schade nu precies zit. Dat is ook het lastige bij carbon. Gewoon een nieuwe kopen. ventueel dan maar wat goedkoper aluminium als het op het geld vastzit.
Zou daar echt geen enkel risico mee nemen. Wil jij voor een paar tientjes die een nieuwe pen kost het risico nemen dat je gigantisch onderuit gaat en mogelijk alles afbreekt ? Zou het echt niet doen. Zonder x-ray kun je niet zien hoever de interne schade nu precies zit. Dat is ook het lastige bij carbon. Gewoon een nieuwe kopen. ventueel dan maar wat goedkoper aluminium als het op het geld vastzit.
Gelijk een nieuwe aanschaffen en geen risico nemen.
Laat je fietsplezier niet verknallen door zo iets. Zelf zou ik niet meer lekker op mijn fiets zitten. Stel je voor, op fietsvakantie, alleen in de bergen in de middle of nowhere...... Wel zou ik proberen om te reclameren bij je FM.
Maar ja, het was wel een Bontrager. Ik hoef je niet te herinneren aan de val Lance Armstrong waar Iban Mayo zijn achtervork (Bontrager) aanraakte, deze bleek gebroken te zijn.
De voorvork van Bontrager in Parijs - Roubaix staat je misschien ook nog op het netvlies.
Alles kan kapot en breken en het zal best allemaal goed zijn maar ik zou geen spullen van Bontrager durven monteren.
Laat je fietsplezier niet verknallen door zo iets. Zelf zou ik niet meer lekker op mijn fiets zitten. Stel je voor, op fietsvakantie, alleen in de bergen in de middle of nowhere...... Wel zou ik proberen om te reclameren bij je FM.
Maar ja, het was wel een Bontrager. Ik hoef je niet te herinneren aan de val Lance Armstrong waar Iban Mayo zijn achtervork (Bontrager) aanraakte, deze bleek gebroken te zijn.
De voorvork van Bontrager in Parijs - Roubaix staat je misschien ook nog op het netvlies.
Alles kan kapot en breken en het zal best allemaal goed zijn maar ik zou geen spullen van Bontrager durven monteren.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de profs bij dsc hebben trouwens gewoon een alu dura ace pen (toch zeker in p-r). Zou niet lang twijfelen en voor mijn zadelpen resoluut alu nemen (carbon pen in carbon kader is sowieso tricky).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
't heeft ook totaal geen comfort meerwaarde, het zijn alleen the looks. Zijn inderdaad meerdere profteams die gewoon alu nemen, bijvoorbeeld Discovery (niet alleen in PR).
Zie ook reportage in blad bicycling van fiets van popovych. Stuur, zadel en stuurpen aluminium. En zadel een ouderwetse san marco concor met bontrager dekje. En ze hebben bij Trek echt wel liever dat hij met duurdere carbon spullen rijdt waar ze bij consumenten meer aan kunnen verdienen.