Flanders
hey,
Ik plan een nieuwe koersfiets te kopen om in de zomer mee te gaan trekken naar stockholm, een tocht van +- 1700 km, waar niet teveel voorbereidende kms aan te pas zullen komen... verder zou deze fiets dienen om af en toe even een paar 10-tal kms te rijden...
Niet beschikkend over een groot bedrag(student) dacht ik een flanders SR1 te kopen. Ik weet dat de fietsliefhebbers niet te vinden zijn voor de basisgroepen van shimano, maar zou toch graag weten wat jullie hierover denken voor mijn gebruik...
Ik heb immers vroeger met standaardmateriaal door het centraal massief, pyreneeën, eifelgebergte en bohemen gereden....
* Frame Mega Race Alu 7005 Double Butted
* CrMo vork gelakt a-head of integrated
* Dubbelkamervelgen en DT spaken
* Zonder pedalen
2x8 (versnellingssysteem Shim. 2200)- 599 euro
Shimano Sora (2x8v) - 695 euro
Campagnolo Mirage (2x9v) - 890 euro
(triple niet nodig voor mij)
Wielen:
- Standaard wielen met 36 spaken
- Jazz Eclipse i.p.v. Sora of Mirage (met opleg)
- Shimano 500 i.p.v Sora (geen opleg)
- Campagnolo Khamsin i.p.v. Mirage (met opleg)
Gemiddelde gewicht fiets (zonder pedalen): ongeveer 10,2 kg
http://www.flandersfietsen.be/
raad altijd welkom
greetz
Ik plan een nieuwe koersfiets te kopen om in de zomer mee te gaan trekken naar stockholm, een tocht van +- 1700 km, waar niet teveel voorbereidende kms aan te pas zullen komen... verder zou deze fiets dienen om af en toe even een paar 10-tal kms te rijden...
Niet beschikkend over een groot bedrag(student) dacht ik een flanders SR1 te kopen. Ik weet dat de fietsliefhebbers niet te vinden zijn voor de basisgroepen van shimano, maar zou toch graag weten wat jullie hierover denken voor mijn gebruik...
Ik heb immers vroeger met standaardmateriaal door het centraal massief, pyreneeën, eifelgebergte en bohemen gereden....
* Frame Mega Race Alu 7005 Double Butted
* CrMo vork gelakt a-head of integrated
* Dubbelkamervelgen en DT spaken
* Zonder pedalen
2x8 (versnellingssysteem Shim. 2200)- 599 euro
Shimano Sora (2x8v) - 695 euro
Campagnolo Mirage (2x9v) - 890 euro
(triple niet nodig voor mij)
Wielen:
- Standaard wielen met 36 spaken
- Jazz Eclipse i.p.v. Sora of Mirage (met opleg)
- Shimano 500 i.p.v Sora (geen opleg)
- Campagnolo Khamsin i.p.v. Mirage (met opleg)
Gemiddelde gewicht fiets (zonder pedalen): ongeveer 10,2 kg
http://www.flandersfietsen.be/
raad altijd welkom
greetz
Ik kan natuurlijk niet in jouw agenda kijken maar ik zou liever een paar weken extra vakken vullen en iets degelijks kopen dan 2200, Sora of Xenon kopen. Koop gewoon een fiets met minimaal 105 of Veloce erop, daar heb je uiteindelijk véél meer plezier van.
Instapmodel van Rose kost 990.- inclusief een goede set wielen en volledig 105-afmontage. Gewicht 8.8 kg.
Instapmodel van Rose kost 990.- inclusief een goede set wielen en volledig 105-afmontage. Gewicht 8.8 kg.
of een Canyon Roadlite 4.0, voor 849,-
http://www.canyon.com/rennraeder/index.html?b=21
http://www.canyon.com/rennraeder/index.html?b=21
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 01 apr 2006 23:05
zoals havana en kuiper al zeiden : je geeft beter iets meer geld uit aan een duurdere fiets, want carbon vork en 105/ veloce zijn toch noodzakelijk.
Als je de fiets meer als toer dan als racefiets gebruikt, kun je met Sora moeiteloos 2000 km fietsen, dat is geen enkel probleem. Daarna zul je een keer ketting en tandwielen moeten vervangen. 105 of veloce is op langere termijn voordeliger omdat het veel duurzamer is, je hebt ook nog wat extra schakel gemak, al moet je dat niet overschatten.
De bagage gaat op de fiets, maar erg veel is dit niet, hooguit 10 kilo...
De opleg voor de campagnolo khamsin lijkt inderdaad een goede keuze
Waarom is de carbon voorvork noodzakelijk?
de opleg is maar 35 euro, daarvoor moet ik het niet laten. maar als het buiten die 100 gram verschil verder niets uitmaakt, opteer ik liever voor alu, al is het maar dat het esthetisch mooier oogt.....(mat zwart en carbon is echt geen zicht, maar als het moet moet het)
Thnx
De opleg voor de campagnolo khamsin lijkt inderdaad een goede keuze
Waarom is de carbon voorvork noodzakelijk?
de opleg is maar 35 euro, daarvoor moet ik het niet laten. maar als het buiten die 100 gram verschil verder niets uitmaakt, opteer ik liever voor alu, al is het maar dat het esthetisch mooier oogt.....(mat zwart en carbon is echt geen zicht, maar als het moet moet het)
Thnx
Carbon-voorvork dempt meer (vangt meer klappen/trillingen op)
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Is het werkelijk zoveel verschil?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja dat is van de weinige plaatsen waar je echt comfort kunt winnen.
10 kg bagage levert een serieus zware belasting op voor een racefiets, vooral het achterwiel gaat het zwaar krijgen. Jij komt namelijk uit het zadel als je door een gat rijdt, maar die bagage is dood gewicht. Campa Khamsin heeft zich nog niet bewezen, ik zou eerder een 36 spaaks wiel met een Rigida (iig niet de Nova want die is slap) velg erin zetten.
10 kg bagage levert een serieus zware belasting op voor een racefiets, vooral het achterwiel gaat het zwaar krijgen. Jij komt namelijk uit het zadel als je door een gat rijdt, maar die bagage is dood gewicht. Campa Khamsin heeft zich nog niet bewezen, ik zou eerder een 36 spaaks wiel met een Rigida (iig niet de Nova want die is slap) velg erin zetten.
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 11 December 2006
Carbon-voorvork dempt meer (vangt meer klappen/trillingen op)
een full carbon vork wel, maar ik vraag me af of het verschil zo groot is bij een carbon vork met alu pijp, waar hier sprake van is neem ik even aan gezien het prijsverschil
Carbon-voorvork dempt meer (vangt meer klappen/trillingen op)
een full carbon vork wel, maar ik vraag me af of het verschil zo groot is bij een carbon vork met alu pijp, waar hier sprake van is neem ik even aan gezien het prijsverschil