Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

nieuw hier en kijken voor nieuwe fiets

rideitall
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006 11:53

rideitall 06 dec 2006 12:06

Hallo, Ik ben nieuw hier. Ik wil binnenkort een nieuwe mtb kopen dit wordt mijn 2e,  ik heb een idworx gezien met rohloff naafversnelling, heeft iemand hier ervaring mee? Zal dit een fiets van dezelfde prijsklasse(3500) evenaren?

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 06 dec 2006 12:31

welkom op dit forum

gebruik zoek functie eens zoekresultaat

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 06 dec 2006 13:24

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 06 December 2006

welkom op dit forumgebruik zoek functie eens zoekresultaat


Ook namens mij welkom.
Helaas, heb ik (ook) geen antwoord voor je.
@BigM: leuk gedaan zo'n linkje, maar jouw zoekresultaat geeft geen antwoord waar TS om vraagt (antwoorden zijn 0 relevant).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 dec 2006 17:42

Denk niet dat je het zo kunt zien. Een conventionele fiets van 3500 euro zal aan het begin duidelijk beter rijden, en al zeker een klap lichter zijn. Echter de IDworx zal na verloop van tijd zijn klasse ten toon stellen. Indien je een blubberige route fietst zal deze namelijk tot de laatste km goed en probleemloos schakelen, verder zal je veel minder onderhoud dienen te plegen.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 07 dec 2006 01:25

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 06 December 2006welkom op dit forum

gebruik zoek functie eens zoekresultaat
Ook namens mij welkom. Helaas, heb ik (ook) geen antwoord voor je. @BigM: leuk gedaan zo'n linkje, maar jouw zoekresultaat geeft geen antwoord waar TS om vraagt (antwoorden zijn 0 relevant).

ik heb alleen voor hem gezocht en aangegeven dat er een zoekfunctie is heb er niets van doorgelezen

rideitall
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006 11:53

rideitall 07 dec 2006 11:32

Blijft toch lastig zo'n techniek waarmee weinig mensen ervaring hebben. Zit nu ook nog beetje te twijfelen tussen zelfopgebouwde fiets met topframe van trek en een idworx

rhj.
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2006 21:41

rhj. 28 dec 2006 21:49

Ben sinds 4 weken eigenaar van een Idworx MR en ben er super tevreden over. De Rohloff naaf is een genot zowel in gebruiksgemak als onderhoud. Inmiddels al een kleine 400 km door de blubber geploegd in de afgelopen weken en onder alle omstandigheden blijft het kraakvrij draaien. Een verademing vergeleken bij het derailleurwerk.....;-) Na gebruik is alles zo weer schoon maar als je de fiets na een blubberrit niet schoonmaakt kun je de volgende rit zo weer probleemloos opstappen! Werkelijk zeer onderhoudsvriendelijk op alle gebieden.
De MR stuurt stabiel en niet vlijmscherp of nerveus; heel comfortabel rijgedrag. Afwerking van de hele fiets is top: mooi en strak in al z'n eenvoud. Wilde aanvankelijk een zwarte MR kopen maar ben blij dat ik toch voor de oranje versie ben gegaan.
 'T kost allemaal wel wat maar het is elke eurocent dubbel en dwars waard. Kan deze Idworx van harte aanbevelen maar stel me zo voor dat elke fiets met een Rohloff naaf grote overeenkomsten t.a.v. dit gebruiksgemak heeft.
oranje Idworx Mountain Rohler

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 28 dec 2006 22:41

Quote: Origineel geplaatst door ride it all op 07 December 2006
Blijft toch lastig zo'n techniek waarmee weinig mensen ervaring hebben. Zit nu ook nog beetje te twijfelen tussen zelfopgebouwde fiets met topframe van trek en een idworx

topframe van Trek!!Ik hoor erg positieve verhalen van zowel Idworkx als van de rohloffnaaf dus dat lijkt me een serieuze overweging.Met name in duitse MTB bladen is men positief(weet zo niet welke maand of jaargang meer) Als je echter overweegt om een fiets zelf op te bouwen dan zijn er toch wel betere frames om mee te starten dan een top(?)frame van Trek!!
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

Plaats reactie