record 2007 vs chorus 2007
ben van plan een nieuwe crank te kopen. twijfel enkel nog tss record 2007 en chorus 2007. het prijsverschil is ongeveer € 150,00 (Salden, Bike24). qua gewicht is het verschil slechts 36 gram, daar hoef ik het dus zeker niet voor te doen.kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tss de tandwielen? die van record hebben een 'antifriction' behandeling. wat betekent dit nu eigenlijk? zijn de tandwielen anders qua samenstelling (legering?) en wat zijn dan de voordelen? schakelen ze beter én !!vooral!! gaan ze dan ook langer mee in vgl met chorus?
Volgens mij maakt 't allemaal geen snars uit. Ik zou lekker die Chorus kopen.
-
- Forum-lid
Het schijnt dat Record volgens die Teflon (oid) behandeling in de shifters nog wel iets soepeler schakelt dan Chorus, maar niet bepaald iets om over wakker te liggen. Wel haal je met Record de echte prof-uitstraling in huis natuurlijk
Record carbon cranks zijn hol en hierdoor iets lichter dan chorus. Tandwielen gaan inderdaad wel iets langer mee door de behandeling, verder geen verschil. Maar echt snel slijten doen ook de chorus niet. Als je blijkbaar van mooie spullen houdt heb je grote kans dat je wel weer eens wat anders wilt voordat je de chorus bladen versleten hebt.
denk dat jullie gelijk hebben. trouwens het prijsverschil tussen de chorus en record kettingbladen bedraagt € 40,00 als je ze apart koopt (ben ik vandaag pas achter gekomen). maw de vraag is dus eigenlijk of die 36 gram (holle armen en spindle) € 110,00 waard is? persoonlijk: nee dus.
bedankt voor jullie menig. het zal dan chorus worden, ze zal alleen maar bijdragen tot de mix die ik nu al heb:- shifters: record- voor- en achterderailleur: dura-ace (7800)- crankstel, remhoeven, pedalen: ultegra (6500)
bedankt voor jullie menig. het zal dan chorus worden, ze zal alleen maar bijdragen tot de mix die ik nu al heb:- shifters: record- voor- en achterderailleur: dura-ace (7800)- crankstel, remhoeven, pedalen: ultegra (6500)
Houd er wel rekening mee dat je een shiftmate nodig hebt om je ergopowers te laten samenwerken met je Dura Ace achterderailleur....
http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm
http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm
Volgens mij krijg je het geheel ook zonder shiftmate aan de praat (is mij uiteindelijk wel gelukt).
Overigens zit het meeste gewichtsverschill in de bladbouten die bij Chorus van staal zijn wat op zich zelfs een betere keus is i.v.m. doldraaien). De Teflonlaag garandeerd slecht een maand of 2 een iets soepelere loop (daarna is de laag wel weg).
Overigens zit het meeste gewichtsverschill in de bladbouten die bij Chorus van staal zijn wat op zich zelfs een betere keus is i.v.m. doldraaien). De Teflonlaag garandeerd slecht een maand of 2 een iets soepelere loop (daarna is de laag wel weg).
@havana: de shiftmate zit er al op en werkt prima, toch bedankt voor de tip
@sharkman: ik wist dat er andere bouten op zaten maar had er geen idee van wat dat voor het gewicht zou kunnen betekenen...
@olli: ja maat, eindelijk hé
trouwens sharkman (jij blijkt bijzonder goed op de hoogte te zijn), is er überhaupt iets wat het prijsverschil van record tov chorus rechtvaardigd? ik bedoel dan de volledige groep. want een laagje teflon op de kettingbladen dat er na 2 maanden al af is, is dat volgens mijn mening dus duidelijk niet.
@sharkman: ik wist dat er andere bouten op zaten maar had er geen idee van wat dat voor het gewicht zou kunnen betekenen...
@olli: ja maat, eindelijk hé
trouwens sharkman (jij blijkt bijzonder goed op de hoogte te zijn), is er überhaupt iets wat het prijsverschil van record tov chorus rechtvaardigd? ik bedoel dan de volledige groep. want een laagje teflon op de kettingbladen dat er na 2 maanden al af is, is dat volgens mijn mening dus duidelijk niet.