Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

gezien en getest, banden ????????

rombaft
Forum-lid

rombaft 03 dec 2006 00:52

Lees ik de nieuwe fiets door en kan ik even niet meer volgen met de logica van de jongens bij fiets .

over de schwalbe ULTREMO : goede grip, ondanks de periode geen lek, bandjes zijn licht , prijs 40 euro
score funtionaliteit 4/5   score prijs kwaliteit 2/5  ondanks het bandjes eigenlijk op alle gebied goed doet.
dan die SPEED KING MTB BAND : heel dunne band, noppen ver uit elkaar waardoor je goede grip hebt in modder enz.... echter op harde ondergrond niet echt geschikt, doorprikbaarheid is zelfs niet getest (wat in mijn ogen heel blangerijk is bij een MTB band)  ,
score functionaliteit : 5/5 (???) sla me dood, maar is niet getest op lekrijden en is niet echt goed  op verhard . 
score prijs kwaliteit 3/5 terwijl de band ook 40 euro kost .

moet je mij toch eens uitleggen hoe dit geloofwaardig moet overkomen .
ps : van de paar mensen die ik al gehoord heb met de ultremo's, die zijn allemaal uiterst tevreden en verkiezen ze boven de michelin pro bandjes.
als fabrikant moet je trouwens lef hebben om een racebandjes te lanceren in de herfstperiode

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 03 dec 2006 11:59

Ik zie het probleem niet echt. De Schwalbe heeft duidelijk een mindere prijs-kwaliteitverhouding. Zeker als je bedenkt dat een Michelin Lithium (als ik het goed herinner) als middenklasseband bijna alle toppers achter zich liet. En die MTB band is 5 sterren waard als band voor zand en modder. Je hebt toch of een allroundband, of eentje voor specifieke ondergronden. Een downhill MTB geef je ook geen 1 ster omdat het ding 18 kg weegt...
Overigens kan die Schwalbe natuurlijk nog een sterretje of twee kwijtraken als ze niet slijtvast blijken te zijn en toch behoorlijk lekrijden.

rombaft
Forum-lid

rombaft 03 dec 2006 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 03 December 2006

Ik zie het probleem niet echt. De Schwalbe heeft duidelijk een mindere prijs-kwaliteitverhouding. Zeker als je bedenkt dat een Michelin Lithium (als ik het goed herinner) als middenklasseband bijna alle toppers achter zich liet. En die MTB band is 5 sterren waard als band voor zand en modder. Je hebt toch of een allroundband, of eentje voor specifieke ondergronden. Een downhill MTB geef je ook geen 1 ster omdat het ding 18 kg weegt...
Overigens kan die Schwalbe natuurlijk nog een sterretje of twee kwijtraken als ze niet slijtvast blijken te zijn en toch behoorlijk lekrijden.

Die MTB band wordt omschreven als een nieuwe topper in de klasse zoals noby nick enz... dus in de alround klasse, echter daar voldoet ie dus niet.
daarbovenop het niet testen van lekrijden (heel belangerijk bij MTB)
micheling litium een topbandje , lol

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2006 12:06

Ik heb van mensen die afgelopen tijd met de SpeedKing hebben gereden hele lovende verhalen gehoord, vele die zeiden dat het de beste band ooit was.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie