Velen weten inmiddels dat ik nieuw ben op het forum en in de "wielersport", dus hier volgt eigenlijk alweer een n00b vraagje. Sorry daarvoor.
Op mijn Zannata Z36 crosser zitten Schwalbe Racing Ralph banden. Er staat ook nog "triple compound" op de band zelf.
Maar wie kan me zeggen welk soort band dit nu is? Ik denk dat die geen binnenband heeft, klopt dat?
In de winkel was het enorm druk door de solden, dus heb ik in feite te weinig uitleg gekregen
Schwalbe Racing Ralph Triple Compound?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Triple compound zegt wat over de rubbersamenstelling: drie verschillende soorten en niet of het met/zonder binnenband is. Bedoel je met je crosser een mountainbike? Ze hebben van de Racing Ralph voor de mountainbike in ieder geval een 'tubeless' uitvoering, dus zonder binnenband. Hiervoor staat wel een aanduiding op de band maar ben vergeten welke (UST?). Als je het voor jezelf snel wilt weten zou ik de band lekker even leeg laten lopen. Als het een veldrijfiets is dan denk ik dat het met binnenband is.
De Racing Ralph cyclocross band is eigenlijk altijd met binnenband. Simpelweg vanwege het feit dat er (nog) geen velgen beschikbaar voor het tubeless gebruik van buitenbanden. Dit in tegenstelling tot de mountainbike.
Triple compound slaat op het gebruik van meerdere rubbersamenstellingen op het loopvlak van de band. voor meer info kun je beter op de site van Schwalbe kijken. Dat is een vrij technisch verhaal.
Triple compound slaat op het gebruik van meerdere rubbersamenstellingen op het loopvlak van de band. voor meer info kun je beter op de site van Schwalbe kijken. Dat is een vrij technisch verhaal.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn zeker wel wielen voor tubeless voor crossen zie hier en info in jan. nummer Fiets.
Als je internetaanvulling had gezien:
Overzicht van de beschikbare tubeless racewielsets
Shimano Dura Ace WH7900 (nieuw voor 2011)
Shimano Ultegra WH6700
DT RR 1450 Tricon (nieuw voor 2011)
DT RR 1700 Tricon (nieuw voor 2011)
Campagnola Zonda 2-WayFit
Campagnola Eurus 2-Way Fit
Campagnola Shamal Ultra 2-WayFit
FulcrumRacing 3 zwart wielset 2-WAY-FIT
FulcrumRacing 1 zwart wielset 2-WAY-FIT
Fulcrum Racing Zero rood/zwart wielset 2-WAY FIT
Corima Aero+ tubeless
No Tube ZTR 340 velg
Let op, de Mavic wielsets en o.a.de standaard Fulcrum Racing 3 zijn niet geschikt voor tubeless band montage. Het velgprofiel is dan wel luchtdicht maar heeft een velgprofiel dat niet geschikt isOverzicht van de beschikbare tubeless racewielsets
Shimano Ultegra WH6700
Corima Aero+ tubeless
No Tube ZTR 340 velg
Let op, de Mavic wielsets en o.a.de standaard Fulcrum Racing 3 zijn niet geschikt voor tubeless band montage. Het velgprofiel is dan wel luchtdicht maar heeft een velgprofiel dat niet geschikt is
Hutchinson heeft tubeless ready banden voor de cross, geschikt om met vloeibaar latex te gebruiken.
Lage banden druk zonder kans op stootlek!
Als je internetaanvulling had gezien:
Overzicht van de beschikbare tubeless racewielsets
Shimano Ultegra WH6700
Corima Aero+ tubeless
No Tube ZTR 340 velg
Let op, de Mavic wielsets en o.a.de standaard Fulcrum Racing 3 zijn niet geschikt voor tubeless band montage. Het velgprofiel is dan wel luchtdicht maar heeft een velgprofiel dat niet geschikt isOverzicht van de beschikbare tubeless racewielsets
Shimano Ultegra WH6700
Corima Aero+ tubeless
No Tube ZTR 340 velg
Let op, de Mavic wielsets en o.a.de standaard Fulcrum Racing 3 zijn niet geschikt voor tubeless band montage. Het velgprofiel is dan wel luchtdicht maar heeft een velgprofiel dat niet geschikt is
Hutchinson heeft tubeless ready banden voor de cross, geschikt om met vloeibaar latex te gebruiken.
Lage banden druk zonder kans op stootlek!
Okee, die had ik even over het hoofd gezien.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S