Pagina 1 van 5

Oval Concepts

Geplaatst: 27 nov 2006 01:44
door casran
Mijn nieuwe ploeg heeft Oval Concepts als sponsor. Gisteren heb ik voor het eerst een Oval stuurpennetje gemonteerd. De montage is niet echt moeilijker, ook al zitten de boutjes aan de andere kant; visueel vind ik hem gewoon subliem.
Wat me opviel is dat de pen Ovaal is, en dus tamelijk hoog, ook aan de vorkpijp. Hierdoor had ik de mogelijkheid om met dezelfde positie een spacertje minder te monteren op mijn vorkpijp, in vergelijking met een Deda Newton. (spacers boven de stuurpen gaan uiteraard nog weg)

 
Een heel kwalitatief hoogstaand pennetje.
Ik hou jullie verder op de hoogte van de produkten van Oval die ik kan testen volgend seizoen! 

Oval Concepts

Geplaatst: 27 nov 2006 13:06
door wezep
Casran,
Waarschijnlijk ga ik binnenkort een tijdritstuur van Oval bestellen (mits de prijs OK is) en ben dan ook gebonden aan een Oval stuurpen.Paar vragen:-hoe hoog is deze stuurpen aan de vorkzijde?-heb je de stuurpen ook gewogen?-welke type is dit exact? de r700?

Oval Concepts

Geplaatst: 27 nov 2006 14:34
door havana
De carbon remmetjes van Oval Concepts (voor tijdritsetup) worden volgende maand getest in de Cycling+. Ik zal eerdaags even een scan maken.

Oval Concepts

Geplaatst: 27 nov 2006 14:58
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 27 November 2006

De carbon remmetjes van Oval Concepts (voor tijdritsetup) worden volgende maand getest in de Cycling+. Ik zal eerdaags even een scan maken.


Wat bedoel je nu? Remmetjes (en dan zijn het de alu's):

... of tijdrit-remGREEPJES:
   
Die laatste heb ik al getest en zijn schitterend: licht, performanet en direct.

Oval Concepts

Geplaatst: 27 nov 2006 16:00
door havana
Ik bedoel "uiteraard" de greepjes..... Ben benieuwd wat Cycling+ ervan zegt...

Oval Concepts

Geplaatst: 27 nov 2006 18:47
door davey
ik heb ook een oval stuurpen, is idd ovaal, maar ik vind t wel netjes dat de boutjes aan de andere kant zitten,
ik rijd er overigens nu een jaar mee en heb geen problemen mee

Oval Concepts

Geplaatst: 01 dec 2006 13:28
door auke
Heeft iemand ook ervaring met het fit to fly programma van Oval. Op deze site kun je hun folder downloaden.
http://www.cosmicsports.de/Oval/get_fit_to_fly_aero.pdf
Nu heb ik wel belangstelling voor de A701 Laminar; deze staat aangegeven in de tabel voor maximaal 500 euro (891gram) en minimaal 295 euro (731gram). Echter als ik de optelsom maak voor de meest goedkope losse onderdelen dan kom ik veel hoger uit, namelijk minimaal 356 euro.
Verkoopt Oval ook nog complete sturen, of moet je tegenwoordig alles zelf samenstellen tegen een hogere meerprijs? En wordt de upgrade versie van de A700 ook ergens compleet verkocht?

Oval Concepts

Geplaatst: 01 dec 2006 19:45
door wezep
Quoten: Origineel geplaatst door Auke op 01 December 2006


Verkoopt Oval ook nog complete sturen, of moet je tegenwoordig alles zelf samenstellen tegen een hogere meerprijs? En wordt de upgrade versie van de A700 ook ergens compleet verkocht?
 

Auke, ik heb deze vraag vandaag bij m'n FM neergelegd. Hij heeft een mail gestuurd naar Cosmic. Zodra ik wat weet hoor je het.

Oval Concepts

Geplaatst: 23 dec 2006 15:10
door casran
Zo, er is een nieuwe lading van de sponsor, Oval Concepts, uit Zwitserland aangekomen. Voornamelijk TT-stuff: A900 tijdritstuur met allerlei extensions, A900 Time Trial voorvork, een pak Adjustable RBT R701 pennen, stuurlinten, A700 TT-remmetjes,... en nog meer op komst naar eind januari, zeiden ze mij.
Alvast een overzichtje. Na mijn training vandaag ga ik alles eens nader bestuderen.

Oval Concepts

Geplaatst: 23 dec 2006 15:43
door recordfreak
Dit is gewoon te mooi voor je kerstmis! Ik wil vooral de bevindingen weten van de A900 Time Trial voorvork.. Als je ze getest hebt laat je maar iets weten!

Oval Concepts

Geplaatst: 23 dec 2006 20:34
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door record freak op 23 December 2006

Ik wil vooral de bevindingen weten van de A900 Time Trial voorvork.. Als je ze getest hebt laat je maar iets weten!


Ik vrees alleen dat je deze vork heel moeilijk op de kop zal kunnen tikken. De beschikbaarheid ervan is heel klein; wij worden rechtstreeks vanuit Zwitserland gesponsord en bevoorraad.

Goed. Deze info vond ik erover:- "This unique patented fork design reduces the aerodynamic drag of front wheel with shaped twin blades and a 0.9mm gap that pulls and redirects turbulent air off the top of the front wheel and directs a laminar stream outward. It's an especially thoughtful design because the spokes behind the fork are traveling two times the bikes speed. Numerous pros choose this fork for time trials and triathlons including Gold Medalist in the 2004 Olympic TT Leontin Van Moorsel, 2004 Giro d'Italia winner Damiano Cunego, 2004 Triathlon Middle Distance World Champion and Ironman Kona Bike Course Record Holder Torbjorn Sindballe. Additional logs on the palmares fire of this product include victory in the 2005 Vuelta de Espana with Roberta Heras of Liberty Seguros. It's also used by the Lampre-Cafitta and Liquigas Bianchi ProTour teams. It has a 44mm rake and weighs 495 grams." - Hierbij wordt wel nog het continental pro team Navigators over het hoofd gezien, de profploeg van wiens satellietteam ik deel zal uitmaken. En Torbjorn Sindballe's fietsrecord in Hawaii is ondertussen door Normann Stadler op z'n Kuota Kalibur verbroken.
   
In tegenstelling tot de volledige clear-coat afbeelding op de Oval Concepts website (http://www.ovalconcepts.com/productsDet ... &idProd1=1) is mijn vork vooraan mooi rood aangespoten, wat een subliem effect geeft. Geen idee of dit kleur ook voor het publiek beschikbaar is.
      
Ik vind in ieder geval de dubbele "blades", een ontwerp van aerodynamicaspecialist John Cobb (die ook nog met Armstrong samenwerkte), heel stoer en aerodynamisch ogen. Een ploegmaat van me gaat er in januari de windtunnel in Boulder, Colorado, mee in; zien wat dat geeft...

En het is "all about aero", met deze vork. 554gr op volle lengte, en met het expandertje erin; op werkelijk racegewicht schat ik dat de vork alleen wel rond de 500gr zal draaien.

Oval Concepts

Geplaatst: 23 dec 2006 22:34
door casran
Daarnaast nog de Oval A700 tijdritremmetjes. nder meer Axel Merckx, Jan Ullrich en T-Mobile gebruikten deze reeds in de Tour.
Opgelet: de voorrem is niet compatibel met elke voorvork en elke frame. Hij wordt immers àchter de voorvork gemonteerd, en niet bij elk frame is daarvoor plaats genoeg.
De voorrem:
 Achterrem:
 
Gewichten: