Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

KOGA fullprocarbolite

koga@gogo
Forum-lid

koga@gogo 24 nov 2006 23:50

Dag,
vele maanden heb ik mij gevoeld als een gluurder, zappend door de verschillende forumrubrieken. Zoektocht naar de beste, mooiste, betaalbaarste fiets. Italiaanse schoonheden, zakelijke Amerikaanse topproducten, Deutsche billige Grundlichkeit, Frans carbon of Spaanse vakantie heimwee. Ik heb nog gedacht aan Belgie. Af en toe een blik op geadviseerde postorderbedrijven. Moeilijke keuzes en als ik dacht er uit te zijn werd ik weer door forumleden in grote verwarring gebracht door bij mijn nieuwe voorkeur te lezen over lakproblemen, materiaalbreuk, serviceproblemen, slechte meetwaarden.
Dank voor al jullie goede, anonieme adviezen. Maar zoals na elke reis ben je toch weer blij terug te zijn in eigen land. Toch maar kiezen voor bewezen Nederlandse degelijkheid en dicht bij huis garantie?? Jawel, koga kennen we al jaren. Mijn laatste Koga roadwinner en de historische RIH en nog oudere Eroba's hadden mij nooit problemen opgeleverd. In tegenstelling tot mijn Italiaanse avontuurtjes.
Jawel dus. Na al die maanden won de ratio het weer van de emotie en rijd ik nu weer enkele weken op een fantaaaaaaaastische Koga fullprocarbolite, dura ace afgemonteerd, FSA pennetjes en bocht en bloedmooie ksyrium ES  anniversaire wielen. Niet goedkoop maar betaalbaar en zeer plezierig door Salden in elkaar gezet en afgeleverd. 
Verheug me weer op jaren fietsplezier zonder grote problemen en het is toch ontzettend leuk om in de genoemde buitenlanden trots met een Nederlands merk te pronken.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 25 nov 2006 00:08

Fijn dat die Koga je nu bevalt.

welkom overigens op het forum, ik adviseer als ik jou was je adres gegevens weg te halen in je profiel.

rubber
Forum-lid

rubber 25 nov 2006 13:02

En ik adviseer je een foto te posten! (eigenbelang)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 nov 2006 18:55

[fdegrove style]
Hoi,
Neem ook eens een kijkje in het grote Koga-topic!
Ciao,

[/fdegrove]

IBAN
Forum-lid

IBAN 27 nov 2006 12:07

Goed verhaal koga @ go -go. Ik vind de nederlandse merken ook prima fietsen, degelijke kwaliteit en goede rijeigenschappen! Alleen ben ik van mening dat ze de strijd een beetje opgeven. Als je naar Gazelle kijkt, die leveren 8 modellen, maar keuze uit groepen heb je niet! nbegrijpelijk. Wat doen de marketeers bij Batavus, Gazelle en Koga!!!! Ga aan je werk, en breng die prima fietsen aan de man!!!
Maar anyway, mooie fiets.
heb zelf een cervelo besteld, is stiekum ook een klein beetje nederlands!

jo_spr
Forum-lid

jo_spr 28 nov 2006 14:56

Hoi Iban,
Ben het volledig met je eens. Heb zelf een Gazelle SPR als frame gekocht en met eigen vookeur aan onderdelen laten opbouwen.Nu zijn alleen maar volledige fietsen te koop, jammer....

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 28 nov 2006 15:18

Quote: Origineel geplaatst door IBAN op 27 November 2006
Goed verhaal koga @ go -go. Ik vind de nederlandse merken ook prima fietsen, degelijke kwaliteit en goede rijeigenschappen! Alleen ben ik van mening dat ze de strijd een beetje opgeven. Als je naar Gazelle kijkt, die leveren 8 modellen, maar keuze uit groepen heb je niet! nbegrijpelijk. Wat doen de marketeers bij Batavus, Gazelle en Koga!!!! Ga aan je werk, en breng die prima fietsen aan de man!!!Maar anyway, mooie fiets. heb zelf een cervelo besteld, is stiekum ook een klein beetje nederlands!

Denk dat er momenteel niet zo'n markt is voor die opgenoemden merken om Fietsen te verkopen met verschillende afmontages, de gewone fietshandel loopt veel beter bij die merken.
Wat is het verschil in percentage tussen de gewone fietsverkoop (stadfiets) en het percentage van racefiets verkoop

dart
Forum-lid

dart 11 dec 2006 20:30

Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe racefiets om mijn De Rosa Merak te vervangen. Deze Koga Pro carbolite lijkt mij een prima fiets. Ik heb hem bijna iedere dag nodig voor woon-werkverkeer (60 km per dag) en daarnaast een lekker zondagsritje. Wie heeft er ervaring met deze fiets en met dit gebruik daarvan?

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 11 dec 2006 20:37

Quote: Origineel geplaatst door dart op 11 December 2006
Ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe racefiets om mijn De Rosa Merak te vervangen. Deze Koga Pro carbolite lijkt mij een prima fiets. Ik heb hem bijna iedere dag nodig voor woon-werkverkeer (60 km per dag) en daarnaast een lekker zondagsritje. Wie heeft er ervaring met deze fiets en met dit gebruik daarvan?

Als je hem bijna iedere dag nodig hebt waarom overweeg je geen titanium fiets? Weer en pekel bestendig.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie