Is het mogelijk om bij een standaard 39 voorblad van een campagnolo mirage nog kleiner te gaan dan 39, zonder ik overstap moet maken op een compact?
MVG
Sven
kleiner mogelijk dan een 39 t voorblad?
Quoten: Origineel geplaatst door Svendc op 24 November 2006
Is het mogelijk om bij een standaard 39 voorblad van een campagnolo mirage nog kleiner te gaan dan 39, zonder ik overstap moet maken op een compact?
MVG
Sven
Hoi,
Neen.
Ciao,
MVG
Sven
Hoi,
Neen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Bij Shimano overigens wel, al is het maar één tandje kleiner (een 38T dus). TA brengt daar een speciaal blad voor uit.
- borgmonster
- Forum-lid
En een groter blad dan 39? Is dat mogelijk? Wie levert die?
Op mijn Ultegra triple wil ik een 42 blad of 44 blad zetten (in plaats van 39). In combinatie met de 53 loopt dat lekkerder in mijn verzetten (11-23). Nu trap ik vaak in de serie 39*13 - 39*16. Dat kan ik dan wat rechter krijgen tot 42*14/15 - 42*17.
Maar het middelste tandwiel krijg ik niet over de crankarmen heen als ik dat tandwiel probeer te verwijderen.
Moet ik misschien de hele as eruit halen?
Of zal het misschien al lukken als ik ook het kleinste tandwiel (de 30) loshaal van de crankarmen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Op mijn Ultegra triple wil ik een 42 blad of 44 blad zetten (in plaats van 39). In combinatie met de 53 loopt dat lekkerder in mijn verzetten (11-23). Nu trap ik vaak in de serie 39*13 - 39*16. Dat kan ik dan wat rechter krijgen tot 42*14/15 - 42*17.
Maar het middelste tandwiel krijg ik niet over de crankarmen heen als ik dat tandwiel probeer te verwijderen.
Moet ik misschien de hele as eruit halen?
Of zal het misschien al lukken als ik ook het kleinste tandwiel (de 30) loshaal van de crankarmen?
Wie heeft hier ervaring mee?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik rij met een 42T binnenblad van TA Spécialites (ofzo). Kijk anders es bij bike-components.de die hebben heel veel bladen in hun assortiment tegen goede prijzen. Verzending slechts 4.-