Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

voorderailleur shimano

lazo
Forum-lid

lazo 23 nov 2006 08:16

Is dit deel op een shimano dura ace voorderailleur appart vervangbaar ?

sharkman
Forum-lid

sharkman 23 nov 2006 09:22

Kan worden besteld maar is zeer prijzig. Je kunt beter een versleten of defect exemplaar van marktplaats afhaden en het geheel ombouwen. Ben overigens niet zo thuis bij shimano maar bij de duurdere groepen zit er een boutje aan aan achterzijde waarmee het geheel uit elkaar kan worden gehaald. Ik neem aan dat je en klemband versie heb en je derailleur om wilt bouwen naar aanlas?

ilko
Forum-lid

ilko 23 nov 2006 10:12

Bij de 105 en Dura-Ace modellen werkt Shimano met aparte derailleurs voor braze-on en klem. Deze kun je niet ombouwen. Ultegra heeft alleen een aanlas model evt met een losse klemband.
Als je hem wil ombouwen, dat gaat niet bij 105. Als je het wil vervangen, zou ik inderdaad Sharkman z'n tip opvolgen. Op zich gaat dat deel van Ultegra of zelfs 9v modellen ook wel passen.

lazo
Forum-lid

lazo 23 nov 2006 13:48

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2006

Kan worden besteld maar is zeer prijzig. Je kunt beter een versleten of defect exemplaar van marktplaats afhaden en het geheel ombouwen. Ben overigens niet zo thuis bij shimano maar bij de duurdere groepen zit er een boutje aan aan achterzijde waarmee het geheel uit elkaar kan worden gehaald. Ik neem aan dat je en klemband versie heb en je derailleur om wilt bouwen naar aanlas?

nee op mijne derailleur is de schroefdraad niet meer goed(moer draait zot) en de enige mogelijkheid die ik zie is dit onderdeel vervangen ofwel een volledig nieuwe derailleur kopen.
Maar indien het te vervangen is wil ik het zo doen.Dat deel is  bij mijn derailleur met een bout en een pen vastgemaakt.Die bout krijg ik eraf maar die pen moet ik uitboren(is de enige optie denk ik).Maar ja ik moet dan nog zo'n onderdeel appart kunnen kopen ergens of afhalen.
Ik denk beste gewoon ne nieuwe derailleur anders blijf ik prullen.

speric
Forum-lid HC

speric 23 nov 2006 15:59

heb je een dubbel nodig, of triple ?
Ik heb zeker nog een triple liggen nieuw van Ultegra, misschien zelfs ookeen nieuwe double van Ultegra.Heb ik overgehouden en hoeven niet voor een hoofdprijsje weg.
Laat maar weten als ik je kan helpen.

ilko
Forum-lid

ilko 23 nov 2006 21:03

Quote: Origineel geplaatst door lazo op 23 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 November 2006Kan worden besteld maar is zeer prijzig. Je kunt beter een versleten of defect exemplaar van marktplaats afhaden en het geheel ombouwen. Ben overigens niet zo thuis bij shimano maar bij de duurdere groepen zit er een boutje aan aan achterzijde waarmee het geheel uit elkaar kan worden gehaald. Ik neem aan dat je en klemband versie heb en je derailleur om wilt bouwen naar aanlas? nee op mijne derailleur is de schroefdraad niet meer goed(moer draait zot) en de enige mogelijkheid die ik zie is dit onderdeel vervangen ofwel een volledig nieuwe derailleur kopen.Maar indien het te vervangen is wil ik het zo doen.Dat deel is bij mijn derailleur met een bout en een pen vastgemaakt.Die bout krijg ik eraf maar die pen moet ik uitboren(is de enige optie denk ik).Maar ja ik moet dan nog zo'n onderdeel appart kunnen kopen ergens of afhalen.Ik denk beste gewoon ne nieuwe derailleur anders blijf ik prullen.

Vergeet het maar dan. Ik denk dat je het vaste deel niet eens kunt bestellen. Twee opties, of je tapt er een grotere draad in (en dan dus een grotere bout), of gewoon een nieuwe derailleur. Kost je de kop ook niet (zie hierboven...)

lazo
Forum-lid

lazo 24 nov 2006 13:01

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 23 November 2006

heb je een dubbel nodig, of triple ?
Ik heb zeker nog een triple liggen nieuw van Ultegra, misschien zelfs ookeen nieuwe double van Ultegra.Heb ik overgehouden en hoeven niet voor een hoofdprijsje weg.
Laat maar weten als ik je kan helpen.

Heb een double nodig,maar zou die graag van dura ace willen,van ultagra heb ik er ook één liggen,toch bedankt.Alles is van dura ace en wil dan ook dat alles dura ace erop is.

Plaats reactie