Maxxis banden, Wie?
Afgelopen zomer heb ik tijdens een pechgevalletje bij een lokale fietsenmaker een buitenband van het merk MAXXIS gekocht.
Thuisgekomen is dit bandje verwisseld en lag hij rusteloos in de schuur te wachten op betere tijden.
Vandaag mijn pekelfiets in gebruik genomen die aan een nieuw setje banden toe was. En je raadt het al: bij dezelfde fietsenmaker een tweede band gekocht, die om de velg gelegd, zodat voor en achter weer hetzelfde van kleur en merk zijn.
Mijn indruk van deze band is, dat hij vreselijk stug is, maar heb het idee dat hij wel aardig lekbestendig is. Ik heb hier echter nog geen flinke rit mee gemaakt, zodat het alleen bij een eerste indruk is gebleven.
Ik vraag mij af:
Wie heeft er eerder van het merk MAXXIS (.com) gehoord?
Rijdt je er zelf op, en hoe bevalt die band jou? en
Is het een onbekend merk,en soms ondergesneeuwd door de grotere merken?
Het betreft de MAXXIS Xenith, Un categorie dual compound met aramide hieldraad.
Thuisgekomen is dit bandje verwisseld en lag hij rusteloos in de schuur te wachten op betere tijden.
Vandaag mijn pekelfiets in gebruik genomen die aan een nieuw setje banden toe was. En je raadt het al: bij dezelfde fietsenmaker een tweede band gekocht, die om de velg gelegd, zodat voor en achter weer hetzelfde van kleur en merk zijn.
Mijn indruk van deze band is, dat hij vreselijk stug is, maar heb het idee dat hij wel aardig lekbestendig is. Ik heb hier echter nog geen flinke rit mee gemaakt, zodat het alleen bij een eerste indruk is gebleven.
Ik vraag mij af:
Wie heeft er eerder van het merk MAXXIS (.com) gehoord?
Rijdt je er zelf op, en hoe bevalt die band jou? en
Is het een onbekend merk,en soms ondergesneeuwd door de grotere merken?
Het betreft de MAXXIS Xenith, Un categorie dual compound met aramide hieldraad.
Fietsgroet, Martin Heerhugowaard
Hey Martin,
ff off topic (want ik heb niks met Maxxis banden): mooi weblog zeg. Dat ziet er veelbelovend uit. Ook je eerste trainingsdata van de Garmin bekeken. Mooi speeltje die 305! De HAC4 toch maar aan de kant gedaan? Ik las het al op het forum van fiets.nl. Netjes je geld teruggekregen dus.Dat ritje van vandaag klopt dat wel? Je hebt bijna 2 uur netto rijtijd en daarin zo'n 30 km afgelegd. Dus zo'n 15 km/u gemiddeld. Dat zal toch niet kloppen, zeker niet als ik je hartslag erbij zag. Die was best hoog. Kan jij dat verklaren of maak ik een denkfout.Overigens heb ik ongeveer hetzelfde ritje vanmiddag (tussen 16.30 en 18 uur) ook gereden.
Groet van die andere Martin uit HHwaard, die geen e-mailadres op je weblog kon vinden vandaar deze posting.
ff off topic (want ik heb niks met Maxxis banden): mooi weblog zeg. Dat ziet er veelbelovend uit. Ook je eerste trainingsdata van de Garmin bekeken. Mooi speeltje die 305! De HAC4 toch maar aan de kant gedaan? Ik las het al op het forum van fiets.nl. Netjes je geld teruggekregen dus.Dat ritje van vandaag klopt dat wel? Je hebt bijna 2 uur netto rijtijd en daarin zo'n 30 km afgelegd. Dus zo'n 15 km/u gemiddeld. Dat zal toch niet kloppen, zeker niet als ik je hartslag erbij zag. Die was best hoog. Kan jij dat verklaren of maak ik een denkfout.Overigens heb ik ongeveer hetzelfde ritje vanmiddag (tussen 16.30 en 18 uur) ook gereden.
Groet van die andere Martin uit HHwaard, die geen e-mailadres op je weblog kon vinden vandaar deze posting.
Leef! Fiets!
Hoi Mart!
thanks voor de tip over de gemeten waarden over de training. Per ongeluk stonden de waarden nog vermeld in het amerikaanse stelsel van eenheden, en niet in het metrische stelsel. Ik heb het nu aangepast, en hoop dat het voor anderen ook correct zichtbaar is.
Over de HAC het volgende: inderdaad is die de deur uit. Zoals je wellicht gelezen hebt, is mijn prille relatie met ciclosport geen lang leven beschoren. Gelukkig was HCS systems zo netjes om het aankoopbedrag terug te stortten. Iets wat in mijn ogen ook het vermelden waard is.
O,ja en dan nog nog even over de hartslag: Ik was vandaag nog niet hersteld van mijn rit welke ik gisteren maakte. Bij vertrek merkte ik al dat ik mij meer moest inspannen om een redelijk tempo te rijden. Ik merkte ook dat er meer wind stond dan gisteren en had mijn gevoerde windstopper aan waardoor ik het te warm had. Een combinatie van factoren denk ik waardoor mijn HS aan de hoge kant was.
Verder moet ik nog het een en ander doen aan het weblog, waaronder een e-mail mogelijkheid. Ik zocht voor mijzelf een manier om mijn ritjes op te slaan en te combineren samen met mijn ervaringen welke ik bij het fietsen opdoe. Bovendien ben ik een cijfertjesfreak en kan ik met de gegevens uit de Garmin voorlopig mijn lol op.
Leuk dat je even reageerde!
Maxxis is zeker geen kleintje (wereldwijd). Kijk bijvoorbeeld eens op hun website (http://www.maxxis.com) alleen het aantal sponsoringen al!
Ik rijd zelf naar volle tevredenheid op Maxxis Xenith Hors Categorie en dat bevalt prima (hebben mijn Michellin Pro Race2 vervangen).
Ik rijd zelf naar volle tevredenheid op Maxxis Xenith Hors Categorie en dat bevalt prima (hebben mijn Michellin Pro Race2 vervangen).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Maxxis is als merk voornamelijk heel gekend in het mountainbiken. Ze hebben ook een mooi gamma wegbandjes, maar deze hebben vooral in de States bekendheid (enkel profploegen daar rijden ermee). Mijn eigen ploeg voor 2007 (een Amerikaans team) rijdt volgend jaar ook met Maxxis banden; enkel jammer dat Maxxis geen tubes heeft.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
ow nou zie ik het. De eenheden voor snelheid staan in miles. Daar had ik overheen gekeken. En die hartslag is echt niet zo gek hoor met die harde wind van vandaag. Maar ik vond hem wel hoog in relatie tot de gemiddelde snelheid van 15 KM/u. Maar ja dat moest dus MILES/h zijn. Wel schitterend hoor die route op dat kaartje. Zie trouwens dat de aansluiting Middenweg- N242 al volgens de nieuwe situatie is aangegeven.
Maar wanneer komt er nou es een betaalbaar apparaat waar alles (telefoon, mp3-speler, fototoestel, fietscomputer, hoogtemeting, gps met kaartmateriaal e.d.) in 1 keer in zit. Oh ja en dan moeten de batterijen ook het liefst heeeeeeel lang meegaan.
Maar wanneer komt er nou es een betaalbaar apparaat waar alles (telefoon, mp3-speler, fototoestel, fietscomputer, hoogtemeting, gps met kaartmateriaal e.d.) in 1 keer in zit. Oh ja en dan moeten de batterijen ook het liefst heeeeeeel lang meegaan.
Leef! Fiets!
Leuk he! ik heb als weerstation vliegveld de Kooy gekozen (nabij Den Helder) en neem van deze beschikbare data een uittreksel in de training-gegevens over. Ik kan dus zien dat de windsnelheid vandaag gemiddeld 40 km/u is geweest uit het Westen vandaan. laat dat nu net de richting wezen op de heenweg van het rondje..
Wat ook leuk is: je ziet dat het meest westelijke punt van de rit de boulevard in Egmond aan Zee is geweest. hier heb ik even een bidonnetje gedronken waardoor de HS is gedaald. Dit is trouwens ook het hoogste punt volgens het hoogteprofiel.
O,ja voor ik het vergeet: een e-mail button is toegevoegd..
Je hebt MAXXIS banden en MAXXIS banden, dat geld ook voor Michelin, Continental, Swalbe etc.
Waar ik maar mee wilzeggen dat de kwaliteit per type verschillend is.
Wat jou is overkomen kan met elke willekeurige band gebeuren.
Pech is hierin de grootste factor en niet het merk of kwaliteit van de band.
Ik rijd zelf op de MAXXIS Datonater, kleeft aan de weg en rolt licht en dit jaar nog niet lek geweest, maar dat laatste is de geluks factor.
En opletten waar je rijd.
Waar ik maar mee wilzeggen dat de kwaliteit per type verschillend is.
Wat jou is overkomen kan met elke willekeurige band gebeuren.
Pech is hierin de grootste factor en niet het merk of kwaliteit van de band.
Ik rijd zelf op de MAXXIS Datonater, kleeft aan de weg en rolt licht en dit jaar nog niet lek geweest, maar dat laatste is de geluks factor.
En opletten waar je rijd.
BeOne of us.
-
- Forum-lid
Ik rijd al jaren op maxxis. De Maxxis Courchevel! Echt een topband! Zie ook de testen in fiets, deze heeft de laagte rolweerstand en de beste anti-lek!!!
Heb vorig jaar een uitstapje gemaakt naar de Cont 4000s. Toen ik die er op had liggen dacht ik dat mijn wielen aanliepen.....gelijk te merken in de rol weerstand..... snel weer mijn vertrouwde courchevels er op gegooid.
Ik koop ze NOOIT in de winkel, veeel te duur hier in Nederland. Gewoon even goed zoeken op EBAY. Ze zijn hun geld echt meer dan waard.
Een topband! Tja en lekrijden kan met iedere band.
Mijn ervaring hiermee:
- met droogweer ECHT NOG NOOIT een lekke band gehad met de Maxxis
-regenachtig weer: helaas al een paar keer lek, maar niets meer dan gemiddeld.
Zag dat Maxxis nu ook een tubeless heeft. Komt mooi uit voor mij DT Swiss Tricon wielen.....
Kijken of ik de Tubeless van Maxxis ergen goedkoop op de kop kan tikken
De Hutchinson Fusion 3 is anders het alternatief (ook op ebay.....35 euro tegen 52 bij salden....)
Heb vorig jaar een uitstapje gemaakt naar de Cont 4000s. Toen ik die er op had liggen dacht ik dat mijn wielen aanliepen.....gelijk te merken in de rol weerstand..... snel weer mijn vertrouwde courchevels er op gegooid.
Ik koop ze NOOIT in de winkel, veeel te duur hier in Nederland. Gewoon even goed zoeken op EBAY. Ze zijn hun geld echt meer dan waard.
Een topband! Tja en lekrijden kan met iedere band.
Mijn ervaring hiermee:
- met droogweer ECHT NOG NOOIT een lekke band gehad met de Maxxis
-regenachtig weer: helaas al een paar keer lek, maar niets meer dan gemiddeld.
Zag dat Maxxis nu ook een tubeless heeft. Komt mooi uit voor mij DT Swiss Tricon wielen.....
Kijken of ik de Tubeless van Maxxis ergen goedkoop op de kop kan tikken
De Hutchinson Fusion 3 is anders het alternatief (ook op ebay.....35 euro tegen 52 bij salden....)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC