Hallo,
Ik heb de volgende vraag.
Mijn balhoofd is op de plaats waar de stuurpen vastzit geroest wat kan ik hier aan doen ( zonder mijn balhoofd los te moeten maken ) en de schroefjes van mijn stuurpen ook??
Graag jullie hulp
bedankt
Roy
Balhoofd
Roy, welk systeem van balhoofd je ook moge hebben, kruipolie gebruiken en de zaak losschroeven. Waarschijlijk zal er ook roestvorming zijn op de stuurpen in de balhoofdbuis dus ook uw balhoofd eens demonteren. Daarna roest afschuren met fijn schuurpapier en de zaak terug monteren met gebruik van voldoende vet en evt. montagepasta.
Greetz,
Greetz,
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 13 November 2006
Roy, welk systeem van balhoofd je ook moge hebben, kruipolie gebruiken en de zaak losschroeven. Waarschijlijk zal er ook roestvorming zijn op de stuurpen in de balhoofdbuis dus ook uw balhoofd eens demonteren. Daarna roest afschuren met fijn schuurpapier en de zaak terug monteren met gebruik van voldoende vet en evt. montagepasta.Greetz,
Bedankt,
het hoeft niet los als het geen kwaad kanmaar het zit aan de bovenkant kan je dat er ook gewoon afschuren of je weet of.
Bedankt
Roy, welk systeem van balhoofd je ook moge hebben, kruipolie gebruiken en de zaak losschroeven. Waarschijlijk zal er ook roestvorming zijn op de stuurpen in de balhoofdbuis dus ook uw balhoofd eens demonteren. Daarna roest afschuren met fijn schuurpapier en de zaak terug monteren met gebruik van voldoende vet en evt. montagepasta.Greetz,
Bedankt,
het hoeft niet los als het geen kwaad kanmaar het zit aan de bovenkant kan je dat er ook gewoon afschuren of je weet of.
Bedankt
Alu kan je altijd lichtjes schuren, Roy. Je hoeft niet bang te zijn om de stuurpen-schroefjes los te maken hoor. Dat is toch zoveel gemakkelijker werken. En als je onzeker bent van de aandraai-momenten bij het terugplaatsen van die schroefjes dan gebruik je gewoon wat montagepasta tussen vorkbuis en stuurpen.