Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Voorvork TREK 5500 vervangen

berrysaki
Forum-lid

berrysaki 04 jun 2011 18:41

Hallo allemaal,

Zo'n twee jaar geleden heb ik een tweedehands Trek 5500 gekocht (zie foto), waar ik met veel plezier maar helaas niet veel kilometers op gereden heb. Nu ik de tijd weer heb gevonden om meer tijd op de fiets door te brengen wil ik mijn voorvork vervangen. Of beter gezegd: het stuur staat voor mij te laag en om op te hogen moet er dus eigenlijk een nieuwe vork in.

Kunnen jullie mij advies geven waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe vork en wellicht dat jullie adviezen hebben voor een specifieke vork?

Alvast bedankt!
Berry

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 04 jun 2011 19:26

Je zou de stuurpen nog om kunnen draaien, scheelt ook weer een klein beetje. Verder valt op dat je shifters erg laag staan, moet je ook weer verder voor reiken. Als je de shifters wat hoger zet en de stuurpen omdraait, red je het misschien wel.
Eenvoud kenmerkt het ware.

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 04 jun 2011 19:35

Ik zou een compact stuur kopen (bv fsa wing pro of slk) een iets langere stuurpen en deze omdraaien.

Als je wel een andere vork nodig hebt kun je informeren bij eentrek dealer naar wat een originele vork kost.

Anders moet je een 1"voorvork hebben voor een niet geintegreerde balhoofdstel.
pas op! paaltje!

berrysaki
Forum-lid

berrysaki 04 jun 2011 22:17

Bedankt voor de reacties!

Stuurpen omdraaien zou ik inderdaad nog kunnen proberen. De shifters heb ik inderdaad al omhoog gezet (is een oude foto).

Zal ook eens naar zo'n compact stuur kijken.

Plaats reactie