Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Check deze fiets...

trunner
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 okt 2006 22:28

trunner 10 nov 2006 13:24

Heb zowat een nieuwe fiets gekocht. Kan een fiets laten opbouwen met het Specialized Allez Pro raceframe, Ultegra schakelgroep, Easton Vista Wielen en verder nog een zadel en andere belangrijke dingen. Voor dit samen ben ik ongeveer 2000 euro kwijt. Dit is inclusief 125 euro opbouwkosten
Is dit een goede deal?
waarom wij allemaal fietsen?.....dat lijkt mij duidelijk!!!

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 10 nov 2006 13:56

Quoten: Origineel geplaatst door Trunner op 10 November 2006


Heb zowat een nieuwe fiets gekocht. Kan een fiets laten opbouwen met het Specialized Allez Pro raceframe, Ultegra schakelgroep, Easton Vista Wielen en verder nog een zadel en andere belangrijke dingen. Voor dit samen ben ik ongeveer 2000 euro kwijt. Dit is inclusief 125 euro opbouwkosten
Is dit een goede deal?


de pro frameset is zo'n 800 euro., echter, de duurste complete allez fiets  (van 2006) is de allez expert met ook volledig ultegra en shimano r600 wielen en heeft een adviesprijs van 2180.
Dus vergelijken met de summiere info over jouw opgebouwde fiets ben je goedkoper uit nu, als je de wielen aan elkaar gelijksteld.
(uiteraard kunnen er nog grote verschillen zijn in de andere onderdelen)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2006 14:02

Even een snelle prijsscan van de genoemde onderdelen:
Frame 799 (adviesprijs Specialized)Ultegra 500 (hopmans)Easton Vista 199 (salden)Voorbouw geschat 100,- (ritchey pro)Zadel geschat 85,-Banden geschat 50,-Pedalen geschat 60,-
Totaal: 1793 + 125 opbouwkosten 1918,- Mijn voorstel zou zijn om de boel rond te maken voor maximaal 1850,- 
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2006 14:35

Ultegra (dubbel of triple) is nieuw te krijgen voor 399.- (zie Marktplaats).
Nieuw dus hè, niet 2e hands...
Een Fizik Arione Ti of een SLR kost eerder 75 dan 85.
Pedalen kosten eerder 70 dan 60.
Dit is wel een beetje mierenneuken, maar goed

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 10 nov 2006 18:36

En 800 hoef je voor dat frame ook niet te betalen...
Overigens, als je nagenoeg adviesprijzen betaalt, mag je ervanuit gaan dat je FM er genoeg aan verdient om het geheel in elkaar te schroeven. Maar da's mijn persoonlijke mening.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2006 20:33

Quote: Origineel geplaatst door Ilko op 10 November 2006
En 800 hoef je voor dat frame ook niet te betalen...Overigens, als je nagenoeg adviesprijzen betaalt, mag je ervanuit gaan dat je FM er genoeg aan verdient om het geheel in elkaar te schroeven. Maar da's mijn persoonlijke mening.



Nee hoor, is ook mijn mening ;)

En een Ultegragroep voor 400,- is niet echt marktconform, niet een bedrag waar je een realistisch sommetje mee mag maken als een FM het levert.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2006 20:43

Dat vind ik een beetje onzin.
De FM koopt het wellicht wel kleiner in, maar er zit nog steeds een dikke marge op dat spul. Ik confronteer mijn FM ook wel eens met Bike-Components / Futurum / Marktplaats prijzen. Ik zeg er dan wel bij: jij hoeft dit niet te matchen maar ik noem eens een prijs die voor ons beiden redelijk klinkt. En vaak blijkt dan dat ze een heel eind kunnen gaan.
Ik realiseer me dat het makkelijk praten is als je zelf de nodige dingen kunt monteren.
Maar wie niet vraagt..... wordt opgelicht  !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2006 21:14

Quote: Origineel geplaatst door havana op 10 November 2006
Dat vind ik een beetje onzin. De FM koopt het wellicht wel kleiner in, maar er zit nog steeds een dikke marge op dat spul. Ik confronteer mijn FM ook wel eens met Bike-Components / Futurum / Marktplaats prijzen. Ik zeg er dan wel bij: jij hoeft dit niet te matchen maar ik noem eens een prijs die voor ons beiden redelijk klinkt. En vaak blijkt dan dat ze een heel eind kunnen gaan.Ik realiseer me dat het makkelijk praten is als je zelf de nodige dingen kunt monteren.Maar wie niet vraagt..... wordt opgelicht !

Oje, ik voorzie een pittige discussie.
Je kunt een Fm niet vergelijken met Duitsland. Ander land, andere prijzen. Ook met internetshops kun je niet 1 op 1 vergelijken. Overheadkosten zijn veel lager en hoeven vrijwel niks aan service te doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2006 21:21

Niks verhitte discussie ;)
Ik begrijp je punt maar ik verlang dus ook niet dat de FM die prijst MATCHT. Puur dat hij zijn belachelijke marge wat verlaagt.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 11 nov 2006 00:26

Zo simpel ligt het niet. Mijn FM zit hier om de hoek en ik kom er regelmatig. Hij is ook gek van mooi materiaal en vindt het ook erg leuk om van gedachten te wisselen. Verder vindt hij het geen probleem dat ik maar voor beperkte zaken bij hem kom (wat ook een klein unicum is). Maar als ik dan bij hem wat koop, kan ik begrijpen dat hij van Duitse internetprijzen zijn zaak niet kan laten draaien. Vind dat je daar dan ook niet om moet zeuren.

Maar opbouw kosten als je alles voor de volle mep koopt, zoals TS doet vermoeden vind ik wel wat ver gaan. Dus ben het helemaal met Daniel eens.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 11 nov 2006 17:18

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 10 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door havana op 10 November 2006
Dat vind ik een beetje onzin. De FM koopt het wellicht wel kleiner in, maar er zit nog steeds een dikke marge op dat spul. Ik confronteer mijn FM ook wel eens met Bike-Components / Futurum / Marktplaats prijzen. Ik zeg er dan wel bij: jij hoeft dit niet te matchen maar ik noem eens een prijs die voor ons beiden redelijk klinkt. En vaak blijkt dan dat ze een heel eind kunnen gaan.Ik realiseer me dat het makkelijk praten is als je zelf de nodige dingen kunt monteren.Maar wie niet vraagt..... wordt opgelicht !



Oje, ik voorzie een pittige discussie.
Je kunt een Fm niet vergelijken met Duitsland. Ander land, andere prijzen. Ook met internetshops kun je niet 1 op 1 vergelijken. Overheadkosten zijn veel lager en hoeven vrijwel niks aan service te doen.



Daantje in jouw prijsvoorstel ga je dus overal de goedkoopste dingen halen, dan verwacht je van een FM dat hij dus op alle onderdelen het goedkoopste wordt, denk niet dat je dat lukt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2006 12:48

Hmm, ik heb alleen de Ultegragroep en de wielen tegen de standaard internetprijzen in NL gepakt. Het frame is zelfs de adviesprijs van Specialized en de overige prijzen zijn volgens mij wel aardig marktconform. Ik irriteer mij alleen altijd mateloos aan FMs die opbouwkosten in rekening brengen.
Less is bore

Plaats reactie