zadel voor op de crossfiets
Op mn cyclocross fiets staat momenteel een cirrus zadel( 190 gram) van 4za.
Dat zadel buigt echt door als je eropzit. Na een wedstrijd of trainingritje moet je dat zadel eens langs achter bekijken. Dat staat dan scheef, en daarmee bedoel ik dat de rechterkant heel pak lager staat dan de ander.
Wat mijn vraag nu is ; welk zadel zou je best op je crossfiets monteren ?
wat ik wil ;
- licht zadel zijn
- liefst carbon
- mag niet breken
- vrijwel plat zijn
Dat zadel buigt echt door als je eropzit. Na een wedstrijd of trainingritje moet je dat zadel eens langs achter bekijken. Dat staat dan scheef, en daarmee bedoel ik dat de rechterkant heel pak lager staat dan de ander.
Wat mijn vraag nu is ; welk zadel zou je best op je crossfiets monteren ?
wat ik wil ;
- licht zadel zijn
- liefst carbon
- mag niet breken
- vrijwel plat zijn
60% of the time, it works ALL the time !
Quoten: Origineel geplaatst door Greg_v op 08 November 2006
Op mn cyclocross fiets staat momenteel een cirrus zadel( 190 gram) van 4za.
Dat zadel buigt echt door als je eropzit. Na een wedstrijd of trainingritje moet je dat zadel eens langs achter bekijken. Dat staat dan scheef, en daarmee bedoel ik dat de rechterkant heel pak lager staat dan de ander.
Wat mijn vraag nu is ; welk zadel zou je best op je crossfiets monteren ?
wat ik wil ;
- licht zadel zijn
- liefst carbon
- mag niet breken
- vrijwel plat zijn
Slr carbon, niet de C64 maar die van 99 gram
Op mn cyclocross fiets staat momenteel een cirrus zadel( 190 gram) van 4za.
Dat zadel buigt echt door als je eropzit. Na een wedstrijd of trainingritje moet je dat zadel eens langs achter bekijken. Dat staat dan scheef, en daarmee bedoel ik dat de rechterkant heel pak lager staat dan de ander.
Wat mijn vraag nu is ; welk zadel zou je best op je crossfiets monteren ?
wat ik wil ;
- licht zadel zijn
- liefst carbon
- mag niet breken
- vrijwel plat zijn
Slr carbon, niet de C64 maar die van 99 gram
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40627
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Greg_v op 09 November 2006
zeker en vast crossen met carbon. goed hard zadel dat niet al te log is. gaat niet doorhangen. Alleen de breekbaarheid is nadeel.
Klinkt mij als gekkenwerk in de oren. Je wil juist op de crosser een klein beetje demping in je zadel.
zeker en vast crossen met carbon. goed hard zadel dat niet al te log is. gaat niet doorhangen. Alleen de breekbaarheid is nadeel.
Klinkt mij als gekkenwerk in de oren. Je wil juist op de crosser een klein beetje demping in je zadel.
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door Greg_v op 09 November 2006
hey michiel , slr carbon kost zo maar even 160 euro heb ik gelezen. Best prijselijk vind je niet ? Zou jij dat erop zetten ?
ik dacht eerder aan de Mako van Gass (109 euro)
Jah ze zijn zeker prijzig, die Gass Mako is ook wel vlak, alleen ken niemand met ervaringen over het zadel en is toch wel aan de zware kant (135gr), is het dan niet gewoon beter om voor de SLR titanium te gaan. Dat is voor mij het perfecte zadel
hey michiel , slr carbon kost zo maar even 160 euro heb ik gelezen. Best prijselijk vind je niet ? Zou jij dat erop zetten ?
ik dacht eerder aan de Mako van Gass (109 euro)
Jah ze zijn zeker prijzig, die Gass Mako is ook wel vlak, alleen ken niemand met ervaringen over het zadel en is toch wel aan de zware kant (135gr), is het dan niet gewoon beter om voor de SLR titanium te gaan. Dat is voor mij het perfecte zadel
Wil je om 36 gram verschil het nadeel van de breekbaarheid? Ik krijg de indruk dat je de kans op een breuk op de koop toeneemt omdat je een carbon zadel mooier vindt ogen. Mijn crosser is 7,2 kilo met enkel bewezen betrouwbare onderdelen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 10 November 2006
Wil je om 36 gram verschil het nadeel van de breekbaarheid? Ik krijg de indruk dat je de kans op een breuk op de koop toeneemt omdat je een carbon zadel mooier vindt ogen. Mijn crosser is 7,2 kilo met enkel bewezen betrouwbare onderdelen.
ik doe het niet voor de looks. Ik verkies gewoon een hard zadel, en dan kom je snel bij een carbon zadel uit. Ennige nadeel is dat bij het op en afspringen het zadel kan breken, maarja als je valt op de weg is het ook stuk ...
Ik zoek dan ook vrij sterk carbon zadel. San Marco aspide carbon is bvb totaal niet geschikt hoor ik zeggen.
Wil je om 36 gram verschil het nadeel van de breekbaarheid? Ik krijg de indruk dat je de kans op een breuk op de koop toeneemt omdat je een carbon zadel mooier vindt ogen. Mijn crosser is 7,2 kilo met enkel bewezen betrouwbare onderdelen.
ik doe het niet voor de looks. Ik verkies gewoon een hard zadel, en dan kom je snel bij een carbon zadel uit. Ennige nadeel is dat bij het op en afspringen het zadel kan breken, maarja als je valt op de weg is het ook stuk ...
Ik zoek dan ook vrij sterk carbon zadel. San Marco aspide carbon is bvb totaal niet geschikt hoor ik zeggen.
60% of the time, it works ALL the time !
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40627
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom geen Selle Italia SLR dan? Hard en stevig
Less is bore