Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

EXM merckx

wali
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 nov 2006 19:39

wali 07 nov 2006 19:59

ik zoek mij een nieuwe fiets EXM merckx  carbon aan te schaffen, weet hier al iemand meer over, en vooral wat de stijfheid betreft.
altijd goed, is niet beter

freddybms
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 okt 2006 15:29

freddybms 09 dec 2006 17:34

Hé, ik de nieuwe EXM besteld ! Over de stijfheid en kwaliteit kan ik je alleen laten weten wat men bij Mercks zelf verteld. De EXM zou de dezelfde kwaliteiten hebben als de AXM. Het enige verschil zou de gebogen bovenbuis zijn. Bij Merckx kan je ook algemene info verkrijgen over de kwaliteit van de carbon. Maar als leek blijft het moeilijk vind ik om hem met andere kaders te vergelijken, aangezien zowat iedereen zijn eigen parameters heeft om de kwaliteit uit te drukken. 
Ik vertrouw op het feit dat ze bij Merckx geen prul kunnen verkopen voor 2.000.€ Vandaar dat ik voor de EXM heb gekozen. Bovendien komt er ook nog eens bij dat hem mooi moet vinden. Eerst had ik voor Scott gekozen, ùaar daar heb kwasi geen keuze in de kleuren. Bij Merckx kan je zelf de
kleuren samenstellen.
FL

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 09 dec 2006 18:52

Hé,
Volgens mij kan je met een Merckx niet in het zak gezet worden! Merckx heeft al heel wat bewezen in de fietsindustrie! Heel veel mensen kiezen voor een Merckx, zelfs de profs rijden ermee! De kaders zijn geen brol, alleen betaal je er wel voor. Maar als je kwaliteit voor je geld krijgt, zie je waarschijnlijk minder op tegen de meerprijs. Stijfheid? Zal ook wel in orde zijn zeker, hoewel ik je niet verder kan helpen met cijfergegevens. Als het kader 2000eur kost, moet je je volgens mij geen zorgen maken!
Veel plezier en zeker foto posten!
Sjoen

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 09 dec 2006 20:02

Quoten: Origineel geplaatst door sjoen op 09 December 2006


Hé,
Volgens mij kan je met een Merckx niet in het zak gezet worden! Merckx heeft al heel wat bewezen in de fietsindustrie! Heel veel mensen kiezen voor een Merckx, zelfs de profs rijden ermee! De kaders zijn geen brol, alleen betaal je er wel voor. Maar als je kwaliteit voor je geld krijgt, zie je waarschijnlijk minder op tegen de meerprijs. Stijfheid? Zal ook wel in orde zijn zeker, hoewel ik je niet verder kan helpen met cijfergegevens. Als het kader 2000eur kost, moet je je volgens mij geen zorgen maken!
Veel plezier en zeker foto posten!
Sjoen


1. Dat de profs ermee rijden heeft niets te maken dat het frame goed is of niet. Kijk maar naar Ridley. Hoewel deze problemen precies toch opgelost zijn.
2.€2000 zegt echt niets over de kwaliteit van het frame. Nogmaals, kijk naar Ridley.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 dec 2006 21:21

Quoten: Origineel geplaatst door sjoen op 09 December 2006

... Als het kader 2000eur kost, moet je je volgens mij geen zorgen maken!


Ik hoop dat je niet steeds zo denkt, want met zo'n visie ben je precies een onkritische consument die niets liever wil dat hem een loer gedraaid wordt.
Dus als een fabrikant voor een goedkoop slecht frame nu plots 3000 EUR begint te vragen voel jij je door die prijs gerustgesteld? Oh man, net als ik dacht dat ik al veel gehoord had, nu dit!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 09 dec 2006 21:54

Quote: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 December 2006
2.€2000 zegt echt niets over de kwaliteit van het frame. Nogmaals, kijk naar Ridley.

Je haalt hier behoorlijk uit naar je eigen (Team-)Sponsor.
En of diegene het geld ervoor over heeft moet hij/zij zelf weten, overigens is Merckx niet in samenwerking met Ridley.
Frame zal als je het echt wat vind zeker het geld waard zijn, als je het echt wat vind het frame. Merckx staat niet bekend om het verkopen van Troep.

jehe
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2006 11:03

jehe 10 dec 2006 00:27

Quote: Origineel geplaatst door Kuiper op 09 December 2006
Quote: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 December 2006
2.€2000 zegt echt niets over de kwaliteit van het frame. Nogmaals, kijk naar Ridley.



Je haalt hier behoorlijk uit naar je eigen (Team-)Sponsor.
En of diegene het geld ervoor over heeft moet hij/zij zelf weten, overigens is Merckx niet in samenwerking met Ridley.
Frame zal als je het echt wat vind zeker het geld waard zijn, als je het echt wat vind het frame. Merckx staat niet bekend om het verkopen van Troep.


Correct maar er is een verschil tussen zeggen dat:
-Merckx staat bekend om kwaliteit
-Een frame kost 2000€ dus zal het wel goed zijn

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 10 dec 2006 11:15

Ik denk dat het een beetje verkeerd begrepen is. Ik bedoel niet dat elk frame van 2000eur wel goed zal zijn! Maar, een frame van Merckx dat 2000eur kost zal wel degelijk zijn. Zoals hoger vermeld dat Merckx geen troep verkoopt, zal een Merckx frame van 2000eur zeker niet slecht zijn! Het ging hier toch om een Merckx hé?Sjoen
Ps: zijn Ridley slechte fietsen? Ik rijd al jaren met een Ridley zonder enig probleem...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 dec 2006 11:39

Quoten: Origineel geplaatst door sjoen op 10 December 2006

Ps: zijn Ridley slechte fietsen? Ik rijd al jaren met een Ridley zonder enig probleem...

Je grossiert in pompeuze rederingen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 10 dec 2006 13:58

Waarom zo anti-Ridley? Zelf problemen mee gehad? Ik heb ook al vaak horen zeggen dat Ridley niet goed is. Vrienden van mij zeggen ook: "ik zou nooit een Ridley kopen!" Ik heb het wel gedaan en eerlijk gezegd heb ik me die aankoop -nog!- niet beklaagd. Ik ben toch heel tevreden. Misschien moet je ook een beetje geluk hebben!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 10 dec 2006 18:15

Hoe zit het met de stijfheidswaarden van deze fiets?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 10 dec 2006 19:30

Quote: Origineel geplaatst door Colnago/G op 10 December 2006
Hoe zit het met de stijfheidswaarden van deze fiets?


EXM nog niet zo snel iets van gevonden, het blad Tour heeft wel de MXM getest en de torsiestijfheid was extreem laag, ze vonden hem gewoon eng in de afdaling...

Plaats reactie