Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

RedBull 3000 Classic of Stevens Aspin

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 06 nov 2006 15:45

Er zijn weinig spelden tussen deze fietsen te krijgen... Grootste verschil is idd het gewicht: De RB heeft erg lichte wielen (extreem licht zelfs in deze prijsklasse) en een iets lichter frame (schat ik zo?). Beide frames staan zeer uitstekend te boek, afmontage van beide is uitstekend. Goed, ik heb persoonlijk meer met RebBull dan met Stevens. Maar het is jouw keuze.

swind
Forum-lid

swind 06 nov 2006 17:00

Ik zou zelf ook eerder voor de Red Bull kiezen als voor de Stevens vanwege de zwarte poedercoating en de 1.1 kg minder gewicht voor 50 euro is ook wel een overweging waard.

Of je moet het bij een dealer willen bestellen die dicht in de buurt ligt dan zou ik voor Stevens gaan, voor Red Bull zul je toch naar Bocholt moeten.
Als ie gaar is kom ik terug

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2006 18:37

Dan zou ik zeker voor Red Bull kiezen, want dat is zeker 1 van de beste FM's in west Europa. Je wordt goed opgemeten, ik heb nog geen mensen bij Rose vandaan zien komen met echt een verkeerde maat fiets, ze nemen de tijd voor je, als er iets is lossen ze het meteen op in de werkplaats.
Je moet goed zoeken wil je een FM vinden die het niveau van Roseversand qua klantvriendelijkheid haalt, als je er dan eentje gevonden hebt dan is deze waarschijnlijk veel duurder.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

margit
Forum-lid

margit 07 nov 2006 11:00

Je kunt ook wachten tot in januari de magazijn opruiming is, kun je meteen goedkoop spullen erbij kopen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 nov 2006 15:14

Je moet bij de uitverkoop gewoon veel geluk hebben dat een fiets die jij wilt hebben er net in jouw maat staat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

racem
Forum-lid

racem 22 nov 2006 17:01

Heb net 1 week dezelfde fiets (red bull 3000 sl, maar wel compact) en zeer happy ermee.
Inderdaad heel goed geholpen in de winkel, ze hebben alle tijd voor je, en bij het bijelkaar zoeken van de onderdelen zeer meedenkend bij wat goed is voor jou als klant, niet zozeer wat goed is voor rose.
Heb niet korting kunnen krijgen op frame of wielen, wel op teller polar cad200 voor 110 eur ipv 142 (zie site)incl. cadans dus.
Voor mij is 't om volledig te zijn dus de Compact Pro-SL 3000, ultegra 2-v. met ksyrium sl wielen/keo sprint pedalen, arione zadel, xtreme stuur/voorbouw/zadelpen. (die pedalen en wielen hadden ergens anders  goedkoper gekunt, maar voor mijn gemak heb ik die ook ben hen gekocht. Anders had 't mij zo'n 100 eur gescheeld....! - al was er dan wat meer in de benzinetank verdwenen)
Al met al: rottig weer om met deze prachtige fiets te rijden.

Plaats reactie