mijn nieuwe frame
net bij de fm geweest en mijn nieuwe frame is binnen
een rode specialized s-works. echt super. ik heb em vasgehouden en man dat ding weegt echt niks en dat zat er al een zadelpen in. ik schat zo'een kilo .
ben super benieuwd.
er komen xo twisters op een xt voor en x9 achter en de nieuwe lx crank, met die lagers aan de buitenkant.
en een cane creek balhoofd
hij is voor 12 november klaar dus ik zal dan wel een fotootje plaatsen.
een rode specialized s-works. echt super. ik heb em vasgehouden en man dat ding weegt echt niks en dat zat er al een zadelpen in. ik schat zo'een kilo .
ben super benieuwd.
er komen xo twisters op een xt voor en x9 achter en de nieuwe lx crank, met die lagers aan de buitenkant.
en een cane creek balhoofd
hij is voor 12 november klaar dus ik zal dan wel een fotootje plaatsen.
Quoten: Origineel geplaatst door luna op 02 November 2006
net bij de fm geweest en mijn nieuwe frame is binnen een rode specialized s-works. echt super. ik heb em vasgehouden en man dat ding weegt echt niks en dat zat er al een zadelpen in. ik schat zo'een kilo .ben super benieuwd.er komen xo twisters op een xt voor en x9 achter en de nieuwe lx crank, met die lagers aan de buitenkant.en een cane creek balhoofd hij is voor 12 november klaar dus ik zal dan wel een fotootje plaatsen.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Vanwaar de, toch wel opmerkelijke, combinatie van onderdelen (X0, XT, X9 en LX) op een S-Works?
net bij de fm geweest en mijn nieuwe frame is binnen een rode specialized s-works. echt super. ik heb em vasgehouden en man dat ding weegt echt niks en dat zat er al een zadelpen in. ik schat zo'een kilo .ben super benieuwd.er komen xo twisters op een xt voor en x9 achter en de nieuwe lx crank, met die lagers aan de buitenkant.en een cane creek balhoofd hij is voor 12 november klaar dus ik zal dan wel een fotootje plaatsen.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Vanwaar de, toch wel opmerkelijke, combinatie van onderdelen (X0, XT, X9 en LX) op een S-Works?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40603
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje!!!
IlGrasso: Wat is daar opmerkelijk aan?Er wordt toch op ATB's wel vaker vrij gemengd tussen SRAM en Shimano?
IlGrasso: Wat is daar opmerkelijk aan?Er wordt toch op ATB's wel vaker vrij gemengd tussen SRAM en Shimano?
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 02 November 2006
hij doelt op zowel het verschil in merk sram/shimano als het vershil in types x.o/x.9 en xt/lx deze combinatie van diverse onderdelen maakt het toch een aparte keuze
Inderdaad. De combinatie X.0 shifters en een X.9 derailleur zie je niet vaak (andersom wel). LX cranks op een S-Works frame kom je ook niet zo vaak tegen. Een LX voorderailleur en XT cranks leek me meer voor de hand liggend.
hij doelt op zowel het verschil in merk sram/shimano als het vershil in types x.o/x.9 en xt/lx deze combinatie van diverse onderdelen maakt het toch een aparte keuze
Inderdaad. De combinatie X.0 shifters en een X.9 derailleur zie je niet vaak (andersom wel). LX cranks op een S-Works frame kom je ook niet zo vaak tegen. Een LX voorderailleur en XT cranks leek me meer voor de hand liggend.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat het een rare combinatie is?
ik heb 3 jaar geleden een viper sickboy gekocht. dit omdat dat een klein frame was en ik had verdr ook niet zoveel verstand van zaken omdat dit mijn eerste echte mtb zou worden (hiervoor een giant boulder).
tijdens het fietsen bemerkte ik toch al wel snel dat de onderdelen van mindere kwalitiet waren, want na 1 winter kon ik heel de zooi er al weer afgooien omdat niks meer werkte. er zat een mix van deore en alivio op, no name remmen en een manitou six vork.
ik met grote frustratie op ebay gaan zoeken naar nieuwe onderdelen.
ik wilde gripshift van sram omdat ik met de triggers veel problemen had. en de eerste die een beetje betaalbaar was was een setje xo. daarna voor een derrieur vond ik xo toch echt wel te duur vooral omdat ook nog student was.
dus werdt het x9. en omdat ik nogal problemen bij de deore voorderrieur heb gehad wilde ik zeker beter schakelen en daarom is het een xt geworden. de alivio crank is blijven zitten tot het eind zeg maar want na een xt cassette en een dura ace ketting was het geld op.
later nog avid sd 7 vbrakes en een tweedehands sid gekocht.
dus nu het frame vervangen. en de crank, en waarom geen xt crank? omdat ik denk dat die lx ook wel voldoet, het verschil in gewicht is niet zo veel.
maar is er nu ook een sram voord. dan? die heb ik toen helemaal niet gezien.
die combinatie sram/shimano fietst trouwens geweldig
ik heb 3 jaar geleden een viper sickboy gekocht. dit omdat dat een klein frame was en ik had verdr ook niet zoveel verstand van zaken omdat dit mijn eerste echte mtb zou worden (hiervoor een giant boulder).
tijdens het fietsen bemerkte ik toch al wel snel dat de onderdelen van mindere kwalitiet waren, want na 1 winter kon ik heel de zooi er al weer afgooien omdat niks meer werkte. er zat een mix van deore en alivio op, no name remmen en een manitou six vork.
ik met grote frustratie op ebay gaan zoeken naar nieuwe onderdelen.
ik wilde gripshift van sram omdat ik met de triggers veel problemen had. en de eerste die een beetje betaalbaar was was een setje xo. daarna voor een derrieur vond ik xo toch echt wel te duur vooral omdat ook nog student was.
dus werdt het x9. en omdat ik nogal problemen bij de deore voorderrieur heb gehad wilde ik zeker beter schakelen en daarom is het een xt geworden. de alivio crank is blijven zitten tot het eind zeg maar want na een xt cassette en een dura ace ketting was het geld op.
later nog avid sd 7 vbrakes en een tweedehands sid gekocht.
dus nu het frame vervangen. en de crank, en waarom geen xt crank? omdat ik denk dat die lx ook wel voldoet, het verschil in gewicht is niet zo veel.
maar is er nu ook een sram voord. dan? die heb ik toen helemaal niet gezien.
die combinatie sram/shimano fietst trouwens geweldig
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
ik zelf rij met x9trigger x9 aderry en xgen vderry, cassette en crankset xt ,werkt echt perfect alleen zijn de voorbladen van xt al snel aan vervanging toe ongv.1000km verder is het onder hoge belasting een zeer goede combi.
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45
ook schijnen de XT bladen nogal snel last te hebben van ''chainsuck'' en wordt daarom vaak gekozen voor bladen van een ander merk zoals T.A.
Mooie fiets lijkt me het overigens te worden. Ik heb er zelf ook lang aan zitten denken, maar blijf toch maar aan m'n eigen merk hangen (Scalpel).
Mooie fiets lijkt me het overigens te worden. Ik heb er zelf ook lang aan zitten denken, maar blijf toch maar aan m'n eigen merk hangen (Scalpel).
Quoten: Origineel geplaatst door luna op 02 November 2006
heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat het een rare combinatie is?ik heb 3 jaar geleden een viper sickboy gekocht. dit omdat dat een klein frame was en ik had verdr ook niet zoveel verstand van zaken omdat dit mijn eerste echte mtb zou worden (hiervoor een giant boulder).tijdens het fietsen bemerkte ik toch al wel snel dat de onderdelen van mindere kwalitiet waren, want na 1 winter kon ik heel de zooi er al weer afgooien omdat niks meer werkte. er zat een mix van deore en alivio op, no name remmen en een manitou six vork.ik met grote frustratie op ebay gaan zoeken naar nieuwe onderdelen. ik wilde gripshift van sram omdat ik met de triggers veel problemen had. en de eerste die een beetje betaalbaar was was een setje xo. daarna voor een derrieur vond ik xo toch echt wel te duur vooral omdat ook nog student was.dus werdt het x9. en omdat ik nogal problemen bij de deore voorderrieur heb gehad wilde ik zeker beter schakelen en daarom is het een xt geworden. de alivio crank is blijven zitten tot het eind zeg maar want na een xt cassette en een dura ace ketting was het geld op.later nog avid sd 7 vbrakes en een tweedehands sid gekocht.dus nu het frame vervangen. en de crank, en waarom geen xt crank? omdat ik denk dat die lx ook wel voldoet, het verschil in gewicht is niet zo veel.maar is er nu ook een sram voord. dan? die heb ik toen helemaal niet gezien.die combinatie sram/shimano fietst trouwens geweldig
Ah Ok. Dit verheldert een hoop. De combinatie SRAM/Shimano is inderdaan niet vreemd (heb ik zelf ook). Ik vond het raar om een licht S-Works frame op te laten bouwen met LX, XT en X.9 op zo'n frame verwachtte ik (een combi van) XTR / X.0. Maar zoals je al aangaf is e.e.a. zo 'gegroeid'. Ik zal het resultaat volgende week in Alphen eens bewonderen.
Er is trouwens een voorderailleur van SRAM: de X-gen. De meeste rijders met een X.0 achterderailleur kiezen voor een XTR voorderrailleur (ik ken zelfs mensen met een campa record voorderailleur maar die hebben dan ook een grondige hekel aan shimano )
heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat het een rare combinatie is?ik heb 3 jaar geleden een viper sickboy gekocht. dit omdat dat een klein frame was en ik had verdr ook niet zoveel verstand van zaken omdat dit mijn eerste echte mtb zou worden (hiervoor een giant boulder).tijdens het fietsen bemerkte ik toch al wel snel dat de onderdelen van mindere kwalitiet waren, want na 1 winter kon ik heel de zooi er al weer afgooien omdat niks meer werkte. er zat een mix van deore en alivio op, no name remmen en een manitou six vork.ik met grote frustratie op ebay gaan zoeken naar nieuwe onderdelen. ik wilde gripshift van sram omdat ik met de triggers veel problemen had. en de eerste die een beetje betaalbaar was was een setje xo. daarna voor een derrieur vond ik xo toch echt wel te duur vooral omdat ook nog student was.dus werdt het x9. en omdat ik nogal problemen bij de deore voorderrieur heb gehad wilde ik zeker beter schakelen en daarom is het een xt geworden. de alivio crank is blijven zitten tot het eind zeg maar want na een xt cassette en een dura ace ketting was het geld op.later nog avid sd 7 vbrakes en een tweedehands sid gekocht.dus nu het frame vervangen. en de crank, en waarom geen xt crank? omdat ik denk dat die lx ook wel voldoet, het verschil in gewicht is niet zo veel.maar is er nu ook een sram voord. dan? die heb ik toen helemaal niet gezien.die combinatie sram/shimano fietst trouwens geweldig
Ah Ok. Dit verheldert een hoop. De combinatie SRAM/Shimano is inderdaan niet vreemd (heb ik zelf ook). Ik vond het raar om een licht S-Works frame op te laten bouwen met LX, XT en X.9 op zo'n frame verwachtte ik (een combi van) XTR / X.0. Maar zoals je al aangaf is e.e.a. zo 'gegroeid'. Ik zal het resultaat volgende week in Alphen eens bewonderen.
Er is trouwens een voorderailleur van SRAM: de X-gen. De meeste rijders met een X.0 achterderailleur kiezen voor een XTR voorderrailleur (ik ken zelfs mensen met een campa record voorderailleur maar die hebben dan ook een grondige hekel aan shimano )
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40603
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Werkt een Campa voorderrailleur op een ATB een beetje? Ik vind de Xgen van SRAM wel iets weg hebben van een miniatuur containerterminal en niet echt mooi. Een Record voorderrailleur heeft wel wat.... Had eigenlijk gehoopt op een mooit X0 voorderrailleur die er wat slanker uit zou zien.
Of gewoon de SRAM racederrailleur, maar ik weet niet of dat werkt.
Of gewoon de SRAM racederrailleur, maar ik weet niet of dat werkt.
Less is bore
Een vriend van mij heeft een Campa record op zijn Cannondale met SI crankstel (29-44) en dat werkt prima. Of het met een conventionele triple (22-32-42/44) ook werkt durf ik niet te zeggen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40603
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb wel eens ergens gelezen/gehoord dat het met sommige crankstellen wel gaat. Maar ik weet niet meer waar......
Less is bore