Pagina 1 van 4
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 12:11
door luna
net bij de fm geweest en mijn nieuwe frame is binnen
een rode specialized s-works. echt super. ik heb em vasgehouden en man dat ding weegt echt niks en dat zat er al een zadelpen in. ik schat zo'een kilo .
ben super benieuwd.
er komen xo twisters op een xt voor en x9 achter en de nieuwe lx crank, met die lagers aan de buitenkant.
en een cane creek balhoofd
hij is voor 12 november klaar dus ik zal dan wel een fotootje plaatsen.
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 12:52
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door luna op 02 November 2006
net bij de fm geweest en mijn nieuwe frame is binnen een rode specialized s-works. echt super. ik heb em vasgehouden en man dat ding weegt echt niks en dat zat er al een zadelpen in. ik schat zo'een kilo .ben super benieuwd.er komen xo twisters op een xt voor en x9 achter en de nieuwe lx crank, met die lagers aan de buitenkant.en een cane creek balhoofd hij is voor 12 november klaar dus ik zal dan wel een fotootje plaatsen.
Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
Vanwaar de, toch wel opmerkelijke, combinatie van onderdelen (X0, XT, X9 en LX) op een S-Works?
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 14:01
door daniel1975
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje!!!
IlGrasso: Wat is daar opmerkelijk aan?Er wordt toch op ATB's wel vaker vrij gemengd tussen SRAM en Shimano?
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 14:06
door lancev7
hij doelt op zowel het verschil in merk sram/shimano als het vershil in types x.o/x.9 en xt/lx deze combinatie van diverse onderdelen maakt het toch een aparte keuze
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 14:48
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 02 November 2006
hij doelt op zowel het verschil in merk sram/shimano als het vershil in types x.o/x.9 en xt/lx deze combinatie van diverse onderdelen maakt het toch een aparte keuze
Inderdaad. De combinatie X.0 shifters en een X.9 derailleur zie je niet vaak (andersom wel). LX cranks op een S-Works frame kom je ook niet zo vaak tegen. Een LX voorderailleur en XT cranks leek me meer voor de hand liggend.
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 20:37
door luna
heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat het een rare combinatie is?
ik heb 3 jaar geleden een viper sickboy gekocht. dit omdat dat een klein frame was en ik had verdr ook niet zoveel verstand van zaken omdat dit mijn eerste echte mtb zou worden (hiervoor een giant boulder).
tijdens het fietsen bemerkte ik toch al wel snel dat de onderdelen van mindere kwalitiet waren, want na 1 winter kon ik heel de zooi er al weer afgooien omdat niks meer werkte. er zat een mix van deore en alivio op, no name remmen en een manitou six vork.
ik met grote frustratie op ebay gaan zoeken naar nieuwe onderdelen.
ik wilde gripshift van sram omdat ik met de triggers veel problemen had. en de eerste die een beetje betaalbaar was was een setje xo. daarna voor een derrieur vond ik xo toch echt wel te duur vooral omdat ook nog student was.
dus werdt het x9. en omdat ik nogal problemen bij de deore voorderrieur heb gehad wilde ik zeker beter schakelen en daarom is het een xt geworden. de alivio crank is blijven zitten tot het eind zeg maar want na een xt cassette en een dura ace ketting was het geld op.
later nog avid sd 7 vbrakes en een tweedehands sid gekocht.
dus nu het frame vervangen. en de crank, en waarom geen xt crank? omdat ik denk dat die lx ook wel voldoet, het verschil in gewicht is niet zo veel.
maar is er nu ook een sram voord. dan? die heb ik toen helemaal niet gezien.
die combinatie sram/shimano fietst trouwens geweldig
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 02 nov 2006 23:52
door trickoutxtc3
ik zelf rij met x9trigger x9 aderry en xgen vderry, cassette en crankset xt ,werkt echt perfect alleen zijn de voorbladen van xt al snel aan vervanging toe ongv.1000km verder is het onder hoge belasting een zeer goede combi.
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 03 nov 2006 11:44
door six13freak
ook schijnen de XT bladen nogal snel last te hebben van ''chainsuck'' en wordt daarom vaak gekozen voor bladen van een ander merk zoals T.A.
Mooie fiets lijkt me het overigens te worden. Ik heb er zelf ook lang aan zitten denken, maar blijf toch maar aan m'n eigen merk hangen (Scalpel).
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 05 nov 2006 15:51
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door luna op 02 November 2006
heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat het een rare combinatie is?ik heb 3 jaar geleden een viper sickboy gekocht. dit omdat dat een klein frame was en ik had verdr ook niet zoveel verstand van zaken omdat dit mijn eerste echte mtb zou worden (hiervoor een giant boulder).tijdens het fietsen bemerkte ik toch al wel snel dat de onderdelen van mindere kwalitiet waren, want na 1 winter kon ik heel de zooi er al weer afgooien omdat niks meer werkte. er zat een mix van deore en alivio op, no name remmen en een manitou six vork.ik met grote frustratie op ebay gaan zoeken naar nieuwe onderdelen. ik wilde gripshift van sram omdat ik met de triggers veel problemen had. en de eerste die een beetje betaalbaar was was een setje xo. daarna voor een derrieur vond ik xo toch echt wel te duur vooral omdat ook nog student was.dus werdt het x9. en omdat ik nogal problemen bij de deore voorderrieur heb gehad wilde ik zeker beter schakelen en daarom is het een xt geworden. de alivio crank is blijven zitten tot het eind zeg maar want na een xt cassette en een dura ace ketting was het geld op.later nog avid sd 7 vbrakes en een tweedehands sid gekocht.dus nu het frame vervangen. en de crank, en waarom geen xt crank? omdat ik denk dat die lx ook wel voldoet, het verschil in gewicht is niet zo veel.maar is er nu ook een sram voord. dan? die heb ik toen helemaal niet gezien.die combinatie sram/shimano fietst trouwens geweldig
Ah Ok. Dit verheldert een hoop. De combinatie SRAM/Shimano is inderdaan niet vreemd (heb ik zelf ook). Ik vond het raar om een licht S-Works frame op te laten bouwen met LX, XT en X.9 op zo'n frame verwachtte ik (een combi van) XTR / X.0. Maar zoals je al aangaf is e.e.a. zo 'gegroeid'. Ik zal het resultaat volgende week in Alphen eens bewonderen.
Er is trouwens een voorderailleur van SRAM: de X-gen. De meeste rijders met een X.0 achterderailleur kiezen voor een XTR voorderrailleur (ik ken zelfs mensen met een campa record voorderailleur maar die hebben dan ook een grondige hekel aan shimano )
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 05 nov 2006 16:10
door daniel1975
Werkt een Campa voorderrailleur op een ATB een beetje? Ik vind de Xgen van SRAM wel iets weg hebben van een miniatuur containerterminal en niet echt mooi. Een Record voorderrailleur heeft wel wat.... Had eigenlijk gehoopt op een mooit X0 voorderrailleur die er wat slanker uit zou zien.
Of gewoon de SRAM racederrailleur, maar ik weet niet of dat werkt.
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 05 nov 2006 21:17
door ilgrasso
Een vriend van mij heeft een Campa record op zijn Cannondale met SI crankstel (29-44) en dat werkt prima. Of het met een conventionele triple (22-32-42/44) ook werkt durf ik niet te zeggen.
mijn nieuwe frame
Geplaatst: 05 nov 2006 22:21
door daniel1975
Ik heb wel eens ergens gelezen/gehoord dat het met sommige crankstellen wel gaat. Maar ik weet niet meer waar......