Mijn Trek Elite+afstelling sid world cup?
Dit zijn mijn twee Trek mountainbike's.
nderstaande is een Trek Elite. Een carbon frame met de optionele 'project one' kleuren. Sram X-0, Sid world cup, Hayes El camino.
De wielen zijn American Classic velgen met WTB naven. Er staat Rodi op maar dat klopt niet helemaal.
Crank Brother egg beater four ti (ongeveer 175gr. per paar) Gelukkig niet de volle prijs betaald van 400 euro
Klik op deze foto voor vergroting.
Mijn andere Trek een 6500. Deze is eigenlijk compleet verbouwd. XT en Pace Rc 31
Ik rijd vooral op de weg en ik heb wat minder verstand van verende voorvorken.
Nu mijn vraag:
Weet iemand hoe ik de Lock Out wat stugger kan maken. Er zit wel een stelwieltje op de remote control met daarop compresion.
Maar als ik daar aan stel merk ik niet veel verschil. Op de vork zelf zit ook nog een draaiknop met het woord Gate erop.
Is deze dan daarvoor bedoeld? Want ik weet dat je met de Lock eigenlijk een vernouwing maakt zodat de olie moeilijker door kan stromen.
Vandaar misschien het woord Gate.
Alvast bedankt!
nderstaande is een Trek Elite. Een carbon frame met de optionele 'project one' kleuren. Sram X-0, Sid world cup, Hayes El camino.
De wielen zijn American Classic velgen met WTB naven. Er staat Rodi op maar dat klopt niet helemaal.
Crank Brother egg beater four ti (ongeveer 175gr. per paar) Gelukkig niet de volle prijs betaald van 400 euro
Klik op deze foto voor vergroting.
Mijn andere Trek een 6500. Deze is eigenlijk compleet verbouwd. XT en Pace Rc 31
Ik rijd vooral op de weg en ik heb wat minder verstand van verende voorvorken.
Nu mijn vraag:
Weet iemand hoe ik de Lock Out wat stugger kan maken. Er zit wel een stelwieltje op de remote control met daarop compresion.
Maar als ik daar aan stel merk ik niet veel verschil. Op de vork zelf zit ook nog een draaiknop met het woord Gate erop.
Is deze dan daarvoor bedoeld? Want ik weet dat je met de Lock eigenlijk een vernouwing maakt zodat de olie moeilijker door kan stromen.
Vandaar misschien het woord Gate.
Alvast bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
het knopje onder op rechter vorkpoot (afstel nippel rebound) kun je eruit trekken daar zit namelijk een 2,5mm inbus aan vast die in je floatgate gaat daar moet je wel eerst ff het goudkleurig knopje (gate) vanaf/uit halen, dan kun je de gewente gate/valve opening instellen en zo je lockout gevoeliger afstellen waardoor die dus ook hellemaal gelockt kan worden.
nu heb ik ff een vraagje waarom zo'n schitterende bike niet ff uit laten in het bos, vind ie namelijk geweldig.aldat asfalt gaat zo'n beesie tcoh tegen staan lijkt mij daar is het beesie nie voor gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!
suc6
nu heb ik ff een vraagje waarom zo'n schitterende bike niet ff uit laten in het bos, vind ie namelijk geweldig.aldat asfalt gaat zo'n beesie tcoh tegen staan lijkt mij daar is het beesie nie voor gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!
suc6
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 28 Oktober 2006
nu heb ik ff een vraagje waarom zo'n schitterende bike niet ff uit laten in het bos, vind ie namelijk geweldig.
aldat asfalt gaat zo'n beesie tcoh tegen staan lijkt mij daar is het beesie nie voor gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!suc6
Inderdaad, zo'n fiets vraagt om een dikke laag modder, bladeren, frisse lucht, mooie smalle bospaadjes met venijnige klimmetjes, diepe kuilen, enge bruggetjes, af en toe een valpartijtje.
Je kan het van de foto afzien dat hij heel wat te kort komt.
nu heb ik ff een vraagje waarom zo'n schitterende bike niet ff uit laten in het bos, vind ie namelijk geweldig.
aldat asfalt gaat zo'n beesie tcoh tegen staan lijkt mij daar is het beesie nie voor gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!suc6
Inderdaad, zo'n fiets vraagt om een dikke laag modder, bladeren, frisse lucht, mooie smalle bospaadjes met venijnige klimmetjes, diepe kuilen, enge bruggetjes, af en toe een valpartijtje.
Je kan het van de foto afzien dat hij heel wat te kort komt.
Whaha sorry zo bedoelde ik het niet. Ik rijd vooral wedstrijden op de weg met de racefiets. Waardoor ik me minder bezig houd met verende voorvorken enzo
Trick out xtc 3 alvast bedankt voor je uitleg ik ga het eens allemaal uitproberen. Meerdere meningen/uitleg over deze vork mag altijd natuurlijk!
Deze fietsen krijgen regelmatig hun portie modder hoor! Die rode trek heb ik al 6 jaar. Hier heb ik ook al verschillende wedstrijden mee gereden zoals bijvoorbeeld het NK.
De witte trek heb ik pas sinds gisteren. Hij is niet helemaal nieuw dit is een reserve fiets geweest van een mtb team. (sommige zullen hem misschien wel herkenen) Dus deze heeft ook al wat mee gemaakt hoor . De nieuw prijs ligt boven de 5000 euro en dat zou ik er persoonlijk nooit voor over hebben!
Trick out xtc 3 alvast bedankt voor je uitleg ik ga het eens allemaal uitproberen. Meerdere meningen/uitleg over deze vork mag altijd natuurlijk!
Deze fietsen krijgen regelmatig hun portie modder hoor! Die rode trek heb ik al 6 jaar. Hier heb ik ook al verschillende wedstrijden mee gereden zoals bijvoorbeeld het NK.
De witte trek heb ik pas sinds gisteren. Hij is niet helemaal nieuw dit is een reserve fiets geweest van een mtb team. (sommige zullen hem misschien wel herkenen) Dus deze heeft ook al wat mee gemaakt hoor . De nieuw prijs ligt boven de 5000 euro en dat zou ik er persoonlijk nooit voor over hebben!
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
ik wou net zegguh stefan, als jeje zo'n bike bezit en je laat hem nooit eens lekker uit, dan beschouw ik dat als dieren mishandeling en aangezien ik een grote dierenvriend ben ................
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Ik heb wat zitten rommelen met mijn vork en nu werkt hij toch goed
Verder heb ik ook nog even in mijn 'grote archief' gezocht en toevallig nog een folder van Rockshox gevonden. Waarin het afstellen heel duidelijk staat uitgelegd dus nu lukt het zeker!
Verder heb ik ook nog even in mijn 'grote archief' gezocht en toevallig nog een folder van Rockshox gevonden. Waarin het afstellen heel duidelijk staat uitgelegd dus nu lukt het zeker!
Een nieuw vraagje. Toen ik deze MTB heb gekocht heb ik ook dit onderstaande velglint erbij gekregen. Dit zijn vrij stijve plastic linten om je wiel tubeless te maken. Nu heeft mijn vader laatst bij mijn FM een stel tubeless ventielen gehaald. Daarom wil ik dit nu eens proberen. Maar voordat ik dit installeer heb ik wat vragen.
Mijn vraag zou dit kunnen werken? Deze ventielen kun je eigenlijk niet vast zetten. Hoe werkt dat eigenlijk dat dan eigenlijk? En als ik tubeless banden gebruik met dit lint op een normale velg zou dit dan wel betrouwbaar zijn?
Ik rijd op American Classic velgen. (Geen Rodi's!)Dit zijn wat hogere velgen waardoor ik de ventielen niet goed kan vast zetten met het schroefringetje.
Mijn vraag zou dit kunnen werken? Deze ventielen kun je eigenlijk niet vast zetten. Hoe werkt dat eigenlijk dat dan eigenlijk? En als ik tubeless banden gebruik met dit lint op een normale velg zou dit dan wel betrouwbaar zijn?
Ik rijd op American Classic velgen. (Geen Rodi's!)Dit zijn wat hogere velgen waardoor ik de ventielen niet goed kan vast zetten met het schroefringetje.
Weet iemand toevallig hoe een normale tubeless ventiel van Mavic er uitziet?
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31
Dit gaat werken, Je zal waarschijnlijk wel wat antilek-sealant moeten gebruiken. Dit kun je via het ventiel in de band gieten.
Afhankelijk van de buitenband die ja gaat gebruiken zou je het zelfs zonder de vloeistof kunnen proberen.
Tijdens het omleggen van de banden wel de wangen goed insoppen met water en zeep (afwasmiddel) Daardoor zet de band zich gemakkelijker tegen de velgrand. Bovendien kun je na het oppompen direct eventuele lekken ontdekken.
Stapje verder is een velglint van No-tubes en hun sealant. Dan kun je met gewone banden (zonder binnenband) rijden. Werkt super
Afhankelijk van de buitenband die ja gaat gebruiken zou je het zelfs zonder de vloeistof kunnen proberen.
Tijdens het omleggen van de banden wel de wangen goed insoppen met water en zeep (afwasmiddel) Daardoor zet de band zich gemakkelijker tegen de velgrand. Bovendien kun je na het oppompen direct eventuele lekken ontdekken.
Stapje verder is een velglint van No-tubes en hun sealant. Dan kun je met gewone banden (zonder binnenband) rijden. Werkt super
Bedankt voor je reactie. Ik heb het lint al een keer om de velg gehad. Het lijkt alleen niet te passen het zit een beetje scheef. Net of de velg 2mm te smal is.
Maar mijn fiets is nu bij ASML in Veldhoven. Hier gaat iemand voor mij met speciale lijm een nieuw alu plaatje monteren net achter de crank. De oude is half kapot geslagen door chainsuck.
Morgen kan ik hem als het goed is weer ophalen en dan kan die man me misschien helpen met het monteren van dat lint. Hij heeft er wat ervaring mee.
Maar mijn fiets is nu bij ASML in Veldhoven. Hier gaat iemand voor mij met speciale lijm een nieuw alu plaatje monteren net achter de crank. De oude is half kapot geslagen door chainsuck.
Morgen kan ik hem als het goed is weer ophalen en dan kan die man me misschien helpen met het monteren van dat lint. Hij heeft er wat ervaring mee.
Nee, dat ben ik niet geweest. Er zijn nog enkele mensen met ongeveer dezelfde fiets. Daar zal je er dan wel een van hebben gezien.