Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campa Bora of Hyperon

edduh
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 17:17

edduh 21 okt 2006 17:42

Hoi,
Rij op dit moment op Mavic Cosmic Carbon SL en denk eraan om Bora's of Hyperons te kopen.
De Bora's zijn niet de Ultra's maar zijn voorganger, zijn deze minder van kwaliteit ? Kan ze krijgen voor Euro 2000.- is dit een goede prijs ?
De Hyperons zijn de draadband versie en zouden mij Euro 1600.- kosten.
Wat is wijsheid om te kopen ? Mijn hart ligt wel bij een hoge velg maar qua rijeigenschap wat zegt dit ?
Hoe verhouden beiden zich t.o.v. de Mavics ? Natuurlijk is het gewicht een stuk lager. Ga volgend jaar voor het eerst de bergen in dus in neem aan dat beiden Campa's daar beter uit de verf komen of niet ?
 

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 21 okt 2006 18:05

Hoi,
Als je de Mavics gaat houden dan zou ik voor de Hyperons gaan. Vooral dan met de bergen in het achterhoofd. Om daar met hoge velgen, ook al zijn de Boras dan licht, te gaan rijden kan best lastig worden als er wind zit.
Je kan beide Campa wielen trouwens goedkoper vinden als je bereid bent via internet te kopen.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 21 okt 2006 21:27

zijn beide een goede keuze enkel de boras windgevoeliger voor 1800 euro zal je ze ook vinden.  Fulcrum vind ik ook geslaagd  zijn zelfs goedkoper maar niet met de carbon naven gelijk campa. Maar smaak is persoonlijk.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 21 okt 2006 23:25

Die bora's zijn 700 euro te duur en die Hyperon's kunnen ook nog 400 Euro goedkoper (en dan met garantie).
Wil je een allround mooiweersetje dan zou ik voor de Hyperons gaan (draad of tube moet je zelf uitmaken).
Ga je puur voor de show en heb je voor slechter weer (wind) andere wielen dan zijn Bora's een optie.
Kan beide niet leveren en wil hier geen reklame maken maar voor een aantal goede fietsendealers mag je me altijd mailen.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 22 okt 2006 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 Oktober 2006


Die bora's zijn 700 euro te duur en die Hyperon's kunnen ook nog 400 Euro goedkoper (en dan met garantie).
Wil je een allround mooiweersetje dan zou ik voor de Hyperons gaan (draad of tube moet je zelf uitmaken).
Ga je puur voor de show en heb je voor slechter weer (wind) andere wielen dan zijn Bora's een optie.
Kan beide niet leveren en wil hier geen reklame maken maar voor een aantal goede fietsendealers mag je me altijd mailen.


Hoi,
We zullen je nog eens een mailtje moeten sturen Sharkie....
De Corima Winium is inderdaad een goed alternatief in plaats van de peperdure Hyperons net als de Corima Aero/Medium ipv de Bora. Als ik me goed herinner zijn zowel de Aero als De Winium net een tikje zwaarder dan de, respectievelijk de Bora en Hyperon.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

edduh
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 17:17

edduh 23 okt 2006 12:28

De Corima's met 18 spaken wegen ongeveer gelijk met de Bora's en met 12 zelfs minder. Weeg ongeveer 86 kg. dus het lijkt mij dat ik dan beter voor meer spaken kan gaan. De 24 spaaks uitvoering weegt compleet 1750 gram. Wat is wijsheid ? Iemand ervaring ?
Weten jullie ook of je van de gele stickers kan afkomen ? Zou bij mij rood of wit moeten zijn i.v.m. mijn frame.
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 okt 2006 15:20

Bora is echt wel heel veel lichter dan 1700 gram, want meer dan 50 gram wegen die paar spaken niet.
Die Corima stickers is gewoon een kwestie van de föhn erop en je trekt ze er zo af.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 23 okt 2006 17:07

Quoten: Origineel geplaatst door Edduh op 23 Oktober 2006


De Corima's met 18 spaken wegen ongeveer gelijk met de Bora's en met 12 zelfs minder. Weeg ongeveer 86 kg. dus het lijkt mij dat ik dan beter voor meer spaken kan gaan. De 24 spaaks uitvoering weegt compleet 1750 gram. Wat is wijsheid ? Iemand ervaring ?
Weten jullie ook of je van de gele stickers kan afkomen ? Zou bij mij rood of wit moeten zijn i.v.m. mijn frame.
 


Hoi,
1750g? Bij Corima?
Ik denk dat je een en ander fout heb geteld, hoor. Ik kom bij de zwaarst denkbare combinatie bij 1615g en da's voor de draadband versie.
Als je carbonvelg denkt, denk dan tube of vergeet het...... 
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 23 okt 2006 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door Edduh op 23 Oktober 2006


Weten jullie ook of je van de gele stickers kan afkomen ? Zou bij mij rood of wit moeten zijn i.v.m. mijn frame.



Zo misschien?
http://img125.imageshack.us/img125/8328 ... redeq9.jpg

Plaats reactie