triathlon zadelpen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Thomson heeft zadelpennen met een rechte kop, dus zonder set-back. Ik heb de mijne van de week bij Bike-Palast besteld. Maandag besteld en geld overgemaakt met Iban nummer, gistermiddag de spulletjes in huis.
Profile maakt die triathlon zadelpennen, maar het is lang geleden dat ik er daarvan eentje in een winkel heb zien liggen.
Profile maakt die triathlon zadelpennen, maar het is lang geleden dat ik er daarvan eentje in een winkel heb zien liggen.
Thomson heb ik reeds overigens.......... mooie pennetjes btw, maar denk overigens niet dat ik een triathlon zadelpen aanschaf, zo mooi staat het ook weer niet..... dan maar een kortere stuurpen, maar ben wel nieuwsgierig en idd ik kan ze eigenlijk nergens vinden, behalve op oude versleten jaren 90 modellen triathlonfietsjes op marktplaats. En idd Profile-design.
Kun je deze pennetjes ook omgekeerd toepassen? Die zijn wel mooi en aero.....
Kun je deze pennetjes ook omgekeerd toepassen? Die zijn wel mooi en aero.....
Aerus C4Halo. At 250 grams, the three level positioning holes allow maximum positioning from 74 to 79 degrees (depending on frame size). Also available are three different lengths from 230mm, 250mm and 300mm. All tapering to a 27.2 tube to fit in most road bikes.Turning your road bike into a TT machine. MSRP $140
Enig idee of dit in NL te krijgen is?
Enig idee of dit in NL te krijgen is?
Quote: Origineel geplaatst door Auke op 20 Oktober 2006
Thomson heb ik reeds overigens.......... mooie pennetjes btw, maar denk overigens niet dat ik een triathlon zadelpen aanschaf, zo mooi staat het ook weer niet..... dan maar een kortere stuurpen, maar ben wel nieuwsgierig en idd ik kan ze eigenlijk nergens vinden, behalve op oude versleten jaren 90 modellen triathlonfietsjes op marktplaats. En idd Profile-design.
Kortere stuurpen geeft toch een ander effect dan een setback zadelpen.
Met een setback zadelpen wordt je positie tov het bracket anders.
Dit schijnt voordelen te hebben met het lopen na het fietsen, belasting van de spieren is anders als je wat meer voor je bracket zit.
Thomson heb ik reeds overigens.......... mooie pennetjes btw, maar denk overigens niet dat ik een triathlon zadelpen aanschaf, zo mooi staat het ook weer niet..... dan maar een kortere stuurpen, maar ben wel nieuwsgierig en idd ik kan ze eigenlijk nergens vinden, behalve op oude versleten jaren 90 modellen triathlonfietsjes op marktplaats. En idd Profile-design.
Kortere stuurpen geeft toch een ander effect dan een setback zadelpen.
Met een setback zadelpen wordt je positie tov het bracket anders.
Dit schijnt voordelen te hebben met het lopen na het fietsen, belasting van de spieren is anders als je wat meer voor je bracket zit.
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 06 November 2006
Quote: Origineel geplaatst door Auke op 20 Oktober 2006
Thomson heb ik reeds overigens.......... mooie pennetjes btw, maar denk overigens niet dat ik een triathlon zadelpen aanschaf, zo mooi staat het ook weer niet..... dan maar een kortere stuurpen, maar ben wel nieuwsgierig en idd ik kan ze eigenlijk nergens vinden, behalve op oude versleten jaren 90 modellen triathlonfietsjes op marktplaats. En idd Profile-design.
Kortere stuurpen geeft toch een ander effect dan een setback zadelpen.Met een setback zadelpen wordt je positie tov het bracket anders.Dit schijnt voordelen te hebben met het lopen na het fietsen, belasting van de spieren is anders als je wat meer voor je bracket zit.
Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik zit er willens en wetens wel eens over te filosoferen. Ik weet ook niet of er een of andere wetenschappelijke consensus over bestaat, ben geen bewegingswetenschapper. Maar ik denk wel dat het in ieder geval voor iedereen persoonlijk is, wat voor hem of haar de beste fietshouding is, en geloof ook dat er een toch verschil bestaat tussen fietsen met ligstuur en fietsen zonder ligstuur. Wel of niet achter het bracket blijven, etc. Dus laat ik het bij mezelf houden…… (it only matters if you believe it is true nietwaar)
Als je nou eens als middelpunt van je fietshouding de bracketas neemt, en als vast uitgangspunt de hoek van je elleboog. Bij een agressieve tijdrithouding zul je meer gehoekt gaan zitten dan bij een houding in een rustiger tempo. Kracht zetten met je armen (om je bovenlichaam stil en stabiel te houden en om je enigszins van het stuur af te zetten, zodat je meer druk op je benen kunt houden) gaat nou eenmaal gemakkelijker in een hoek van 90graden dan in een ellebooghoek van ca 130 graden; ga maar eens armpje drukken……… Een en ander heeft meteen tot gevolg dat je lichaamszwaartepunt flink naar voren komt, tenzij je een natuurlijk een flink kortere stuurpen neemt en het ligstuur naar voren trekt. Maar hoe dan ook, als je de hoek van de elleboog op je ligstuur als uitgangspunt neemt, dan bepaalt de lengte van je bovenlichaam de afstand tussen stuur en zadel. Ik geloof dat de UCI als uiterste maat tussen voorkant zadel en center bracket 4cm hanteert. Dus dat is voor licentiehouders zowieso een uitgangspunt, waaruit je de stuurpenlengte kunt herleiden. Triatleten en niet-licentiehouders kunnen dus wat meer experimenteren……
In het tekeningetje zie je wat er verandert als je dieper aerodynamischer wilt gaan zitten, en je de hoek van je knie en elleboog gelijk wilt houden. Roteren rond de bracketas; hoger en gekanteld zadel als gevolg?…..
En mocht je dan nog last van je edele delen hebben kun je altijd nog de Blackwell Research ISM Adamo Racing kopen
face=Times New Roman color=#800080 http://www.slowtwitch.com/mainheadings/ ... dence.html
face=Times New Roman color=#800080 http://www.bikesportmichigan.com/reviews/saddle06.shtml
face=Times New Roman color=#800080 http://www.bikesportmichigan.com/reviews/p3sl.shtml
face=Times New Roman color=#800080 http://www.cervelo.com/content.aspx?m=A ... =Triathlon
Quote: Origineel geplaatst door Auke op 20 Oktober 2006
Thomson heb ik reeds overigens.......... mooie pennetjes btw, maar denk overigens niet dat ik een triathlon zadelpen aanschaf, zo mooi staat het ook weer niet..... dan maar een kortere stuurpen, maar ben wel nieuwsgierig en idd ik kan ze eigenlijk nergens vinden, behalve op oude versleten jaren 90 modellen triathlonfietsjes op marktplaats. En idd Profile-design.
Kortere stuurpen geeft toch een ander effect dan een setback zadelpen.Met een setback zadelpen wordt je positie tov het bracket anders.Dit schijnt voordelen te hebben met het lopen na het fietsen, belasting van de spieren is anders als je wat meer voor je bracket zit.
Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik zit er willens en wetens wel eens over te filosoferen. Ik weet ook niet of er een of andere wetenschappelijke consensus over bestaat, ben geen bewegingswetenschapper. Maar ik denk wel dat het in ieder geval voor iedereen persoonlijk is, wat voor hem of haar de beste fietshouding is, en geloof ook dat er een toch verschil bestaat tussen fietsen met ligstuur en fietsen zonder ligstuur. Wel of niet achter het bracket blijven, etc. Dus laat ik het bij mezelf houden…… (it only matters if you believe it is true nietwaar)
Als je nou eens als middelpunt van je fietshouding de bracketas neemt, en als vast uitgangspunt de hoek van je elleboog. Bij een agressieve tijdrithouding zul je meer gehoekt gaan zitten dan bij een houding in een rustiger tempo. Kracht zetten met je armen (om je bovenlichaam stil en stabiel te houden en om je enigszins van het stuur af te zetten, zodat je meer druk op je benen kunt houden) gaat nou eenmaal gemakkelijker in een hoek van 90graden dan in een ellebooghoek van ca 130 graden; ga maar eens armpje drukken……… Een en ander heeft meteen tot gevolg dat je lichaamszwaartepunt flink naar voren komt, tenzij je een natuurlijk een flink kortere stuurpen neemt en het ligstuur naar voren trekt. Maar hoe dan ook, als je de hoek van de elleboog op je ligstuur als uitgangspunt neemt, dan bepaalt de lengte van je bovenlichaam de afstand tussen stuur en zadel. Ik geloof dat de UCI als uiterste maat tussen voorkant zadel en center bracket 4cm hanteert. Dus dat is voor licentiehouders zowieso een uitgangspunt, waaruit je de stuurpenlengte kunt herleiden. Triatleten en niet-licentiehouders kunnen dus wat meer experimenteren……
In het tekeningetje zie je wat er verandert als je dieper aerodynamischer wilt gaan zitten, en je de hoek van je knie en elleboog gelijk wilt houden. Roteren rond de bracketas; hoger en gekanteld zadel als gevolg?…..
En mocht je dan nog last van je edele delen hebben kun je altijd nog de Blackwell Research ISM Adamo Racing kopen
face=Times New Roman color=#800080 http://www.slowtwitch.com/mainheadings/ ... dence.html
face=Times New Roman color=#800080 http://www.bikesportmichigan.com/reviews/saddle06.shtml
face=Times New Roman color=#800080 http://www.bikesportmichigan.com/reviews/p3sl.shtml
face=Times New Roman color=#800080 http://www.cervelo.com/content.aspx?m=A ... =Triathlon