Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Eric Dekker

joopz
Forum-lid

joopz 17 okt 2006 15:07

In het bericht over Eic Dekker wordt gesproken over een "simpele" jongen.

Kan dit aub zo snel mogelijk worden veranderd in "eenvoudige" jongen?

Dank u.

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 17 okt 2006 16:15

Dan moet je niet hier zijn hoor. De forumbeheerders gaan niet over de content van de website. Wel heb je kans dat ze je bericht hier toevallig lezen, maar je hebt meer kans als je Fiets even mailt ofzo.

Persoonlijk denk ik niet dat Eric er lang wakker van zal liggen, maar goed...

theriddler
Forum-lid

theriddler 17 okt 2006 16:17

Quoten: Origineel geplaatst door JoopZ op 17 Oktober 2006

Dank u.

misschien heet die ook Erik?
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 17 okt 2006 23:21

Quoten: Origineel geplaatst door JoopZ op 17 Oktober 2006

Dank u.

Je bericht slaat echt nergens op.
sim▪pel
?qbijvoeglijk naamwoord; simpelheid?r 1    eenvoudig, weinig ingewikkeld 

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 okt 2006 02:40

‘Simpel’ is inderdaad hetzelfde als ‘eenvoudig’, Jan. Maar ‘simpel’ heeft ook nog een tweede betekenis, die jij hierboven niet vermeldt, en de Dikke van Dale wel. Dat is namelijk ‘dom’. En nee, ‘dom’ is geen synoniem voor ‘eenvoudig’. Althans, niet in de Dikke.
Laat maar zien, zeg je? ‘n Eenvoudig... klikje is voldoende. Simpel... toch.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 19 okt 2006 00:51

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 18 Oktober 2006

‘Simpel’ is inderdaad hetzelfde als ‘eenvoudig’, Jan. Maar ‘simpel’ heeft ook nog een tweede betekenis, die jij hierboven niet vermeldt, en de Dikke van Dale wel. Dat is namelijk ‘dom’. En nee, ‘dom’ is geen synoniem voor ‘eenvoudig’. Althans, niet in de Dikke.Laat maar zien, zeg je? ‘n Eenvoudig... klikje is voldoende. Simpel... toch.

Je kunt toch zelf wel de juiste betekenis traceren? Of is dat te moeilijk?
Die andere betekenis had ik bewust weggelaten. Van "eenvoudig" zijn 4 betekenissen bekend. Met eenvoudig kunnen we spottend ook "onnozel" bedoelen.
Nogmaals het slaat helemaal nergens op. Dit heeft ook niets met forumbeheer te maken....

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 okt 2006 02:42

Tjonge, Jan, waar gaat dit allemaal over, zeg... De topic-starter is waarschijnlijk een Erik Dekker-fan, en vraagt aan de forumbeheerder of een ‘simpele jongen’ vervangen kan worden door ‘eenvoudige jongen’. Voor zijn gevoel komt dat wellicht iets subtieler over. Punt. Mag toch, zo’n vraag? Dat hij hier bij het verkeerde adres zit, weet hij blijkbaar niet. Vervolgens wordt hij keurig door Bike_add1ct doorverwezen naar Fiets. Prima toch?

Niet bijster interessant allemaal, maar goed. Topic kan op slot, zou je denken. Totdat jij nogal bruut komt binnenvallen met “je bericht slaat echt nergens op”, plus nog een verwijzing dat ‘simpel’ een ander woord is voor ‘eenvoudig’.

Erik Dekker is/was een intelligente renner met een meesterlijk koersinzicht. Dat staat buiten kijf, lijkt me. En ja, de TS associeert ‘simpel’ ook met ‘dom’, en dat wil hij voorkómen. Vervolgens probeer ik dat met een simpele uitleg te verduidelijken. Waarop jij nóg geïrriteerder reageert, en afsluit met “Nogmaals het slaat helemaal nergens op. Dit heeft ook niets met forumbeheer te maken”. Onbegrijpelijk. Volgens mij gaat het allemaal (bijna) nergens over, en maak jij je druk om wer-ke-lijk he-le-maal niets.

Die jongen was met z’n vraag per ongeluk op een verkeerd platfor(u)m geland, en jij maakt dat op deze ietwat botte manier duidelijk. De TS heeft inmiddels 5 bijdrages gepost. Afgeschrikt door zo’n ballotagecommissie, zal het daar vermoedelijk wel bij blijven.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 19 okt 2006 19:17

De meeste mensen kunnen slecht tegen kritiek. Als jij, Buzz, denkt dat ik mij daar druk om maak, heb je het helemaal mis. Ik vind het juist volstrekt onbegrijpelijk dat jullie drukte maken over taal en dat soort zaken. En deze mening deel ik niet alleen.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 okt 2006 20:59

@Jan: Als je denkt dat ik me hier op dit forum druk maak over het taalgebruik en dat soort zaken, heb je het helemaal mis, hoor. Integendeel. Als een bijdrage nauwelijks leesbaar is, kan je het immers gewoon skippen. Geen probleem toch.

Anyway, gelukkig was je in de bovenstaande posts niet geïrriteerd, Jan. Niettemin kwam het wel een beetje zo over. Wellicht zou je je eens druk moeten gaan maken om je manier van communiceren.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 19 okt 2006 22:34

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 19 Oktober 2006

@Jan: Als je denkt dat ik me hier op dit forum druk maak over het taalgebruik en dat soort zaken, heb je het helemaal mis, hoor. Integendeel. Als een bijdrage nauwelijks leesbaar is, kan je het immers gewoon skippen. Geen probleem toch. Anyway, gelukkig was je in de bovenstaande posts niet geïrriteerd, Jan. Niettemin kwam het wel een beetje zo over. Wellicht zou je je eens druk moeten gaan maken om je manier van communiceren.

Kennelijk zitten we op dezelfde golflengte, maar is er iets anders aan de hand. Anders is dat geen verklaring waarom jij op mijn eerste bericht op dit topic reageert (zie jouw bericht van 18 oktober).
Met mijn manier van communiceren heeft nog niemand problemen gehad, dus dat mag jij mij eens uitleggen, al dan niet per email.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 19 okt 2006 23:43

Naar mijn idee zitten we helemaal niet op dezelfde golflengte, Jan. Waarom ik de TS probeerde bij te staan, is hierboven –- op 19 oktober om 00:42uur –- reeds uitgelegd. Blijkbaar begrijp je dat niet. En ik jou niet. En ja, dan houdt het op, volgens mij. Ondertussen vind ik het nogal gênant om over zoiets onzinnigs te discussiëren, en maak er ook liever geen woorden meer aan vuil. (Nou maar hopen dat Erik Dekker deze prietpraat niet leest.)

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 20 okt 2006 00:07

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 19 Oktober 2006

Naar mijn idee zitten we helemaal niet op dezelfde golflengte, Jan. Waarom ik de TS probeerde bij te staan, is hierboven –- op 19 oktober om 00:42uur –- reeds uitgelegd. Blijkbaar begrijp je dat niet. En ik jou niet. En ja, dan houdt het op, volgens mij. Ondertussen vind ik het nogal gênant om over zoiets onzinnigs te discussiëren, en maak er ook liever geen woorden meer aan vuil. (Nou maar hopen dat Erik Dekker deze prietpraat niet leest.)

Jouw prietpraat ja; stupide prietpraat. Prietpraat waarmee ik niet begonnen ben. De vraag van JoopZ is al lang afgehandeld. Toch reageer jij op mijn schrijven. Ik heb mijn mening, jij hebt jouw mening. Klaar. Mijn mening is dat beide woorden dezelfde betekenis hebben; beide kun je in dezelfde betekenis gebruiken, of beide gebruik je helemaal niet. In geval van Erik Dekker zou ik beide vormen niet willen zien.
Dan moet je vervolgens niet een opmerking plaatsen over mijn manier van communiceren, want die is gewoon linea recta, to the point. Digitaal kan het wat hard aankomen. De 'gewone' wereld is nu eenmaal anders.
En naar mijn mening heb ik een meer dan fatsoenlijke reactie geplaatst. Dat jij niet tegen kritiek kan is dan ook geheel jouw probleem. Je maakt jezelf op dit forum dus belachelijk.
ad.
Om dat kracht bij te zetten, dat jij over iets doorzanikt: Op het topic over spelling en leestekens (dat inmiddels - terecht- gesloten is) schreef jij dit:
Lijkt me nogal off-topic als je hier opeens over fietsen gaat babbelen. Dit is tenslotte een taaltopic en geen fietstopic.
waarvan acte. Je kunt het precies zo krijgen zoals je wilt, maar ik heb er inmiddels schoon genoeg van.

Plaats reactie