Wielrenners hebben bij velen de naam dat ze je bijna omver rijden en dat ze zich asociaal gedragen. Wat doen jullie om deze vooroordelen tegen te gaan.
Afgelopen woensdag fietste we met z'n tweeen van Bloemendaal richting Zandvoort door de duinen. Op een gegeven moment zagen we een mevrouw staan met een klein hondje in haar handen en haar fiets lag op de grond. Wat bleek, het hondje was al rijdend uit het mandje gesprongen wat zij achterop had en het hondje bungelde aan de ketting. We zijn gestopt en hebben haar fiets overeind gezet. Mijn fietsmaat zei zo! ff wat goodwill kweken. Ze zal waarschijnlijk thuis vertellen, ik ben twee behulpzame wielrenners tegen gekomen. Zo hebben we toch onze naam als scheurende wielrenners wat goed gemaakt.
Slechte naam van wielrenners verbeteren
^ Precies, dat doe ik ook. Maar dan erger ik me altijd kapot aan die met losse handen fietsende schoolgangers met een Ipod in de oren. Je kunt bellen wat je wilt, maar ze horen niks, stelletje aso's. Of oude mensen, die horen je bel pas als je bij ze in het wiel zit en 14/h gaat, maar ja, die mensen kunnen daar niet zoveel aan doen.
Over goodwill kweken gesproken: Een jaar geleden ongeveer fietste ik op de Oude Holleweg bij Berg en Dal, op de plek waar het echte steile stuk begint. Daar staat een huis links, toen ik daar voorbij kwam stond daar een oud vrouwtje te roepen. Ikke daar stoppen, ze vertelde dat d'r man was gevallen en vroeg of ik kon helpen. Toen ben ik daar naar binnen gegaan en bleek dattie van z'n stoel was gevallen en niet meer op kon staan. Ik heb 'm toen weer rechtop geholpen en toen was alles OK met 'm. Ik kreeg een appel en mocht m'n bidon bijvullen. Toch weer een goede dienst verricht.
Ik denk overigens dat niet iedereen daar graag van z'n fiets gaat, want je begint daar net aan een stuk van 10/11%, das best lastig om dan weer op je fiets te komen vanuit stilstand.
Over goodwill kweken gesproken: Een jaar geleden ongeveer fietste ik op de Oude Holleweg bij Berg en Dal, op de plek waar het echte steile stuk begint. Daar staat een huis links, toen ik daar voorbij kwam stond daar een oud vrouwtje te roepen. Ikke daar stoppen, ze vertelde dat d'r man was gevallen en vroeg of ik kon helpen. Toen ben ik daar naar binnen gegaan en bleek dattie van z'n stoel was gevallen en niet meer op kon staan. Ik heb 'm toen weer rechtop geholpen en toen was alles OK met 'm. Ik kreeg een appel en mocht m'n bidon bijvullen. Toch weer een goede dienst verricht.
Ik denk overigens dat niet iedereen daar graag van z'n fiets gaat, want je begint daar net aan een stuk van 10/11%, das best lastig om dan weer op je fiets te komen vanuit stilstand.
ach, nederlanders zijn gewoon zeikers, moeten altijd maar wat te zeuren hebben, als het maar niet over hen gaat
ik wielren en rij motor, dan is het wel eens leuk om de mensen doorover te horen mopperen. Wielrenners hebben altijd wel wat te klagen over motorrijders (vaak ook terecht) en motorrijders hebben altijd wel wat te klagen over wielrenners (ook vaak terecht).
Ik hou dan meestal maar wijselijk mijn mond en ga niet iedereen lopen betuttelen...
Maar acties als TS post zijn altijd goed
ik wielren en rij motor, dan is het wel eens leuk om de mensen doorover te horen mopperen. Wielrenners hebben altijd wel wat te klagen over motorrijders (vaak ook terecht) en motorrijders hebben altijd wel wat te klagen over wielrenners (ook vaak terecht).
Ik hou dan meestal maar wijselijk mijn mond en ga niet iedereen lopen betuttelen...
Maar acties als TS post zijn altijd goed
Iedereen klaagt op iedereen in Nederland. Veelal doordat enkelen het voor de grote groep verzieken . Klagen is ook vele malen gemakkelijker dan complementeren.
We zijn gewoon te weinig begripvol voor elkander , over de hele breedte. Velen leven in een klein wereldje , het wereldje van ikke ikke ikke en de rest moet zich maar aanpassen.
Dat sommige het imago weer wat opkrikken voor anderen is daarom te waarderen.
We zijn gewoon te weinig begripvol voor elkander , over de hele breedte. Velen leven in een klein wereldje , het wereldje van ikke ikke ikke en de rest moet zich maar aanpassen.
Dat sommige het imago weer wat opkrikken voor anderen is daarom te waarderen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 14 Oktober 2006
Iedereen klaagt op iedereen in Nederland. Veelal doordat enkelen het voor de grote groep verzieken . Klagen is ook vele malen gemakkelijker dan complementeren. We zijn gewoon te weinig begripvol voor elkander , over de hele breedte. Velen leven in een klein wereldje , het wereldje van ikke ikke ikke en de rest moet zich maar aanpassen.Dat sommige het imago weer wat opkrikken voor anderen is daarom te waarderen.
En dat terwijl je met complimenten geven veel meer bereikt...
Meer begrip voor elkaar zou inderdaad geweldig zijn. Maar de vraag is dan of je met het laatste wat je schreef, kunt bereiken wat je graag zou willen bereiken.
Iedereen klaagt op iedereen in Nederland. Veelal doordat enkelen het voor de grote groep verzieken . Klagen is ook vele malen gemakkelijker dan complementeren. We zijn gewoon te weinig begripvol voor elkander , over de hele breedte. Velen leven in een klein wereldje , het wereldje van ikke ikke ikke en de rest moet zich maar aanpassen.Dat sommige het imago weer wat opkrikken voor anderen is daarom te waarderen.
En dat terwijl je met complimenten geven veel meer bereikt...
Meer begrip voor elkaar zou inderdaad geweldig zijn. Maar de vraag is dan of je met het laatste wat je schreef, kunt bereiken wat je graag zou willen bereiken.
Klagen is gezond maar alleen als het moet!
En er wordt niet aleen in Nederland geklaagt.......wordt zo moe van die slogan.
Ga toch fietsen!
En er wordt niet aleen in Nederland geklaagt.......wordt zo moe van die slogan.
Ga toch fietsen!
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole one and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips
- Emo Philips
-
- Forum-lid
Klagen komt voort uit emotie. EN op het moment zo'n stelletje rimpelsauriers midden op het fietspad rijdt waardoor ik er niet langs kan (maar wel daartussen), dan is dat soms knap irritant, vooral als het een beetje mooi weer is en dit verschijnsel om de kilometer zich voordoet.
Bij oudjes rem ik af en bedank ik altijd, wel zo beleefd. Maar bij scholieren en jongeren die zich al slingerend voortbewegen over het fietspad, daar ben ik klaar mee. Komt ook door de ervaring dat ik een aantal keer heb gehad, door gewoon lekker te blijven fietsen waar je fietst en niet aan de kant gaan voor iemand die belt..
Dus wat doe ik nu bij dit soort volk: gewoon tussendoor, rechtslangs of gewoon linkslangs er voorbij.. beetje elleboogje naar buiten toe.. en wat schreeuwen.. ben 2 meter en 100kg dus dat zet wel door..
Bij oudjes rem ik af en bedank ik altijd, wel zo beleefd. Maar bij scholieren en jongeren die zich al slingerend voortbewegen over het fietspad, daar ben ik klaar mee. Komt ook door de ervaring dat ik een aantal keer heb gehad, door gewoon lekker te blijven fietsen waar je fietst en niet aan de kant gaan voor iemand die belt..
Dus wat doe ik nu bij dit soort volk: gewoon tussendoor, rechtslangs of gewoon linkslangs er voorbij.. beetje elleboogje naar buiten toe.. en wat schreeuwen.. ben 2 meter en 100kg dus dat zet wel door..
-
- Forum-lid
Over greppel gesproken. Tijdens Limburgs Mooiste dit jaar was een man op een scootmobiel iets te inschikkelijk aan de kant gegaan voor die hele bende wielrenners die er langs wilde. Gevolg: man belandt een paar meter lager in een greppel met het wagentje bovenop zich. Vrouwlief-ook op de scootmobiel- roepen om hulp. Mijn vriend en ik zijn gestopt en hebben nog een paar wielrenners gestopt. Er waren uiteindelijk 6 mensen nodig voor dat verrekt zware karretje en 4 mensen om die man omhoog te helpen. Heb hen mee naar huis genomen (LM kwam bij mij voor de deur langs) en een beetje water gegeven en pleisters geplakt. Vond vele medefietsers toen erg asociaal. Ondanks dat er daar vanalles aan de hand was en er ook genoeg racefietsen in het gras lagen, bleef iedereen maar gas geven en dringen om er langs te mogen. Kun je nagaan wat er gebeurde toen ik tegen het verkeer in met die mensen naar huis ben gegaan....... Gelukkig was dat maar maar iets van 100 meter.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)