Spietpiet's bike
Mooi topic voor m'n speeltje, dat momenteel al bijna geheel gedemonteerd is.
Omdat ik dit jaar zelf het huis geschilderd heb :
Model: XTC Composte 2.5
Framemaat: M/19
Frame: XTC full Carbon frame
Voorvork: Rock Shox Tora met lockout
Shifters: Shimano Deore LX
Voor derailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore LX
Crankset: FSA V-Drive
Cassete: SRAM PG950 9sp
Rem hendels : Avid FR 5
Remmen : Avid SD 5 V-brake
Naven: Shimano M580
Velgen: Mavic XM317
Banden: Michelin Country Trail
Zadel: WTB Rocket V
Zadelpen: Giant Alu
Stuur- / stuurpen: Giant Alu
Pedalen: NVT
Achterdemper: NVT
Balhoofdstel: Intergrated
Beschikbare kleuren: Glansend carbon zwart
Gewicht +/- Kg: 11.6 Kg
Heb de fiets gekocht om het frame, prijs complete fiets was lager dan adviesprijs frame.
Opbouw wordt totaal anders, komt nl complete XT groep op van m'n Cube en voorlopig ook m'n Skareb.
Ook stuur, stuurpen,zadelpen en wielen worden ingeruild voor lichter.
Doel is de fiets excl. pedalen en acces. onder de 10kg te krijgen.
Fiets moet wel goed berijdbaar blijven, ga dus niet voor ultralicht en superduur.
Overweeg volgend jaar het huis nog een keer te schilderen
Omdat ik dit jaar zelf het huis geschilderd heb :
Model: XTC Composte 2.5
Framemaat: M/19
Frame: XTC full Carbon frame
Voorvork: Rock Shox Tora met lockout
Shifters: Shimano Deore LX
Voor derailleur: Shimano Deore LX
Achterderailleur: Shimano Deore LX
Crankset: FSA V-Drive
Cassete: SRAM PG950 9sp
Rem hendels : Avid FR 5
Remmen : Avid SD 5 V-brake
Naven: Shimano M580
Velgen: Mavic XM317
Banden: Michelin Country Trail
Zadel: WTB Rocket V
Zadelpen: Giant Alu
Stuur- / stuurpen: Giant Alu
Pedalen: NVT
Achterdemper: NVT
Balhoofdstel: Intergrated
Beschikbare kleuren: Glansend carbon zwart
Gewicht +/- Kg: 11.6 Kg
Heb de fiets gekocht om het frame, prijs complete fiets was lager dan adviesprijs frame.
Opbouw wordt totaal anders, komt nl complete XT groep op van m'n Cube en voorlopig ook m'n Skareb.
Ook stuur, stuurpen,zadelpen en wielen worden ingeruild voor lichter.
Doel is de fiets excl. pedalen en acces. onder de 10kg te krijgen.
Fiets moet wel goed berijdbaar blijven, ga dus niet voor ultralicht en superduur.
Overweeg volgend jaar het huis nog een keer te schilderen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Derailleur hanger reken je normaal gewoon bij het gewicht van het frame. Maar je hebt qua gewicht wel mazzel gehad, ik heb al wat Composites (2007 modellen) gezien die in de 1400 gram wogen. Ik vind de kleurstelling (of het gebrek daaraan) erg mooi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik kan dit frame ook nog steeds enorm waarderen. Mag nog lang in de collectie blijven van mij.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahaha
yogo yogo
yogo yogo
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 14 Oktober 2006
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahahayogo yogo
Ik weet nog niet of ik er mee ga fietsen.
De uitstraling van het frame is inderdaad wel een belangrijke overweging geweest bij de aanschaf.
Heb nog niet gehoord van problemen met dit frame, is ook niet extreem licht.
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahahayogo yogo
Ik weet nog niet of ik er mee ga fietsen.
De uitstraling van het frame is inderdaad wel een belangrijke overweging geweest bij de aanschaf.
Heb nog niet gehoord van problemen met dit frame, is ook niet extreem licht.
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 14 Oktober 2006
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 14 Oktober 2006
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahaha
yogo yogo
Ik weet nog niet of ik er mee ga fietsen. De uitstraling van het frame is inderdaad wel een belangrijke overweging geweest bij de aanschaf.Heb nog niet gehoord van problemen met dit frame, is ook niet extreem licht.
dat was cynisme op en top, van mij ik heb vlak na aanschaf van mijn xtc3 '05 een framebreuk gehad was nogal een gehannes omdat te claimen bij giant dus vandaar!!!!!!!!!
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 14 Oktober 2006
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahaha
yogo yogo
Ik weet nog niet of ik er mee ga fietsen. De uitstraling van het frame is inderdaad wel een belangrijke overweging geweest bij de aanschaf.Heb nog niet gehoord van problemen met dit frame, is ook niet extreem licht.
dat was cynisme op en top, van mij ik heb vlak na aanschaf van mijn xtc3 '05 een framebreuk gehad was nogal een gehannes omdat te claimen bij giant dus vandaar!!!!!!!!!
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 14 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 14 Oktober 2006Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 14 Oktober 2006
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahahayogo yogo
Ik weet nog niet of ik er mee ga fietsen.
De uitstraling van het frame is inderdaad wel een belangrijke overweging geweest bij de aanschaf.
Heb nog niet gehoord van problemen met dit frame, is ook niet extreem licht.
dat was cynisme op en top, van mij ik heb vlak na aanschaf van mijn xtc3 '05 een framebreuk gehad was nogal een gehannes omdat te claimen bij giant dus vandaar!!!!!!!!!
Begrijp je opmerking nu beter.
Is het uiteindelijk wel goed opgelost ?
Giant lijkt mij toch wel en "sterk" merk
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 14 Oktober 2006Quote: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 14 Oktober 2006
mooi framepie alleen hopen dat ie nie breekt hahahayogo yogo
Ik weet nog niet of ik er mee ga fietsen.
De uitstraling van het frame is inderdaad wel een belangrijke overweging geweest bij de aanschaf.
Heb nog niet gehoord van problemen met dit frame, is ook niet extreem licht.
dat was cynisme op en top, van mij ik heb vlak na aanschaf van mijn xtc3 '05 een framebreuk gehad was nogal een gehannes omdat te claimen bij giant dus vandaar!!!!!!!!!
Begrijp je opmerking nu beter.
Is het uiteindelijk wel goed opgelost ?
Giant lijkt mij toch wel en "sterk" merk
-
- Forum-lid
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33
Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 14 Oktober 2006Begrijp je opmerking nu beter.Is het uiteindelijk wel goed opgelost ?Giant lijkt mij toch wel en "sterk" merk
dat d8 ik ook toen ik er voor koos, maar pas na een hoop 5n en 6n kreeg ik het frame pas vergoed, ik heb mijn eigen expertise en die van mijn overkoepelende brache organisatie (NIL en RTD) persoonlijk in leliestad moeten overhandigen en daar bij ook het frame om hem dus vergoed te krijgen, nu moet ik wel zeggen dat mijn fm zich ook niet goed inzetten voor mijn zaak want het was overduidelijk een lasfout bij het balhoofd (slakinsluiting). maar alles is nu weer okey, en ik trap nu nog steeds op mijn giant rond zie ook fiets foto pagina
yogo yogo
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
Wielset die in de fiets zat incl banden zijn inmiddels verkocht en opgehaald.
Dus nu het volgende setje in bestelling:
DT Swiss 240S naven met Mavic XC 717 ceramic zwart, Sapim Laser 2.0/1.5 blank met in het achterwiel aandrijfzijde Sapim Race 2.0/1.8 blank met messing nippels.
Setje komt totaal op 1531 gram.
Heb voor de Mavic velg gekozen vanwege het lagere gewicht van 20 gram per velg tov DT 4.1 ceramic.
Keuze voor de ceramische velgen is vooral ingegeven door de verwachte lange levensduur en de betere remvertraging.
Messing nippels zijn gekozen omdat ik ook fiets als er gestrooid is en dit schijnt niet zo'n goede uitwerking op alu nippels te hebben.
Misschien niet zo cool als een Mavic Crossmax maar wel degelijker en makkelijker te servicen.
Achter komt de Racing Ralph 2.25 en voor de Nobby Nic 2.25.
Tevens de tubeless set van DTSwiss besteld ( zelfde idee als Notubes ), ik ga dus zonder binnenbanden rijden.
Tegelijk meebesteld Richey WCS alu stuur 25.4, WCS stuurpen en WCS alu barends.
Tora voorvork is ook verkocht, moet alleen nog afgehandeld worden dus ga me nu bezig houden met de keuze tussen een SID , R7 of m'n Skareb uit m'n vorige fiets.
Dus nu het volgende setje in bestelling:
DT Swiss 240S naven met Mavic XC 717 ceramic zwart, Sapim Laser 2.0/1.5 blank met in het achterwiel aandrijfzijde Sapim Race 2.0/1.8 blank met messing nippels.
Setje komt totaal op 1531 gram.
Heb voor de Mavic velg gekozen vanwege het lagere gewicht van 20 gram per velg tov DT 4.1 ceramic.
Keuze voor de ceramische velgen is vooral ingegeven door de verwachte lange levensduur en de betere remvertraging.
Messing nippels zijn gekozen omdat ik ook fiets als er gestrooid is en dit schijnt niet zo'n goede uitwerking op alu nippels te hebben.
Misschien niet zo cool als een Mavic Crossmax maar wel degelijker en makkelijker te servicen.
Achter komt de Racing Ralph 2.25 en voor de Nobby Nic 2.25.
Tevens de tubeless set van DTSwiss besteld ( zelfde idee als Notubes ), ik ga dus zonder binnenbanden rijden.
Tegelijk meebesteld Richey WCS alu stuur 25.4, WCS stuurpen en WCS alu barends.
Tora voorvork is ook verkocht, moet alleen nog afgehandeld worden dus ga me nu bezig houden met de keuze tussen een SID , R7 of m'n Skareb uit m'n vorige fiets.
Inmiddels een Rock Shox SID World Cup aangeschaft.
Is een 2005 model en komt net terug van onderhoud/revisie.
Weegt 1305 gram met velgremnokken zonder remote control lengte stuurbuis 195 mm.
Weegt incl remote control en kabel 1370 gram.
Weet nog niet of ik de remote control gebruik of dat ik een bediening op de vork zelf monteer.
Wielen ,stuur en stuurpen zijn ook binnen, binnenkort post ik daar ook de foto's van
Is een 2005 model en komt net terug van onderhoud/revisie.
Weegt 1305 gram met velgremnokken zonder remote control lengte stuurbuis 195 mm.
Weegt incl remote control en kabel 1370 gram.
Weet nog niet of ik de remote control gebruik of dat ik een bediening op de vork zelf monteer.
Wielen ,stuur en stuurpen zijn ook binnen, binnenkort post ik daar ook de foto's van