Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

carbon look kabels Trek

boreas11
Forum-lid

boreas11 13 okt 2006 23:27

ngeveer drie maanden geleden een Trek 2000 aangeschaft. Deze fiets is uitgerust met carbon look kabels, staat erg mooi, maar...na één rit brak de derailleurkabel. De winkel bestelde nieuwe kabels van ander merk, maar helaas, één maal gebruikt en weer stuk, dit maal de remkabel. Sinds de aanschaf al vier sets kabels verder en telkens weer stuk, uiteindelijk voor nu maar Shimano Dura Ace kabels gemonteerd...een mens wil toch fietsen niet. Wie heeft eenzelfde of andere fiets met vergelijkbare kabels en wil daar zijn positieve of negatieve ervaringen over delen?
Ik ben benieuwd!
live your live, ride a bike into the sunset

carbonfreaks
Forum-lid

carbonfreaks 18 okt 2006 19:38

Ik neem aan dat het de binnenkabels zijn die gebroken zijn? Als dit PowerCordz kabels zijn ben ik zeker ook benieuwd hoe en waar ze gebroken zijn. Ik ben namelijk van plan deze in het assortiment op te nemen. PowerCordz is overigens geen carbon "look" maar daadwerkelijk carbon vezel kabels. 

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2006 20:57

Kan me niet voorstellen dat een FM op een Trek 2000 zulke dure kabels gaat installeren zonder dat de klant erom vraagt. Op WW had iemand wel een powercords binnenkabel die kapot leek te gaan, maar dat bleek niet structureel te zijn.
Ik denk dat het eerder hier om Avid kabels gaat, die zijn ook van aramide, maar gaan snel kapot. Werkt een poosje perfect en dan is het voorbij. Het zijn best goedkope kabels.
Powercords zijn gemaakt van aramide en niet van carbon volgens mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

carbonfreaks
Forum-lid

carbonfreaks 19 okt 2006 16:54

Het zullen inderdaad Avid kabels zijn....
De Powercordz kabels zijn gemaakt van polybisbenzoxazole ....aha  ook wel Zylon genoemd. Je moet scheikunde gestudeerd hebben om daar wat mee te kunnen. Sterke en lichte vezels in ieder geval. Ik zal binnenkort wel een topic hierover starten om te kijken wat de ervaringen zijn. 

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 20 okt 2006 16:35

Quoten: Origineel geplaatst door Carbonfreaks op 19 Oktober 2006

Het zullen inderdaad Avid kabels zijn....
De Powercordz kabels zijn gemaakt van polybisbenzoxazole ....aha  ook wel Zylon genoemd. Je moet scheikunde gestudeerd hebben om daar wat mee te kunnen. Sterke en lichte vezels in ieder geval. Ik zal binnenkort wel een topic hierover starten om te kijken wat de ervaringen zijn. 

Hi,
Zylon vind je vaak ook terug bij het besnaren van b.v. tennisraketten.
I.p.v. Zylon had men ook Vectran garen kunnen gebruiken. Geen idee of het lichter is dan Zylon maar technisch kan het perfect.
Start er iemand die topic over Powercordz?
De Campa remkabelversie zou eind volgende maand beschikbaar zijn als het goed is.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

carbonfreaks
Forum-lid

carbonfreaks 20 okt 2006 17:34

Ik heb 'm net opgestart...
De Campagnolo remkabel versie of eigenlijk een universele remkabel is ongeveer verkrijgbaar vanaf januari trouwens.

Plaats reactie