Ik rij voornamelijk op de weg maar na het seizoen wissel ik regelmatig af tussen racefiets en MTB en voel dan altijd het breedteverschil tussen een race- en een MTB-crankstel.
Zou het aan te raden zijn een duplo op mijn MTB te zetten of heeft dit een invloed op het rijgedrag.
Bart
Cross-crankstel op MTB
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hier iemand met hetzelfde probleem. Een weg dubbel past echter op bijna geen enkele mtb omdat de achtervork daar veel te breed voor is.
De goedkoopste echte mtb dubbel wordt door Middleburn gemaakt. Ik heb de RS7 aangeschaft voor m'n nieuwe fiets, met een 111 mm XT as was Q-factor 164 eventjes snel gemeten. Mocht je het overwegen, koop dan altijd de versie voor vierkante as, vierkante trapassen zijn er namelijk in iedere maatje leverbaar, iets wat totaal niet te zeggen is van ISIS assen.
De goedkoopste echte mtb dubbel wordt door Middleburn gemaakt. Ik heb de RS7 aangeschaft voor m'n nieuwe fiets, met een 111 mm XT as was Q-factor 164 eventjes snel gemeten. Mocht je het overwegen, koop dan altijd de versie voor vierkante as, vierkante trapassen zijn er namelijk in iedere maatje leverbaar, iets wat totaal niet te zeggen is van ISIS assen.
Ik ga het toch maar zo laten. Ik heb nu een aantal dagen met de MTB gereden en het valt beter mee dan vorig jaar, heb toen 3 dagen stramme benen gehad na een tochtje met de MTB nadat ik die een aantal maanden aan de kant had gelaten.
Maar toch bedankt.
Maar toch bedankt.