Even inventariseren:
Welke forumleden rijden er al met Sram Force en/of Rival?
XLR8R.........
SRAM force
En waar heb je die gekocht? Ik ben aan het wachten op de Rival.
Eric B
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
Zijn toch gewoon te krijgen bij Salden?
Idd maar nog niet in alle maten volgens hun website (of is die niet up to date)
Heb 172,5 53x39 nodig en een voorderailleur met klem van 34,9mm
Eric B
Heb 172,5 53x39 nodig en een voorderailleur met klem van 34,9mm
Eric B
Race:Specialized Tarmac Pro (07)-SRAM Rival-Mavic Ksyrium SSC SL<br>
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
HT:Specialized S-Works M5 (03)-Shimano XT/XTR-Mavic X-max<br>
Fully:Specialized Stumpjumper Pro (02)-Shimano XTR-Mavic X-max SL
Ik dacht gelezen te hebben dat SRAM compatible is met Shimano qua cassettes. Qua derailleurs en dat soort grappen zijn er volgens mij shiftmates te koop.
http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm
http://www.jtekengineering.com/shiftmate.htm
Hoi,
Ik heb inmiddels gereden op een SRAM Force fiets en ik moet zeggen dat ik "mixed emotions" heb. De shifters vind ik OK, zeker qua vorm en uiterlijk (iets eleganter dan de Shimano's). Het uiterlijk van de derailleurs en crank vind ik wat simpel/weinig creatief/gedurfd. Waar het uiterlijk er bij de ATB groepen/onderdelen er wat strakker/industrieler uitziet laten ze het bij de weggroepen vwb vormgeving een beetje zitten.
Maar goed, dat zijn de looks. Nu de werking: de shifters liggen lekkerder in de hand dan mijn Dura Ace shifters omdat ze wat kleiner zijn (kleine handen..) en het feit dat ze wat "naar buiten" staan is ook wel OK. Ik vind echter dat het Double Tap gebeuren helemaal niet zo logisch aanvoelen als ze zeggen bij SRAM (maar wellicht is dat wat persoonlijks). Verder viel mij op dat het tweede tikje ( opschakelen geloof ik) erg ver weg zit (naar binnen drukken zeg maar..), misschien komt dit doordat ik geen enorme kolenschoppen heb, maar dit vond ik een duidelijk minpunt.
Het schakelen zelf verloopt met een duidelijke "tik/klak". Dit is een stuk aanweziger dan bij Shimano's DA. Voor mij qua geluid vergelijkbaar met Campa. Bij de Force groep zijn het echter wel wat meer droge klappen waarmee de ketting van kransje wisselt, bij Dura ace verloopt dit wat soepeler.
Geen kritiek dus qua nauwkeurigheid, maar wel qua schakelgevoel/geluid en qua ergonomie. Verder vind ik de derailleurs (mn voor) er een beetje "el cheapo" uitzien.
Voorlopig hou ik het bij mijn Dura Ace 10v., maar wie weet......mijn volgende fiets........maar ja, dan zal er ook wel weer een nieuwe Dura Ace zijn....
Ik heb inmiddels gereden op een SRAM Force fiets en ik moet zeggen dat ik "mixed emotions" heb. De shifters vind ik OK, zeker qua vorm en uiterlijk (iets eleganter dan de Shimano's). Het uiterlijk van de derailleurs en crank vind ik wat simpel/weinig creatief/gedurfd. Waar het uiterlijk er bij de ATB groepen/onderdelen er wat strakker/industrieler uitziet laten ze het bij de weggroepen vwb vormgeving een beetje zitten.
Maar goed, dat zijn de looks. Nu de werking: de shifters liggen lekkerder in de hand dan mijn Dura Ace shifters omdat ze wat kleiner zijn (kleine handen..) en het feit dat ze wat "naar buiten" staan is ook wel OK. Ik vind echter dat het Double Tap gebeuren helemaal niet zo logisch aanvoelen als ze zeggen bij SRAM (maar wellicht is dat wat persoonlijks). Verder viel mij op dat het tweede tikje ( opschakelen geloof ik) erg ver weg zit (naar binnen drukken zeg maar..), misschien komt dit doordat ik geen enorme kolenschoppen heb, maar dit vond ik een duidelijk minpunt.
Het schakelen zelf verloopt met een duidelijke "tik/klak". Dit is een stuk aanweziger dan bij Shimano's DA. Voor mij qua geluid vergelijkbaar met Campa. Bij de Force groep zijn het echter wel wat meer droge klappen waarmee de ketting van kransje wisselt, bij Dura ace verloopt dit wat soepeler.
Geen kritiek dus qua nauwkeurigheid, maar wel qua schakelgevoel/geluid en qua ergonomie. Verder vind ik de derailleurs (mn voor) er een beetje "el cheapo" uitzien.
Voorlopig hou ik het bij mijn Dura Ace 10v., maar wie weet......mijn volgende fiets........maar ja, dan zal er ook wel weer een nieuwe Dura Ace zijn....
Gang is alles!!
Omdat SRAM met doubletap werkt moet je altijd shifters+ derailleurs nemen.
Je kunt niet mixen, ook de rem en shift kabels hebben andere maat.(zodoende heb ik setjes powercordz ove ren een tiso-tuningkit)
Mijn setje komt uit de States, salden kon niet leveren
Je kunt niet mixen, ook de rem en shift kabels hebben andere maat.(zodoende heb ik setjes powercordz ove ren een tiso-tuningkit)
Mijn setje komt uit de States, salden kon niet leveren
pas op! paaltje!