MAVIC Crossmax SL wielen te koop (velgremmen - keramisch)! In perfecte staat inclusief Racing Ralph (tubeless): vast prijs € 375. Minder dan twee jaar oud.
Vragen: email armandbloem@gmail.com
zie foto's : color=#800040http://picasaweb.google.com/armandbloem/Fiets02/photo#4983982503309475858 color=#800040http://picasaweb.google.com/armandbloem/Fiets02/photo#4983982912146112530 color=#800040http://picasaweb.google.com/armandbloem/Fiets02/photo#4983982949238308882
Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Mavic Crossmax SL - velgremmen - 375 Euro
Big Rosa... dat kan ik me voorstellen. Ik woon in Voorburg naast Den Haag.
Dit weekend ben ik bij de BBC in Eijsden. Mocht je ook meedoen dan kan ik ze meenemen.
Mail andere even: armandbloem@gmail.com
Groet,
Armand
Dit weekend ben ik bij de BBC in Eijsden. Mocht je ook meedoen dan kan ik ze meenemen.
Mail andere even: armandbloem@gmail.com
Groet,
Armand
Bloem
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 13 Oktober 2006
Ja top man! heb net een LX cassette(339 gram) erop laten zetten en ff een rondje gereden tja wat moet je ervan zeggen gewoon top. En ze zijn een stuk lichter qua gewicht dan de rolff dolomite die ik heb(te koop incl cassette voor 150 euro, 1400 km mee gereden en 8 maanden oud dus als je iemand weet) , scheelt toch ruim 200 gram. Zal binnenkort eens m,n fiets wegen , ik denk 10 kg of iets lager op dit moment. Heb natuurlijk al het een en ander veranderd zoals: stuur , stuurpen , barends , zadelpen, zadel, nokon kabels en nu crossmax sl velgen. En zo gaan we tzt nog andere banden erop gooien en ook tzt andere velgremmen en als laatste de voorvork . Ben nog wel ff bezig om het helemaal naar m,n zin te maken maar het is nu al een beauty.
Hoe zit het met de zijdelingse stijfheid? Al eens een staand sprintje getrokken? Heb sinds vorige week ook een setje Crossmax (XL) aan geschaft. Stijfheid viel mij een beetje tegen. Snelheid en met name accelereren daarentegen is wel super. En snel een foto, uiteraard.
Ja top man! heb net een LX cassette(339 gram) erop laten zetten en ff een rondje gereden tja wat moet je ervan zeggen gewoon top. En ze zijn een stuk lichter qua gewicht dan de rolff dolomite die ik heb(te koop incl cassette voor 150 euro, 1400 km mee gereden en 8 maanden oud dus als je iemand weet) , scheelt toch ruim 200 gram. Zal binnenkort eens m,n fiets wegen , ik denk 10 kg of iets lager op dit moment. Heb natuurlijk al het een en ander veranderd zoals: stuur , stuurpen , barends , zadelpen, zadel, nokon kabels en nu crossmax sl velgen. En zo gaan we tzt nog andere banden erop gooien en ook tzt andere velgremmen en als laatste de voorvork . Ben nog wel ff bezig om het helemaal naar m,n zin te maken maar het is nu al een beauty.
Hoe zit het met de zijdelingse stijfheid? Al eens een staand sprintje getrokken? Heb sinds vorige week ook een setje Crossmax (XL) aan geschaft. Stijfheid viel mij een beetje tegen. Snelheid en met name accelereren daarentegen is wel super. En snel een foto, uiteraard.
Keuze voor LX cassette begrijp ik niet helemaal.
Op deze lichte en dure wielen had ik liever minimaal een XT cassette geplaatst. Gewichtsvoordeel wat je nu haalt met deze wielen doe je nu weer gedeeltelijk teniet door de relatief zware LX cassette te monteren ca 80 gr meer tov een XT.
Desalnietemintegenstaande wens ik je veel rijplezier met je nieuwe wielset.
Ben zelf ook aan het kijken voor een lichte wielset en deze set is één van de opties.
Op deze lichte en dure wielen had ik liever minimaal een XT cassette geplaatst. Gewichtsvoordeel wat je nu haalt met deze wielen doe je nu weer gedeeltelijk teniet door de relatief zware LX cassette te monteren ca 80 gr meer tov een XT.
Desalnietemintegenstaande wens ik je veel rijplezier met je nieuwe wielset.
Ben zelf ook aan het kijken voor een lichte wielset en deze set is één van de opties.
@ Spietpiet: even wachten op de Crossmax ST (2007 model). Dit is de opvolger (althans 1 van de opvolgers) van de XL. Een stuk lichter (1585 gram voor een setje!) en naar het schijnt net zo sterk!!
Voor wat betreft de prijs: Voor zover ik nu gezien en gehoord heb blijven ze op het oude XL nivo.
Voor wat betreft de prijs: Voor zover ik nu gezien en gehoord heb blijven ze op het oude XL nivo.
Gang is alles!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Koop gewoon een XT of nog beter een Ultegra of Dura-ace. XT schakelt een stuk beter onder belasting dan LX omdat de grote kransjes veel stijver zijn dan bij LX. En van een XT cassete ga je nu ook niet echt failliet.
Mavic claimt 1585, dan zou ik al blij zijn als een set niet meer dan 1700 gram weegt.
Mavic claimt 1585, dan zou ik al blij zijn als een set niet meer dan 1700 gram weegt.