Bontrager XXX lite carbon Aerobar
Volgende hoofdstuk in het pimp-my-bike-avontuur betreft het stuur.
Zag de Bontrager aerobar bij Salden staan als een van de goedkoopste produkties van een aerostuur (combi delta/ligstuur voor E275,-). Zag laatst hier op dit forum een xentis ligstuur, maar dan kom je op een goede E800,-. In beide gevallen moet er nog een set brakers en shifters bijgekocht worden (+E150,-), dus totaal E425,-, hoewel je bij de xentis ook je eigen shifters kunt monteren (......, wat me dus op een idee bracht)
Wat ook nog zou kunnen is een base-bar kopen (ca E40,-) aangevuld met een set brakers en shifters (totaal dan ca. E200).
Zit nu te denken om gewoon een simpel stuurtje erbij te kopen en daar de STI-shifters op te monteren, om vervolgens de onderste helft van het stuur af te zagen (zie photoshop, zoek de verschillen), kom dan uit op een totaal van E50,-.
De vraag is natuurlijk of dit enige porum is......
voor het zagen
na het zagen
Nu nog een zwart-blauw tijdritpak, benen scheren en zes kilo minder
Zag de Bontrager aerobar bij Salden staan als een van de goedkoopste produkties van een aerostuur (combi delta/ligstuur voor E275,-). Zag laatst hier op dit forum een xentis ligstuur, maar dan kom je op een goede E800,-. In beide gevallen moet er nog een set brakers en shifters bijgekocht worden (+E150,-), dus totaal E425,-, hoewel je bij de xentis ook je eigen shifters kunt monteren (......, wat me dus op een idee bracht)
Wat ook nog zou kunnen is een base-bar kopen (ca E40,-) aangevuld met een set brakers en shifters (totaal dan ca. E200).
Zit nu te denken om gewoon een simpel stuurtje erbij te kopen en daar de STI-shifters op te monteren, om vervolgens de onderste helft van het stuur af te zagen (zie photoshop, zoek de verschillen), kom dan uit op een totaal van E50,-.
De vraag is natuurlijk of dit enige porum is......
voor het zagen
na het zagen
Nu nog een zwart-blauw tijdritpak, benen scheren en zes kilo minder
ik hoop voor je dat het een training was.... of bang om lek te rijden onder een koers?
nee maar nu serieus, ik zou gewoon een TT stuur kopen, een simpele ossenkop is maar €35 en daar zit je denk ik veiliger mee dan je stuur afzagen...
nee maar nu serieus, ik zou gewoon een TT stuur kopen, een simpele ossenkop is maar €35 en daar zit je denk ik veiliger mee dan je stuur afzagen...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bedenk eens wat je er mee opschiet om dat stuur af te zagen. Volgens mij echt helemaal niets, je krijgt dan niet op eens de voordelen van een tijdritstuur, het bespaart alleen een klein beetje gewicht en is net ietsje aerodynamischer.
Met een echt TT stuur heb je bijv het voordeel dat je kunt schakelen als je plat ligt.
Met een echt TT stuur heb je bijv het voordeel dat je kunt schakelen als je plat ligt.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Oktober 2006
Bedenk eens wat je er mee opschiet om dat stuur af te zagen. Volgens mij echt helemaal niets, je krijgt dan niet op eens de voordelen van een tijdritstuur, het bespaart alleen een klein beetje gewicht en is net ietsje aerodynamischer.
Met een echt TT stuur heb je bijv het voordeel dat je kunt schakelen als je plat ligt.
Ik zou ook een base-bar kunnen gebruiken in combinatie met die STI-shifters, alleen die STI-shifters van shimano die zitten zo lekker. Vandaar ook dat Xentis deze aerobar heeft ontworpen.
Nadeel van die aerostuurtjes is dat ze zo duur zijn en er dus ook nog kosten bijkomen voor de shifters en de brakers, ca E150,- erbij. Dat heb je met alleen een base-bar niet natuurlijk, maar dan kun je ook niet zo comfortabel zitten zoals met de shimano-shifters. Schakelen in tijdritjes doe ik alleen voor de bocht en niet zo vaak op het rechte eind overigens.....
Desondanks denk ik dat ik toch maar weer eens diep in de buidel ga tasten of zo.........
Bedenk eens wat je er mee opschiet om dat stuur af te zagen. Volgens mij echt helemaal niets, je krijgt dan niet op eens de voordelen van een tijdritstuur, het bespaart alleen een klein beetje gewicht en is net ietsje aerodynamischer.
Met een echt TT stuur heb je bijv het voordeel dat je kunt schakelen als je plat ligt.
Ik zou ook een base-bar kunnen gebruiken in combinatie met die STI-shifters, alleen die STI-shifters van shimano die zitten zo lekker. Vandaar ook dat Xentis deze aerobar heeft ontworpen.
Nadeel van die aerostuurtjes is dat ze zo duur zijn en er dus ook nog kosten bijkomen voor de shifters en de brakers, ca E150,- erbij. Dat heb je met alleen een base-bar niet natuurlijk, maar dan kun je ook niet zo comfortabel zitten zoals met de shimano-shifters. Schakelen in tijdritjes doe ik alleen voor de bocht en niet zo vaak op het rechte eind overigens.....
Desondanks denk ik dat ik toch maar weer eens diep in de buidel ga tasten of zo.........
-
- Forum-lid
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55
bidonnetje langs de kant gooien als ze leeg zijn
alles voor aerodynamica
alles voor aerodynamica
Planet x heeft een volledig carbonnen aerobar helemaal compleet met remhendels voor 275 pond. Komen dan nog verzendkosten bij natuurlijk.
Ik heb ze een mailtje gestuurd i.v.m. eventuele korting indien ik er meerdere zou bestellen. Zodra ik wat weet zal ik je even mailen.
Ik heb ze een mailtje gestuurd i.v.m. eventuele korting indien ik er meerdere zou bestellen. Zodra ik wat weet zal ik je even mailen.
Kreeg net bij de nieuwe Fiets een folder van Prorace.Zij verkopen ook een tijdritstuur. Weegt iets van 550 gram, wat vrij ligt is.Weet iemand zo de prijs van dit stuur?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Antwoord gehad van planet x. Ze geven geen korting, alleen de verzendkosten blijven bij meerdere gelijk bij meerdere bestellingen (20 pond).
Zeker een mooi stuurtje ook van prorace. Is nieuwe collectie van prorace. Ik heb ook nog geen prijs kunnen vinden.
Zeker een mooi stuurtje ook van prorace. Is nieuwe collectie van prorace. Ik heb ook nog geen prijs kunnen vinden.
Nog een mooi stuurtje gevonden:Ook is over dit stuurtje (PROFILE DESIGN Carbon X 1.5) nog niet veel te vinden. Op de site van Profile Design staat die nog niet. Wordt al wel aangeboden op Ebay: rond de 270 euro.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 06 Oktober 2006
Antwoord gehad van planet x. Ze geven geen korting, alleen de verzendkosten blijven bij meerdere gelijk bij meerdere bestellingen (20 pond).
Zeker een mooi stuurtje ook van prorace. Is nieuwe collectie van prorace. Ik heb ook nog geen prijs kunnen vinden.
Net van Prorace begrepen dat dit stuurtje van Prorace 435 euro gaat kosten.Dat zal dan wel de adviesverkoopprijs zijn.
Antwoord gehad van planet x. Ze geven geen korting, alleen de verzendkosten blijven bij meerdere gelijk bij meerdere bestellingen (20 pond).
Zeker een mooi stuurtje ook van prorace. Is nieuwe collectie van prorace. Ik heb ook nog geen prijs kunnen vinden.
Net van Prorace begrepen dat dit stuurtje van Prorace 435 euro gaat kosten.Dat zal dan wel de adviesverkoopprijs zijn.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Quoten: Origineel geplaatst door rein van de wou op 05 Oktober 2006
bidonnetje langs de kant gooien als ze leeg zijn
alles voor aerodynamica
Een professionele geste die in het niets vervalt bij de depannagekit onder het zadel en de ongeschoren benen!
bidonnetje langs de kant gooien als ze leeg zijn
alles voor aerodynamica
Een professionele geste die in het niets vervalt bij de depannagekit onder het zadel en de ongeschoren benen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -