Italiaans frame
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ik wil beginnen zelf een Italiaans frame op te bouwen. Nu ben ik de volgende Italiaanse merken tegen gekomen: Pinarello, Bianchi, Colnago, Bottecchina, Catelli, Casati, Pelizolli.
Weten jullie nog meer Italiaanse frame merken welke de moeite waard zijn te bekijken?
Ben er nog niet uit of het een (deels) Carbon of Alu frame wordt? Wil eerst kijken naar geometrie, looks, etc.
Ik hoor graag jullie advies
Weten jullie nog meer Italiaanse frame merken welke de moeite waard zijn te bekijken?
Ben er nog niet uit of het een (deels) Carbon of Alu frame wordt? Wil eerst kijken naar geometrie, looks, etc.
Ik hoor graag jullie advies
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door Livio Livius op 04 Oktober 2006
Ik wil beginnen zelf een Italiaans frame op te bouwen. Nu ben ik de volgende Italiaanse merken tegen gekomen: Pinarello, Bianchi, Colnago, Bottecchina, Catelli, Casati, Pelizolli.
Weten jullie nog meer Italiaanse frame merken welke de moeite waard zijn te bekijken?
Ben er nog niet uit of het een (deels) Carbon of Alu frame wordt? Wil eerst kijken naar geometrie, looks, etc.
Ik hoor graag jullie advies
Sorry natuurlijk hoort Derosa er ook bij.
Ik wil beginnen zelf een Italiaans frame op te bouwen. Nu ben ik de volgende Italiaanse merken tegen gekomen: Pinarello, Bianchi, Colnago, Bottecchina, Catelli, Casati, Pelizolli.
Weten jullie nog meer Italiaanse frame merken welke de moeite waard zijn te bekijken?
Ben er nog niet uit of het een (deels) Carbon of Alu frame wordt? Wil eerst kijken naar geometrie, looks, etc.
Ik hoor graag jullie advies
Sorry natuurlijk hoort Derosa er ook bij.
What makes the boat go faster?
Catelli is mij niet bekend; zou het kunnen dat je Cinelli bedoelt?
Ook heel mooi is Olmo; verder heb je o.a. nog Gios, Wilier, De Rosa, Fondriest, Carrera, Gibi, Battaglin, en ik vergeet er nog wel een heel pak: keus genoeg dus! merk wel op dat er tussen de verschillende merken nogal eens wat prijsverschillen zijn...
Ook heel mooi is Olmo; verder heb je o.a. nog Gios, Wilier, De Rosa, Fondriest, Carrera, Gibi, Battaglin, en ik vergeet er nog wel een heel pak: keus genoeg dus! merk wel op dat er tussen de verschillende merken nogal eens wat prijsverschillen zijn...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 04 Oktober 2006
Catelli is mij niet bekend; zou het kunnen dat je Cinelli bedoelt?
Ook heel mooi is Olmo; verder heb je o.a. nog Gios, Wilier, De Rosa, Fondriest, Carrera, Gibi, Battaglin, en ik vergeet er nog wel een heel pak: keus genoeg dus! merk wel op dat er tussen de verschillende merken nogal eens wat prijsverschillen zijn...
Inderdaad bedoelde Cinelli. Thks voor de andere merken. Wordt dus googlen en kijken naar catalogus / foto's om te vergelijken.
Catelli is mij niet bekend; zou het kunnen dat je Cinelli bedoelt?
Ook heel mooi is Olmo; verder heb je o.a. nog Gios, Wilier, De Rosa, Fondriest, Carrera, Gibi, Battaglin, en ik vergeet er nog wel een heel pak: keus genoeg dus! merk wel op dat er tussen de verschillende merken nogal eens wat prijsverschillen zijn...
Inderdaad bedoelde Cinelli. Thks voor de andere merken. Wordt dus googlen en kijken naar catalogus / foto's om te vergelijken.
What makes the boat go faster?
Is je budget niet leading!?Ik zag vorige week een Look die iedereen mij aan kan bevelen maar het ding kost wel 7000 euro.
Het lijkt mij dat er nogal wat merken afvallen als je niet meer wilt uitgeven aan een frame dan bijv. 1000 of 1500 euro.Ik heb de ballen verstand van italiaanse frames maar weet zeker dat als jij je budget geeft er heel veel liefhebbers zullen zijn die in jouw prijsklase met erg mooie alternatieven aankomen.
Zelf vind ik de bianchi 1885 (erg mooi en ook erg betaalbaar, inc. opbouw ca 1500 euro, maar hierdoor ook minder exclusief).
Het lijkt mij dat er nogal wat merken afvallen als je niet meer wilt uitgeven aan een frame dan bijv. 1000 of 1500 euro.Ik heb de ballen verstand van italiaanse frames maar weet zeker dat als jij je budget geeft er heel veel liefhebbers zullen zijn die in jouw prijsklase met erg mooie alternatieven aankomen.
Zelf vind ik de bianchi 1885 (erg mooi en ook erg betaalbaar, inc. opbouw ca 1500 euro, maar hierdoor ook minder exclusief).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door Bakboord1 op 04 Oktober 2006
Is je budget niet leading!?Ik zag vorige week een Look die iedereen mij aan kan bevelen maar het ding kost wel 7000 euro.
Budget is in eerste instantie niet leading. Wil eerst een goed overzicht van merken. Daarna design en kwaliteit bekijken om een top 3-5 selectie te maken. Indien boven het budget wil ik kijken of e.e.a. 2e hands te kopen is. Misschien wel naar Italie hiervoor, grotere markt dus meer beschikbaar.
Is je budget niet leading!?Ik zag vorige week een Look die iedereen mij aan kan bevelen maar het ding kost wel 7000 euro.
Budget is in eerste instantie niet leading. Wil eerst een goed overzicht van merken. Daarna design en kwaliteit bekijken om een top 3-5 selectie te maken. Indien boven het budget wil ik kijken of e.e.a. 2e hands te kopen is. Misschien wel naar Italie hiervoor, grotere markt dus meer beschikbaar.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Pegoretti- de top qua spuitwerk.
Passoni- mooi titanium
Passoni- mooi titanium
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
In de tussentijd de volgende site gevonden:
http://www.classicrendezvous.com/Italy/Italy.html
Doel van deze site: The purpose of this not-for-profit site is to encourage those interested in enjoying and preserving vintage lightweight "racing" style bicycles of the period from the early 20th century until 1983. The goals are: identification of makers, publishing images of the bicycles & their components, providing key information about the marques & their history, listing resources and, finally, offering camaraderie among the buffs.
Ook fietsen uit andere landen zijn beschikbaar.
http://www.classicrendezvous.com/Italy/Italy.html
Doel van deze site: The purpose of this not-for-profit site is to encourage those interested in enjoying and preserving vintage lightweight "racing" style bicycles of the period from the early 20th century until 1983. The goals are: identification of makers, publishing images of the bicycles & their components, providing key information about the marques & their history, listing resources and, finally, offering camaraderie among the buffs.
Ook fietsen uit andere landen zijn beschikbaar.
What makes the boat go faster?
Kuota is toch ook italiaans?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 04 Oktober 2006
Kuota is toch ook italiaans?
Ik dacht dat Kuota frames niet uit Italie komen, of heb ik het mis
Kuota is toch ook italiaans?
Ik dacht dat Kuota frames niet uit Italie komen, of heb ik het mis
What makes the boat go faster?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als dat de eis is kan je Colnago iig al vast wel van je lijstje schrappen. Sharkman heeft een foto van een fabriek in Taiwan waar een carbon DeRosa wordt gebouwd. De carbon Pina's zullen ongetwijfeld ook uit Taiwan komen, anders waren ze namelijk veel duurder geweest. Misschien dat de Dogma nog in Italië wordt gemaakt.