winter schoonmaak
hallo ik heb nu een jaar met veel plezier met me fiets gefietst alleen nu de winter er aan komt en de dagen korter worden ga ik steeds meer op me mtb weg ( zit licht op)
nu wouw ik eigelijk mijn fiets voor hij in winter stalling gaat een goede onderhouds beurt geven alles goed smeren enzo
waar zou ik hier bij op moeten letten
dit is de fiets http://www.mijnalbum.nl/Album=GPFC4DZF
het gaat om de race fiets de mtb heeft vervopig nog geen groot onderhoud nodig
heb wel wat ervarring met sleutelen maar niet veel aan deze fiets enige wat ik gedaan heb is met oude fiets uit elkaar gehaald en gekeken hoe alles zat (een motobecane van 30 jaar oud ) het grootste wat ik van deze fiest los heb gemaakt is de stuur pen en der een andere op gezet
alvast bedankt
nu wouw ik eigelijk mijn fiets voor hij in winter stalling gaat een goede onderhouds beurt geven alles goed smeren enzo
waar zou ik hier bij op moeten letten
dit is de fiets http://www.mijnalbum.nl/Album=GPFC4DZF
het gaat om de race fiets de mtb heeft vervopig nog geen groot onderhoud nodig
heb wel wat ervarring met sleutelen maar niet veel aan deze fiets enige wat ik gedaan heb is met oude fiets uit elkaar gehaald en gekeken hoe alles zat (een motobecane van 30 jaar oud ) het grootste wat ik van deze fiest los heb gemaakt is de stuur pen en der een andere op gezet
alvast bedankt
het beste voor je fiets is gewoon iedere winter alles helemaal uit elkaar, alles goed schoonmaken en alles opnieuw invetten waar vet hoort te zitten. en niet alles tegelijk loshalen maar een voor een. ik ben gisteren begonnen ermee terwijl ik nog wedstrijden moet rijden, me balhoofd helemaal goed ingevet en uitelkaar gehad, goed schoongemaakt NIET EERST ALLES NTVETTEN!!! en zorg er wel voor dat je geen vuile doeken gebruik met alles in te vetten en zeker niet bij assen en balhoofdstellen! anders kan je weer opnieuw beginnen
ja hier zat ik ook een beetje aan te denken alleen waar kan ik het best eerst mee beginnen ( wat is het simpelst ) .
en balhoofd is da lastig uit elkaar te halen of iets dergelijk van alles heb ik wel info kunnen vinden op internet alleen dat niet weet je dat toevallig te staat ?
en balhoofd is da lastig uit elkaar te halen of iets dergelijk van alles heb ik wel info kunnen vinden op internet alleen dat niet weet je dat toevallig te staat ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door sjarlie op 27 September 2006
ja hier zat ik ook een beetje aan te denken alleen waar kan ik het best eerst mee beginnen ( wat is het simpelst ) .
en balhoofd is da lastig uit elkaar te halen of iets dergelijk van alles heb ik wel info kunnen vinden op internet alleen dat niet weet je dat toevallig te staat ?
Sommige FM's geven 1 dag curcussen. Informeer is in de buurt.
ja hier zat ik ook een beetje aan te denken alleen waar kan ik het best eerst mee beginnen ( wat is het simpelst ) .
en balhoofd is da lastig uit elkaar te halen of iets dergelijk van alles heb ik wel info kunnen vinden op internet alleen dat niet weet je dat toevallig te staat ?
Sommige FM's geven 1 dag curcussen. Informeer is in de buurt.
What makes the boat go faster?
ik heb voor me zelf ff een lijstje gemaakt wat er dan allemaal los gehaald moet worden
1 : naven voor en achter
2: bracket (kan het fout schrijven ) en dus ook crankstel
3:deriarleur wieltjes (dit schrijf ik zeker fout)
4:balhoofd ( alleen weet nog niet hoe )
5 :en ook ff ketting maar das geen probleem powerlink
de deriarleur zelf wou ik niet aan beginnen om er af te halen die wou ik gewoon eve goed schoon maken en beetje siliconen spray op schranier punten spuiten .
zijn er dingen die ik vergeten ben en heeft iemand nog informatie met betreking tot het los halen van het balohoofd ,of een goede site waar dat staat (kon ik namelijk niet vinden )
alvast bedankt
1 : naven voor en achter
2: bracket (kan het fout schrijven ) en dus ook crankstel
3:deriarleur wieltjes (dit schrijf ik zeker fout)
4:balhoofd ( alleen weet nog niet hoe )
5 :en ook ff ketting maar das geen probleem powerlink
de deriarleur zelf wou ik niet aan beginnen om er af te halen die wou ik gewoon eve goed schoon maken en beetje siliconen spray op schranier punten spuiten .
zijn er dingen die ik vergeten ben en heeft iemand nog informatie met betreking tot het los halen van het balohoofd ,of een goede site waar dat staat (kon ik namelijk niet vinden )
alvast bedankt
Quoten: Origineel geplaatst door sjarlie op 28 September 2006
ik heb voor me zelf ff een lijstje gemaakt wat er dan allemaal los gehaald moet worden
1 : naven voor en achter
2: bracket (kan het fout schrijven ) en dus ook crankstel
3:deriarleur wieltjes (dit schrijf ik zeker fout)
4:balhoofd ( alleen weet nog niet hoe )
5 :en ook ff ketting maar das geen probleem powerlink
de deriarleur zelf wou ik niet aan beginnen om er af te halen die wou ik gewoon eve goed schoon maken en beetje siliconen spray op schranier punten spuiten .
zijn er dingen die ik vergeten ben en heeft iemand nog informatie met betreking tot het los halen van het balohoofd ,of een goede site waar dat staat (kon ik namelijk niet vinden )
alvast bedankt
voor je balhoofd is het niet zo moeilijk, aan de bovenkant van je voork waaraan ook je stuurpen is bevestigd zit een dop met een inbus erin/ erop. Draai die los en dan je stuurpen, haal die eraf en bewaar die goed evenals eventueel je opvulringen. til je fiets van ligtjes op aan de voorkant zodat je voorwiel van de grond afkom (20cm is goed genoeg!) indien nodig een kan je je voorvork er nu zo uit trekken en als het meezit valt hij er al zo uit, lagers zijn als het goed is uit een geheel en je kan met je vork in je frame nog alles smeren. als je klaar ben bevestig je alles weer goed terug zonder speling dat is misschien achteraf wel het gemakkelijkst!
vergeet je zadelpen niet los te halen en weer geheel in te smeren! ook altijd makkelijk!
derraileur wieltjes hoeven opzich niet
naven zijn idd ook niet zo moeilijk maar let er wel goed op dat je niks kwijtraak!
derraileur kan je ook gewoon los maken, die hoeft echt niet uit elkaar! je kan je gewoon loshalen en in de ontvetter ofzo leggen...
ik heb voor me zelf ff een lijstje gemaakt wat er dan allemaal los gehaald moet worden
1 : naven voor en achter
2: bracket (kan het fout schrijven ) en dus ook crankstel
3:deriarleur wieltjes (dit schrijf ik zeker fout)
4:balhoofd ( alleen weet nog niet hoe )
5 :en ook ff ketting maar das geen probleem powerlink
de deriarleur zelf wou ik niet aan beginnen om er af te halen die wou ik gewoon eve goed schoon maken en beetje siliconen spray op schranier punten spuiten .
zijn er dingen die ik vergeten ben en heeft iemand nog informatie met betreking tot het los halen van het balohoofd ,of een goede site waar dat staat (kon ik namelijk niet vinden )
alvast bedankt
voor je balhoofd is het niet zo moeilijk, aan de bovenkant van je voork waaraan ook je stuurpen is bevestigd zit een dop met een inbus erin/ erop. Draai die los en dan je stuurpen, haal die eraf en bewaar die goed evenals eventueel je opvulringen. til je fiets van ligtjes op aan de voorkant zodat je voorwiel van de grond afkom (20cm is goed genoeg!) indien nodig een kan je je voorvork er nu zo uit trekken en als het meezit valt hij er al zo uit, lagers zijn als het goed is uit een geheel en je kan met je vork in je frame nog alles smeren. als je klaar ben bevestig je alles weer goed terug zonder speling dat is misschien achteraf wel het gemakkelijkst!
vergeet je zadelpen niet los te halen en weer geheel in te smeren! ook altijd makkelijk!
derraileur wieltjes hoeven opzich niet
naven zijn idd ook niet zo moeilijk maar let er wel goed op dat je niks kwijtraak!
derraileur kan je ook gewoon los maken, die hoeft echt niet uit elkaar! je kan je gewoon loshalen en in de ontvetter ofzo leggen...
bedankt
alleen hoe diep zitten die lagers precies ?kun je er gewoon met je vinger een laagje vet op doen ?
of moet dit ander .
en zadelpen was in eigelijk niet vergeten maar vons ik eigelijk te klein om op te noemen (maar is denk ik toch wel belangrijk )
ik ga dan denk ik volgende week beginnen begin denk ik eerst met de voor naaf dan achter en dan ziek verder
alleen hoe diep zitten die lagers precies ?kun je er gewoon met je vinger een laagje vet op doen ?
of moet dit ander .
en zadelpen was in eigelijk niet vergeten maar vons ik eigelijk te klein om op te noemen (maar is denk ik toch wel belangrijk )
ik ga dan denk ik volgende week beginnen begin denk ik eerst met de voor naaf dan achter en dan ziek verder
waarom breng je hem niet gewoon naar de fm voor een paar tientje scheelt je een hoop werk en gezeik?? en dat voor 1 buurt per jaar.
Ik doe het ook aangezien ik ook 2 linkerhanden heb....waarom zelf kloten?
Ik doe het ook aangezien ik ook 2 linkerhanden heb....waarom zelf kloten?
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
als je het leuk vindt en je hebt geen linker handen dan kan ik er goed inkomen natuurlijk ik had het alleen anders opgevat in je eerste post.
BTW bij de FM nagevraagd winterbuurt kost 40 euro hier en 26 voor een tussentijdse buurt
BTW bij de FM nagevraagd winterbuurt kost 40 euro hier en 26 voor een tussentijdse buurt
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 11 jun 2006 10:35
40 euro voor 2 uur? Dan kan de FM droog brood eten. Ik denk dat ie er dan maar 1 uurtje mee bezig is en dan nog vind ik het reuze goedkoop. Er moet toch ook nog schoonmaakmiddelen en smeermiddelen vanaf enz...
Gerrit-Jan
Gerrit-Jan