Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ksyrium Elite probleem

harm-anton
Forum-lid

harm-anton 25 sep 2006 14:25

Hallo allemaal,
Afgelopen weekend mijn eerste rit op mijn nieuwe fiets met Ksyrium Elite wielen. Meteen een flinke zijslag (ca 5mm) in het achterwiel a.g.v. losse spaak en ik heb er niets geks mee gedaan (ik weeg 80 kg). Op dit forum zijn de meningen verdeeld over deze wielen en ik weet dat er een probleemserie is geweest. Nu heb ik een paar vragen:
- is zo'n slag er weer uit te halen door de fm (Presto, Amsterdam)?
- hoe herken ik of ik een wiel uit de probleemserie heb?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Harm-Anton

niklas2
Forum-lid

niklas2 25 sep 2006 14:36

Quoten: Origineel geplaatst door Harm-Anton op 25 September 2006

Hallo allemaal,
Afgelopen weekend mijn eerste rit op mijn nieuwe fiets met Ksyrium Elite wielen. Meteen een flinke zijslag (ca 5mm) in het achterwiel a.g.v. losse spaak en ik heb er niets geks mee gedaan (ik weeg 80 kg). Op dit forum zijn de meningen verdeeld over deze wielen en ik weet dat er een probleemserie is geweest. Nu heb ik een paar vragen:
Harm-Anton

Je herkent zo'n wiel aan het feit dat er een spaak losloopt....en dus heb jij zo'n wiel.
FM kan het fixen, wiel wordt overigens meestal teruggestuurd naar Mavic ter herspaking (incl loc-tite)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

harm-anton
Forum-lid

harm-anton 27 sep 2006 15:33

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 25 September 2006

Hallo allemaal,
Harm-Anton

Je herkent zo'n wiel aan het feit dat er een spaak losloopt....en dus heb jij zo'n wiel.
FM kan het fixen, wiel wordt overigens meestal teruggestuurd naar Mavic ter herspaking (incl loc-tite)

Inderdaad... ik blijk zo'n wiel uit de beruchte serie te hebben.
Wiel wordt opgestuurd en spaken worden gelijmd. Ben 'm ongeveer vier weken kwijt. Tot die tijd een leenwiel meegekregen.  Wel vreemd dat Mavic de bewuste serie niet gewoon heeft teruggehaald.
Heb nu nog wel twee vragen:
1. Ben ik hiermee normaal gesproken voorgoed van de problemen af?
2. Wat als er nog eens een slagje in het wiel komt. Moet het dan iedere keer naar Mavic worden opgestuurd? Zodra je aan de spaken gaat draaien, is het effect van de lijm toch weg?
Benieuwd naar de reacties!
Groeten,
Harm-Anton

zware
Forum-lid

zware 27 sep 2006 20:01

Quoten: Origineel geplaatst door Harm-Anton op 27 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Niklas2 op 25 September 2006

Hallo allemaal,
Harm-Anton

Inderdaad... ik blijk zo'n wiel uit de beruchte serie te hebben.
Wiel wordt opgestuurd en spaken worden gelijmd. Ben 'm ongeveer vier weken kwijt. Tot die tijd een leenwiel meegekregen.  Wel vreemd dat Mavic de bewuste serie niet gewoon heeft teruggehaald.
Heb nu nog wel twee vragen:
1. Ben ik hiermee normaal gesproken voorgoed van de problemen af?
2. Wat als er nog eens een slagje in het wiel komt. Moet het dan iedere keer naar Mavic worden opgestuurd? Zodra je aan de spaken gaat draaien, is het effect van de lijm toch weg?
Benieuwd naar de reacties!
Groeten,
Harm-Anton

Ik heb ook problemen gehad met dergelijk wiel, dit wiel is driemaal terug naar Mavic geweest zonder goed resultaat na een paar honderd km steeds weer krom. Als ik mijn fm over de waarborg sprak verwees hij telkens naar Mavic aangezien hij wel de procenten van de verkoop opstreek maar niet over de brug kwam bij deze slechte levering ben ik dan ook, na vijftien jaar klant te zijn geweest, opgestapt O,ja het bewuste wiel heb ik bij het groot huisvuil gezet. PS zijn er nog mensen die ervaren dat de fm wel de procenten opstrijken bij een verkoop maar de verantwoordelijk afschuiven wanneer er iets mis loopt?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 sep 2006 20:47

Ik ken weinig FM's die zich op het gebied van garantie aan de wet houden. Ze verwijzen allemaal maar door naar de importeur of de fabrikant, terwijl zij het gewoon meteen voor jouw op moeten lossen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 27 sep 2006 21:08

Had het er toch niet bij laten zitten, ik weet niet hoe oud dat wiel was, maar Mavic geeft 2 jaar garantie op zijn wielen!
Ik heb ook problemen met een ES, al 2 keer spaakbreuk en het wiel al een keer opnieuw gespaakt, weer spaakbreuk en nu is het wiel weer naar Codagex/Mavic. Wacht het nu maar weer af!
Geef ze nu weer een kans om het wiel te herstellen of een nieuw wiel ze zien maar als het maar heel blijft!!Maar ik zet het wiel niet bij het grofvuil er zou toch echt een oplossing moeten komen waar ik tevreden mee ben!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

gene
Forum-lid

gene 27 sep 2006 23:04

Heb dit voorjaar hetzelfde probleem gehad met Ksyrium Elite 2. Mavic heeft ze 2 keer "opgelapt". Was het toen grondig beu, heb ze na aandringen ingeruild voor een paar Zonda's en dit zijn superwielen vergeleken met de Elites. Mavic neemt niet zijn verantwoordelijkheid. Na meer dan 6 maanden worden deze probleemwielen nog steeds verkocht, gewoon schandalig. Voor mij nooit nog Mavic.

zware
Forum-lid

zware 28 sep 2006 11:46

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 27 September 2006

Had het er toch niet bij laten zitten, ik weet niet hoe oud dat wiel was, maar Mavic geeft 2 jaar garantie op zijn wielen!
Ik heb ook problemen met een ES, al 2 keer spaakbreuk en het wiel al een keer opnieuw gespaakt, weer spaakbreuk en nu is het wiel weer naar Codagex/Mavic. Wacht het nu maar weer af!
Geef ze nu weer een kans om het wiel te herstellen of een nieuw wiel ze zien maar als het maar heel blijft!!Maar ik zet het wiel niet bij het grofvuil er zou toch echt een oplossing moeten komen waar ik tevreden mee ben!

Dit was nu juist het probleem toen het bewuste wiel voor de vierde maal een flinke slag vertoonde en ik bij mijn fm aandrong voor een oplossing wilde hij het wiel weer naar Mavic doen voor herstel van een een nieuw kon volgens hem geen sprake zijn. Het was Mavic die voor de waarborg instond. Mavic wist volgens hem niet wat ik met dat wiel uitspookte, want driemaal stuk was volgens Mavic niet normaal. Wel, ik gebruikte dit wiel normaal, als de groep na de bochten snel optrok deed ik dat ook als de groep tegen 40 over de kasseien dokkerde deed ik dat ook dus ik deed niets abnormaals toch ging mijn wiel stuk. Wat ik wil zeggen is dit, mijn fm van toen stak wel de procenten van de verkoop op zak, maar nam zijn verantwoordelijkheid niet toen het fout liep ook Mavic met zijn twee jaar garantie ontliep zijn verantwoordelijkheid. Als Uw fm U in de kouw laat staan begin dan maar tegen een grote firma als Mavic. Volgens mij zijn, abnormale garantie termijnen, zoals levenslang garantie op sommige fietskaders, alleen maar verkoops argumenten niet meer of niet minder. Als puntje bij paaltje komt zullen zij altijd wel iets vinden om niet over de brug te moeten komen.

Plaats reactie